Gir du blod?

En tråd i 'Generelt' startet av Turkistliv, 14 Jun 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Craver_vannmelon_igjen Forelsket i forumet Julegavene 2019

Kan ikke fordi jeg regulerer astmaen min med piller. Vet ikke hvorfor det er så stengt

2. Mrs. Lynch Heldig mamma! Juli13-jentene

Nei. Men jeg burde!

3. All song Forumet er livet Aprillykke 2016 Julibarna2014

Nei får ikke lov desværre

4. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Jeg har gitt blod en gang for noen måneder siden, og har tenkt å gi når jeg har mulighet til det fremover.

Var ikke ett problem at vi fortsatt ammer litt når mini var 18 måneder forøvrig. Er ett års karantene etter fødsel bare.

5. Annema93 Glad i forumet Sensommerbarna 2019

Jeg er ikke, ist jeg skulle registrere meg hadde jeg ikke fast partner, så fikk derfor ikke gitt.

Nå bor jeg to timer unna sykehuset, men ser at arbeidsplassen min gir totalt 1 dag årlig med lønn for å gi blod + fant ut at jeg hadde blodtype 0 nå i graviditeten, så skal definitivt melde meg når jenta i magen blir året :)

• Liker Liker x 1
    • Hjertelig Hjertelig x 1
  6. Klatremus Lillemann Juni12s allviter/orakel VIP

Samme her dessverre.

Men jeg har vært avhengig av blodoverføring, fått 2 poser etter første fødsel, så er evig takknemlig for de som gir ❤️

• Hjertelig Hjertelig x 1
  7. Henik Betatt av forumet Julibarna 2019

Har meldt meg flere ganger, men livet generelt har kommet i veien :p Nå er jeg høygravid, dog for siste gang :smiley-angelic002

Skal begynne når jeg er ferdig med amming :Heartred

Har en blodtype de trenger mer av.

8. MariaS Forumet er livet VIP Novemberlykke 2016 ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Ja, nå er jeg blodgiver :happy:
    Før svangerskap hadde jeg piercing i slimhinner, deretter ble jeg gravid, så gravid igjen og så ble jeg blodgiver :) Gitt blod 5 ganger nå :joyful:

9. Frøknaa :) Gift med forumet Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019

Jeg har gitt blod fast i mange år, men måtte ta pause da jeg ble gravid i fjor.

10. Skjermtrollet Forumet er livet Tilgangsansvarlig ❤ Aprilbarna19 ❤ Januar 2017

Ja ❤️ Blitt en stund siden da. Rakk akkurat å gi blod en gang mellom svangerskapet. Nå må jeg vente til mai neste år.

11. Tuttelure Forumet er livet Vi som prøver :)

Har vært x flere, men etter sist gang for ett år siden har j ikke gitt. Fikk så lav ferritin, at j ble så sliten og kjei i mange måneder.. så legen anbefaler meg å vente, sier seg også litt selv ift prøving!

12. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Nei, kan ikke pga medisiner. Men kanskje om jeg blir bedre etterhvert. Har blodtype O+ så kan gi blod til alle blodtyper som har +, så burde gjøre det hvis jeg ikke trenger medisiner lenger

13. Maddieh Forumet er livet Junibarna 2019

Skulle ønske jeg kunne, men tar medisiner som utelukker det. Er dessuten livredd blodprøver så veit ikke om det hadde gått.

14. Nanakorobi Yaoki Forumet er livet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

Jeg er i utgangspunktet veldig lite glad i blodprøver, men meldte meg som blodgiver, fordi jeg har blodtype 0 og fordi jeg ville vende meg til det.

De prøvde to ganger. Den ene gangen fikk ingen av de tre som prøvde til å stikke slik at de kunne tappe blod (jeg har små årer og ganske lavt blodtrykk også), den andre gangen ble posen halvfull også stoppa det. Ikke noe mer blod ville komme ut... De måtte kaste alt blodet når ikke posen ble full :-/

Etter det sa de at jeg ikke behøvde komme igjen...

15. Veslejenta88 Forumet er livet Sensommerbarna 2019 Januarlykke 2016

Nei. Går på medisiner når jeg ikke er gravid som har en del bivirkninger som kan utgjøre en stor forskjell på andre.

16. FruFrøken1991 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Januarhula 2014 Februarlykke 2016

Nei, har lang reisevei. Og jeg visste ikke at man ikke kan gi om man har piercing, har hatt piercing i tunga i 12 år.

17. FruUndercover Forumet er livet Novemberbarna 19 Desemberskattene 2014 Julegavene 2019

Meldte meg og var på på samtale og tok blodprøver. Men fikk ikke være da jeg visstnok hadde lite av ett eller annet i blodet mitt, som nok var forklaringen på at jeg alltid var slapp og trøtt og lite overskudd. Skulle komme tilbake etter en stund når jeg følte meg i bedre form og hadde mer overskudd. Så gikk ukene, og plutselig var jeg gravid.

18. Lilth Elsker forumet Himmelbarn Vi som prøver :) Assistert-jentene

Piercinger i slimhinner må ha vært ute i 4uker før man får gi blod :)

Av samme årsak er jeg ikke blodgiver, men skulle gjerne vært det.
    Har piercing i både tunge og leppe, så blir utelukket pga det og ønsker ikke å ta de ut med det første heller :)

19. Turkistliv Forumet er livet Himmelbarn VIP Julegavene 2019

Ja, og tar jeg ut den i tunga gror den ut ila de 4 ukene, orker ikke ta ny piercing for hver gang jeg gir blod :p

20. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Jeg tok ut min for tre år siden og hullet har ikke grodd igjen :hilarious:

Del denne siden