Gir du blod?

Har ikke fått gitt enda pga graviditet og amming, men jeg er registrert, og skal begynne gi blod når jeg ikke fullammer baby som kommer i oktober:)
 
Så utrolig flott at det er så mange som er blodgivere! Jeg er operasjonssykepleier og er ofte med på å bruke alt det flotte blodet som vi har tilgjengelig. Fantastiske er dere:smiley-bounce016!!!
 
Kan ikke fordi jeg regulerer astmaen min med piller. Vet ikke hvorfor det er så stengt

Et så strengt fordi men bruker føre var prinsippet. Og masse medisiner går over i blodet og derfor vil følge blodet du gir. Dette kan få konsekvenser for den som mottar blodet både pga allergi men også pga hvordan medisiner reagerer sammen.
Også kommer det faktisk veldig ann på hvem som styrer blodbanken (altså øverste blodbanklege) noen mener man må være liberale for å få nok blod mens andre er veldig konservative. Feks så er helse Bergen veldig liberale mens feks blodbanklegen i Stavanger er ekstremt konservativ :p
 
Har vært, men har hatt pause i flere år pga IVF og graviditet. På tide å starte opp snart nå :)
 
Jeg har hørt at det skal gro så fort igjen, kanskje det er skremselspropaganda? :hilarious:
Sikkert stor forskjell fra person til person :) jeg ville jo ta ut min, så sjekket jeg for litt siden for moroskyld, fikk fortsatt piercingen igjennom uten problem :hilarious: sikkert ikke verdt å sjekke hvis du ikke vil fjerne den da, kjedelig om det gror igjen. Men det er tre år siden jeg fjernet min og fortsatt hull der :hilarious:
 
Så bra at dere gir :) Selv har jeg for heftig skrekk for alt «slikt» til å melde meg.... Men trøster meg med at jeg antakelig ikke kunne uansett pga noen faste medisiner.
 
Ja, når jeg ikke er preggo eller ammer.
 
Får ikke lov til å gi. Har dårlige årer og kan lett bli svimmel. Men tapper blodgiver da, så litt bidrar jeg til :p går også på medisiner men de får jeg gi med
 
Jeg har gitt to ganger og burde fortsette pga. blodtypen, men jeg blir så latterlig dårlig... Jeg tenkte jeg skulle prøve igjen når ungene har blitt litt eldre og jeg forhåpentligvis ikke er så sliten :)
 
Har veldig lyst, men får dessverre ikke lov pga medisinbruk. Syns det er en veldig viktig og fin gest som man bør gjøre såfremt man har mulighet.
 
Tør ikke :( tåler så dårlig å bli stukket og rart blodprøver av generelt, så jeg hadde ikke taklet å miste en halv liter blod sånn. Hadde jeg vært tøffere skulle jeg gjort det, men har uansett ikke mulighet nå pga baby som ikke er over året :)
 
Det har jeg vært, men nå under fertilitetsbehandlingen kan jeg ikke på grunn på medisiner. Håper å begynne igjen en gang i fremtiden :)
 
Nei, får ikke lov på grunn av egne sykdommer, medisinbruk samt at jeg har kronisk altfor lave Hb- og ferritinnivåer.
 
Ja, det er jeg. Har vert siden jeg var 18-19 år. Nå har jeg hatt et langt opphold pga operasjon, medisiner og svangerskap. Men skal starte opp igjenn så fort det er greit igjen.
 
Ja, men har bare gitt en gang, på høsten 2017 pga ivfkarusellen vi har vært i siden. Nå er jeg gravid så får ikke gi på en stund. Men så fort jeg kan gi gjør jeg det :)
 
Ja:) Har gitt i noen år, kun hatt pause under graviditet, å begynt på igjen ett år etter hver fødsel :)
 
Back
Topp