Gir du blod?

Har ikke fått gitt enda pga graviditet og amming, men jeg er registrert, og skal begynne gi blod når jeg ikke fullammer baby som kommer i oktober:)
 
Så utrolig flott at det er så mange som er blodgivere! Jeg er operasjonssykepleier og er ofte med på å bruke alt det flotte blodet som vi har tilgjengelig. Fantastiske er dere:smiley-bounce016!!!
 
Kan ikke fordi jeg regulerer astmaen min med piller. Vet ikke hvorfor det er så stengt

Et så strengt fordi men bruker føre var prinsippet. Og masse medisiner går over i blodet og derfor vil følge blodet du gir. Dette kan få konsekvenser for den som mottar blodet både pga allergi men også pga hvordan medisiner reagerer sammen.
Også kommer det faktisk veldig ann på hvem som styrer blodbanken (altså øverste blodbanklege) noen mener man må være liberale for å få nok blod mens andre er veldig konservative. Feks så er helse Bergen veldig liberale mens feks blodbanklegen i Stavanger er ekstremt konservativ :p
 
Har vært, men har hatt pause i flere år pga IVF og graviditet. På tide å starte opp snart nå :)
 
Jeg har hørt at det skal gro så fort igjen, kanskje det er skremselspropaganda? :hilarious:
Sikkert stor forskjell fra person til person :) jeg ville jo ta ut min, så sjekket jeg for litt siden for moroskyld, fikk fortsatt piercingen igjennom uten problem :hilarious: sikkert ikke verdt å sjekke hvis du ikke vil fjerne den da, kjedelig om det gror igjen. Men det er tre år siden jeg fjernet min og fortsatt hull der :hilarious:
 
Så bra at dere gir :) Selv har jeg for heftig skrekk for alt «slikt» til å melde meg.... Men trøster meg med at jeg antakelig ikke kunne uansett pga noen faste medisiner.
 
Ja, når jeg ikke er preggo eller ammer.
 
Får ikke lov til å gi. Har dårlige årer og kan lett bli svimmel. Men tapper blodgiver da, så litt bidrar jeg til :p går også på medisiner men de får jeg gi med