Gir du blod?

Jeg har gitt blod en gang for noen måneder siden, og har tenkt å gi når jeg har mulighet til det fremover.

Var ikke ett problem at vi fortsatt ammer litt når mini var 18 måneder forøvrig. Er ett års karantene etter fødsel bare.
 
Jeg er ikke, ist jeg skulle registrere meg hadde jeg ikke fast partner, så fikk derfor ikke gitt.

Nå bor jeg to timer unna sykehuset, men ser at arbeidsplassen min gir totalt 1 dag årlig med lønn for å gi blod + fant ut at jeg hadde blodtype 0 nå i graviditeten, så skal definitivt melde meg når jenta i magen blir året :)
 
Jeg har aldri gitt blod, har lyst fordi det er ett veldig godt formål, samtidig ikke lyst fordi jeg ikke takler blod og blodprøver..
Samme her dessverre.

Men jeg har vært avhengig av blodoverføring, fått 2 poser etter første fødsel, så er evig takknemlig for de som gir ❤️
 
Har meldt meg flere ganger, men livet generelt har kommet i veien :p Nå er jeg høygravid, dog for siste gang :smiley-angelic002

Skal begynne når jeg er ferdig med amming :Heartred

Har en blodtype de trenger mer av.
 
Ja, nå er jeg blodgiver :happy:
Før svangerskap hadde jeg piercing i slimhinner, deretter ble jeg gravid, så gravid igjen og så ble jeg blodgiver :) Gitt blod 5 ganger nå :joyful:
 
Jeg har gitt blod fast i mange år, men måtte ta pause da jeg ble gravid i fjor.
 
Ja ❤️ Blitt en stund siden da. Rakk akkurat å gi blod en gang mellom svangerskapet. Nå må jeg vente til mai neste år.
 
Har vært x flere, men etter sist gang for ett år siden har j ikke gitt. Fikk så lav ferritin, at j ble så sliten og kjei i mange måneder.. så legen anbefaler meg å vente, sier seg også litt selv ift prøving!
 
Nei, kan ikke pga medisiner. Men kanskje om jeg blir bedre etterhvert. Har blodtype O+ så kan gi blod til alle blodtyper som har +, så burde gjøre det hvis jeg ikke trenger medisiner lenger
 
Jeg er i utgangspunktet veldig lite glad i blodprøver, men meldte meg som blodgiver, fordi jeg har blodtype 0 og fordi jeg ville vende meg til det.

De prøvde to ganger. Den ene gangen fikk ingen av de tre som prøvde til å stikke slik at de kunne tappe blod (jeg har små årer og ganske lavt blodtrykk også), den andre gangen ble posen halvfull også stoppa det. Ikke noe mer blod ville komme ut... De måtte kaste alt blodet når ikke posen ble full :-/

Etter det sa de at jeg ikke behøvde komme igjen...
 
Nei. Går på medisiner når jeg ikke er gravid som har en del bivirkninger som kan utgjøre en stor forskjell på andre.
 
Nei, har lang reisevei. Og jeg visste ikke at man ikke kan gi om man har piercing, har hatt piercing i tunga i 12 år.
 
Meldte meg og var på på samtale og tok blodprøver. Men fikk ikke være da jeg visstnok hadde lite av ett eller annet i blodet mitt, som nok var forklaringen på at jeg alltid var slapp og trøtt og lite overskudd. Skulle komme tilbake etter en stund når jeg følte meg i bedre form og hadde mer overskudd. Så gikk ukene, og plutselig var jeg gravid.
 
Er du blodgiver?
Jeg er ikke fordi jeg ikke fyller kriteriene (piercinger og tattoveringer, selv om det er for lengst grodd utelukker visst piercinger i slimhinner permanent)
Piercinger i slimhinner må ha vært ute i 4uker før man får gi blod :)

Av samme årsak er jeg ikke blodgiver, men skulle gjerne vært det.
Har piercing i både tunge og leppe, så blir utelukket pga det og ønsker ikke å ta de ut med det første heller :)
 
Piercinger i slimhinner må ha vært ute i 4uker før man får gi blod :)

Av samme årsak er jeg ikke blodgiver, men skulle gjerne vært det.
Har piercing i både tunge og leppe, så blir utelukket pga det og ønsker ikke å ta de ut med det første heller :)
Ja, og tar jeg ut den i tunga gror den ut ila de 4 ukene, orker ikke ta ny piercing for hver gang jeg gir blod :p
 
Back
Topp