Giftering i hvitt eller gult gull

Aldri hørt før. Har alltid hatt hvitt gull i ringer,og mine er like fine :-)

Kålormen Wael 14.10.11♡
Linseloppa Mina 03.10.12♡
Så bra:-) en kompis av mannen viste meg ringen hans og den så ikke ut etter under et år. Han jobber også mye med hendene.
Forlovelsesringen min er i hvitt gull da. Vil kanskje si at gifteringen har holdt seg litt finere, men den har jeg jo brukt noen mnd kortere da:-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sagt om det skal skje noen gang- hvitt! ;) det er fordi jeg svært sjeldent bruker gull, og syns sølv er mye finere! :)

Har gult gull. Gullsmeden sa den tåler mye mer, og at ringer med hvitt gull ofte må sendes inn ca en gang i året for å gjøres fin igjen. Har en mann som jobber mye med henda, og da ble det gult gull. Også litt fordi jeg er veldig tradisjonell og syns gult gull minner mest om giftering:p

Så rart ingen har hørt om dette. Dette er noe jeg informerer ALLE kundene mine om hvis de kjøper noe i hvitt! Har med service å gjøre... Hvitt er egentlig ganske gult, men er belagt med rhodium som gir de den blanke, mørke fargen. Når dette slites av, blir gullet lys gult. Alle ringer, anheng og ørepynt med diamanter bør sendes inn for sjekk av klør annenhvert år, spesielt ringer. Er klørne slitt og man mister en diamant uten å ha den inne på service, får man ikke dette på garantien.
Når det er sagt, så har vi hvittgull ringer og min er med 5 diamanter:)
Min er btw litt gul nå. Ble pussa opp i juni ifjor.

Vedlegg

• 1394382490272.jpg
    1394382490272.jpg
    33,4 KB · Visninger: 55
Så rart ingen har hørt om dette. Dette er noe jeg informerer ALLE kundene mine om hvis de kjøper noe i hvitt! Har med service å gjøre... Hvitt er egentlig ganske gult, men er belagt med rhodium som gir de den blanke, mørke fargen. Når dette slites av, blir gullet lys gult. Alle ringer, anheng og ørepynt med diamanter bør sendes inn for sjekk av klør annenhvert år, spesielt ringer. Er klørne slitt og man mister en diamant uten å ha den inne på service, får man ikke dette på garantien.
Når det er sagt, så har vi hvittgull ringer og min er med 5 diamanter:)
Min er btw litt gul nå. Ble pussa opp i juni ifjor.
Ja var det jeg fikk beskjed om:-) mente å huske det med at det bare var et lag utenpå, men tørte ikke skrive det hvis det var feil:p hehe.
Godt jeg ikke var helt på jordet:-)

Hvis jeg noen gang får gifte ring blir det hvitt, som andre sier grunnet smak :-)

Hva med begge deler? Det har jeg :)
Ring med hvitt gull med ei tynnere stripe gult gull øverst + en liten bling. Mannen har ikke diamant.

Da vi valgte ringer valgte vi hvitt gull fordi det var det som så penest ut på både meg og mannen.
Jeg med min nordiske hud kunne godt passet til rødt gull også, men det ble ikke noe pent på mannen som er Italiener og noe mørkere i huden.

Gult gull synes jeg er kjedelig og nyansen ser ikke pen ut mot min lyse hud.

Jeg synes hvitt gull er penest:) Denne har jeg, mannen har uten diamant.

Vedlegg

• victoria_hvidguld_ring-p.jpg
    victoria_hvidguld_ring-p.jpg
    21,4 KB · Visninger: 37
Ønsker meg hvitt gull, rett og slett fordi jeg ikke liker gult gull ;)

Jeg vil ha i hvitt og rødt gull når den tid kommer. :)

Hvitt gull.
Fordi jeg syns det er finest.

Hvis det en gang skal skje, skal jeg ha begge deler. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Har gult gull. Gullsmeden sa den tåler mye mer, og at ringer med hvitt gull ofte må sendes inn ca en gang i året for å gjøres fin igjen. Har en mann som jobber mye med henda, og da ble det gult gull. Også litt fordi jeg er veldig tradisjonell og syns gult gull minner mest om giftering:p

Har i hvitt gull. Vi har hatt våre i 7 år nå, aldri levert de inn for å pusses. Ser jo at de er brukt, men ikke noe mere enn andre sine.

Vi hae gifreringer i gull. Riper og sånn kan d bli mer av når man hsr i hvitt gull. Og min mann bruker henda i arbeid hele tiden. Men fikk en ring av ham på bryllupsdagen, og den e ri hvitt gull med stein:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp