Giftering på budsjett

Bkno3062160

Første møte med forumet
Hei alle sammen.

Håper jeg finner noen som er i samme situasjon som meg selv. Skal gifte meg neste år, men det er JEG som skal kjøpe giftering (etter eget ønske). Vet at dette går mot trenden, men synes det er greit å være annerledes. Har ikke så stort budsjett, og lurer derfor på om noen av dere har noen anbefalinger til hvor mye jeg bør bruke på giftering?

Alle forslag mottas med takk
20_f.png


Siria
 
Vi hadde ikke råd til dyre gifteringer, men ønsket oss ordentlige. Så vi betaler nå for gifteringene via klarna på bjørklund :) våre ble på 14 000. Hadde ikke kjøpt over 20 000.
 
Liker du gull-farge eller sølv-farge best?

Hvitt gull trenger ofte en del vedlikehold da den mister den fine, blanke overflaten over tid. Om du ønsker en kald farge vil det beste være platina. Utrolig slitesterkt, holder seg blank og får ikke skraper.
Gult gull er et mykt metall, og derfor er det ikke gunstig med 24 karat gull, den vil nok bøyes og få skraper ved daglig bruk. 10 karat har best holdbarhet, men da er det snakk om under 50% gull. Kanskje rosegull kan være aktuelt?
Anbefaler å gå innom gullsmeder for å prøve ringer, så ser du hvilken farge du liker mot huden din og hvilken form som passer best på fingeren, med tanke på tykkelse av ringen, om den skal være innbøyd eller flat. Dette er jo et smykke du skal bruke hver dag, og det er kjekt at man kan vaske hendene, gjøre husarbeid og lignende med ringen på.

Mange gullsmeder har også rabatter, og du har god tid til å følge med på det siden dere skal gifte dere neste år. Etter at du har prøvd litt forskjellig i butikk, kan du fint kjøpe på nett om du finner noe som passer deg bedre der. I butikk får dere også riktig størrelse. For holdbare ringer tenker jeg at du kan forvente en pris (fullpris) på mellom 7000 kr til 20 000 kr. Skal du ha stener på ringen din vil det bli betydelig dyrere, da det anbefales en viss hardhet på steinen sånn at den ikke knuses eller får skraper ved daglig bruk. Du får også god tid til å tenke på inngravering :Heartred
 
Hei alle sammen.

Håper jeg finner noen som er i samme situasjon som meg selv. Skal gifte meg neste år, men det er JEG som skal kjøpe giftering (etter eget ønske). Vet at dette går mot trenden, men synes det er greit å være annerledes. Har ikke så stort budsjett, og lurer derfor på om noen av dere har noen anbefalinger til hvor mye jeg bør bruke på giftering?

Alle forslag mottas med takk
20_f.png


Siria
Vi gifta oss for snart 1 år siden, vi brukte noen måneder og kikke men vi betalte rundt 3000,- for begge ringene inkludert gravering på tilbud hos gullfunn :) :Heartred så har de vel medlemstilbud av å til å så ville kikka litt og handla når det er på tilbud.
Vi valgte sølv, har ett hjerte på utsiden med steiner inni, så behøver ikke bli så dyrt.
 
Vi kjøpte våre på tilbud hos Gullfunn i februar. Totaltpris for ring til oss begge (hvitt gull uten stener) ble rundt 20k. Min var billigere enn hans fordi tynnere bånd. Ellers så og si identiske. Gravering er inkludert i prisen hos Gullfunn.
 
Back
Topp