Gave til kommende storesøsken

Wenchus

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Marsboerne 20 18
Dere som har eldre søsken til bebisen.. Tenker dere å gi en ekstra oppmerksomhet til dem når de blir storesøster/bror? Isåfall hva?

Selv har jeg lyst til å gi en ting til både storesøster og storebror, men usikker på hva enda..

Ja :-) storebror på 6 år blir å få et nytt spill til wii'en som han har ønsket seg siden samboer kjøpte wii til han (noen mnd siden). Ellers kommer jeg til å ha fokus på å gjøre aktiviteter etter fødsel som storebror ønsker.
Hvor gamle er dine?

Jeg tenkte det, men aner ikke hva. Hun har 10 dukker eller noe og 2 dukkevogner. Masse bamser og duplo. Hun liker bøker da, kanskje en liten bunke koselige bøker :D

Jeg tenkte å legge litt ekstra arbeid i julekalenderen til han :) Har en gutt på 6 år

Var veldig bevisst på dette når nr 2 kom, og storesøster var 21 mnd. Trur vi kjøpte eit leikekjøkken.

Har ikkje gjort noko denne gangen, men vurdera å kjøpe eit fint smykke til dei idag. Tenkjer at dei er så store at det å bli storesøster er uansett stort. Altså, de er det jo for alle, men tenkjer det er annaleis om du er 3 år enn 11 år.

Storesøster skal få glede seg over lillebror uten å bli distrahert av nye ting. Da tror jeg det er viktigere å sette av tid til de store i dagene og ukene etter fødsel.

Vi tenker å kjøpe en storebrorgave til kommende storebror. Han er snart fire år og veldig glad i å bygge med lego. Vi har kjøpt en pakke med lego (lastebiler osv.) på salg som vi tenkte at pappa og storebror kan bygge når de ikke er på sykehuset ☺️ Lego er noe storebror og pappaen har sammen, og tenker at det kan være fint når mamma blir litt bundet til lillesøster i starten ☺️

Mine er så store at for dei er fokuset å få ein lillebror, og gjerne få kjøpe ting til han :-D

Her også. Mine er ikke så store da (6 og 3 år), men de gleder seg veldig til lillebror komme og snakker mye om at de skal ut og kjøpe smokk og bamse til han når han er født:).

Her har ungene bursdag tett oppi termin, så de får ikke noen egen gave kun fordi de har blitt storesøsken ;)
De blir 5 og 3 og gleder seg veldig til lillebror skal komme, spør hver dag nesten om det er i dag han kommer :p

Ikke helt sikker. Har laget fine julekalendere til dem som gir kos i hele desember også er det jo jul straks... :) de er jo ganske store våre barn da.:)

Vi har kjøpt dukkevogn hun skal få, fordi hun ikke har dette og skulle få en snart uansett, og fordi vi vet lillebror kommer til å få mye oppmerksomhet og mye gaver når han kommer. Og alle penga vi har hatt ekstra de siste mnd har gått til lillebror og hus, så nå blir hun skjemt litt bort de siste dagene før hun ikke lenger er enebarn :p

Ser mange sier at å få lillebror/søster er en gave i seg selv, og er helt enig i det :) men vi klarte ikke la være å kjøpe en gave til henne også :)

Tenkte å kjøpe en kosleig bok som vi kan kose oss sammen med når den lille sover osv... De er så opptatt av babyen at jeg tror ikke de kommer til å bry seg om de får noe :P
storebror fikk klistremerker av meg når han kom på besøk på sykehuset etter att lillebror var født.. men det var for at jeg ville bruk litt tid med han alane, og han var ikke så happy hehe så måtte finne noe gøy, mens lillebroren ble passet av svigermor :)

Vi gjør ikke...men farmoren har allerede gave klar til han også:P

Her har storebror bursdag i desember, å han blir 10 år. Så han får noe han har ønsket seg lenge... Sin egen bærbare pc :-)
Også får han en oppmerksomhet når lillesøster kommer... Husker selv hvordan det var når jeg fikk småsøsken. Jeg var den som blei sykt sjalu fordi ingen ville være med meg, bare babyen.

Ja :-) storebror på 6 år blir å få et nytt spill til wii'en som han har ønsket seg siden samboer kjøpte wii til han (noen mnd siden). Ellers kommer jeg til å ha fokus på å gjøre aktiviteter etter fødsel som storebror ønsker.
Hvor gamle er dine?

Mi snuppe er 6,5 og hans sønn er 7,5 :) De ønsker seg faktisk nye PS spill til jul, så var en god idé, men sambo får PS 4 til jul, så da blir det vel å vente til jul med barnas spill også (så de passer :P )

Ser at mange sier det er en gave i seg selv å få søsken - selvfølgelig er det jo det :) :)

Men samtidig vet jeg at det blir mye besøk, og mye oppmerksomhet til den lille, og antageligvis en haug av gaver.. Til babyen. Jeg synes personlig at de kommende storesøsken i huset vårt også fortjener en ekstra oppmerksomhet :) Tross alt er det ikke sikkert at det faktisk blir så lett eller stas å ha en baby som skriker, bæsjer og tar all mammatid i starten.

Back
Topp