Gir du blod?

En tråd i 'Generelt' startet av Turkistliv, 14 Jun 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Rimfrost92 Gift med forumet Septemberlykke 2015 Oktoberlykke 2019

Har ikke fått gitt enda pga graviditet og amming, men jeg er registrert, og skal begynne gi blod når jeg ikke fullammer baby som kommer i oktober:)

2. Lilth Elsker forumet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Ser den, det blir dyrt i lengden :p

Gubben er blodgiver da, så en av oss bidrar ihvertfall :p

• Liker Liker x 1
  3. Kobberfruen Glad i forumet Sensommerbarna 2019

Så utrolig flott at det er så mange som er blodgivere! Jeg er operasjonssykepleier og er ofte med på å bruke alt det flotte blodet som vi har tilgjengelig. Fantastiske er dere:smiley-bounce016!!!

• Hjertelig Hjertelig x 1
  4. BlomsterEjlis Elsker forumet Marsipanene 2019

Et så strengt fordi men bruker føre var prinsippet. Og masse medisiner går over i blodet og derfor vil følge blodet du gir. Dette kan få konsekvenser for den som mottar blodet både pga allergi men også pga hvordan medisiner reagerer sammen.
    Også kommer det faktisk veldig ann på hvem som styrer blodbanken (altså øverste blodbanklege) noen mener man må være liberale for å få nok blod mens andre er veldig konservative. Feks så er helse Bergen veldig liberale mens feks blodbanklegen i Stavanger er ekstremt konservativ :p

• Enig Enig x 1
    • Informativ Informativ x 1
  5. Avocado Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Assistert-jentene Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Har vært, men har hatt pause i flere år pga IVF og graviditet. På tide å starte opp snart nå :)

6. Turkistliv Forumet er livet Himmelbarn VIP Julegavene 2019

Jeg har hørt at det skal gro så fort igjen, kanskje det er skremselspropaganda? :hilarious:

7. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Sikkert stor forskjell fra person til person :) jeg ville jo ta ut min, så sjekket jeg for litt siden for moroskyld, fikk fortsatt piercingen igjennom uten problem :hilarious: sikkert ikke verdt å sjekke hvis du ikke vil fjerne den da, kjedelig om det gror igjen. Men det er tre år siden jeg fjernet min og fortsatt hull der :hilarious:

• Liker Liker x 1
  8. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Min grodde ganske fort igjen :p (jeg svelget den ene kula, hadde gått med tanke om å ta den ut og da ble valget tatt for meg:hilarious:)

• Liker Liker x 1
  9. Septokt19 Forumet er livet Juli13-jentene Oktoberlykke 2019

Så bra at dere gir :) Selv har jeg for heftig skrekk for alt «slikt» til å melde meg.... Men trøster meg med at jeg antakelig ikke kunne uansett pga noen faste medisiner.

10. Junibarn84 Forumet er livet Marsboerne Tilgangsansvarlig VIP Julimammaer 2016 Junibarna 2019

Ja, når jeg ikke er preggo eller ammer.

• Liker Liker x 1
  11. BlomsterEjlis Elsker forumet Marsipanene 2019

Får ikke lov til å gi. Har dårlige årer og kan lett bli svimmel. Men tapper blodgiver da, så litt bidrar jeg til :p går også på medisiner men de får jeg gi med

12. Kakemonster88 Trives på forumet :) jentene i juni13 VIP Januar 2017

Jeg har gitt to ganger og burde fortsette pga. blodtypen, men jeg blir så latterlig dårlig... Jeg tenkte jeg skulle prøve igjen når ungene har blitt litt eldre og jeg forhåpentligvis ikke er så sliten :)

13. Hjelp Forelsket i forumet Septemberbarna 2019 Sensommerbarna 2019

Har veldig lyst, men får dessverre ikke lov pga medisinbruk. Syns det er en veldig viktig og fin gest som man bør gjøre såfremt man har mulighet.

14. Kms92 Gift med forumet Desemberlykke 2018

Tør ikke :( tåler så dårlig å bli stukket og rart blodprøver av generelt, så jeg hadde ikke taklet å miste en halv liter blod sånn. Hadde jeg vært tøffere skulle jeg gjort det, men har uansett ikke mulighet nå pga baby som ikke er over året :)

15. Stjernestrikk Forelsket i forumet Assistert-jentene

Det har jeg vært, men nå under fertilitetsbehandlingen kan jeg ikke på grunn på medisiner. Håper å begynne igjen en gang i fremtiden :)

16. Knerthen Forumet er livet VIP * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Nei jeg kan ikke av flere grunner..

17. Knerten07 Forumet er livet VIP

Nei, får ikke lov på grunn av egne sykdommer, medisinbruk samt at jeg har kronisk altfor lave Hb- og ferritinnivåer.

18. julibia April 2013s Kreative sjel Sensommerbarna 2019

Ja, det er jeg. Har vert siden jeg var 18-19 år. Nå har jeg hatt et langt opphold pga operasjon, medisiner og svangerskap. Men skal starte opp igjenn så fort det er greit igjen.

19. Alvea Forumet er livet Himmelbarn Aprillykke 2016 Assistert-jentene Januarlykke 2020

Ja, men har bare gitt en gang, på høsten 2017 pga ivfkarusellen vi har vært i siden. Nå er jeg gravid så får ikke gi på en stund. Men så fort jeg kan gi gjør jeg det :)

20. Loca79 Gift med forumet Januarskatter 2015 Sommerfuglene 2017

Ja:) Har gitt i noen år, kun hatt pause under graviditet, å begynt på igjen ett år etter hver fødsel :)

Del denne siden