Gamlemor venter på siste barn ❤️

Oppdatering ang gynekologen og gubben:

De hadde lagt inn et nummer feil på gubben sitt nummer :bag: Åh, vi er altså velsignet med slike "slurvefeil" for tiden, som at hun hadde glemt å skrive meg opp på ringelisten, og nå er feil tall. Får vara puste med magen og tenke at alt har en mening :hilarious:

Jeg føler meg lettere bipolar her :angelic::laughing002:smiley-bounce012:hilarious: Etter noen tøffe dager så ble beskjeden om at det mulig et noe hos gubben litt positivt :bookworm::knegg: Misforstå meg rett, men at noe er "galt" betyr at det kanskje kan bli RETT! Og at noe er galt, som kan ordnes = HÅP! Så nå fikk jeg en liten ny giv her, kanskje det bare er bittelitt som skal til :Heartred Jeg har jo faktisk vært hos gynekolog i høst, som sa alt så greit ut hos meg (men tok ikke blodprøver). Men sånn rent fysisk. Hun så egg (vet ikke om man kan det om det er "mange eller lite" sånn på ultralyd?). Så, hva om eggene mine ikke er gamle, men tipp topp, bare gubben som må fikse litt på sitt kosthold? Jeg har foret han her sink, selen, multivitaminer, b komplex, omega 3..og husker ikke alt. Ganske lenge, men ja. Han er overvektig, så det kan nok hjelpe å gå ned litt (det gjelder men og selvsagt). Men litt mindre koffein og øl kan jo sikkert hjelpe litt hos han :hilarious::knegg:

Er så spent på den prøven deres.. Om det er noe feil og hva dere får i tips om å gjøre fra henne. Det må du dele.. Tenker jeg da kommer til å ta det med mannen så han får rusta opp i svømmerne sine.. :sign17
er ikke sikkert de er dårlige, men skader ikke å gjøre dem bedre :laughing002

Last edited:
Huff, stakars deg! Det hørtes fælt ut :shy: :Heartred Da skjønner jeg at det sikkert må føles "befriende" å få litt hjelp, selv om du ikke er uten kvalme. Kan liksom ikke bli verre enn sist.. Tøft av deg å gå i gang igjen, det kan skremme selv den sterkeste å bli så dårlig :shy: Hvordan gikk det resten av svangerskapet sist? Fikk du noen tid uten kvalme?
Med førstemann forsvant kvalmen mer og mer rundt uke 16-17. Med nummer to spydde jeg hver kveld til han kom (37+1). Var forberedt på at jeg kunne bli dårlig nå også, men hadde ikke sett for meg at jeg skulle bli fullt så dårlig som jeg er nå :laughing002 Akkurat nå har jeg sonde og må ha det en stund, det er jo fryktelig synlig for alle og enhver :bag: men det får bare være, bedre det enn å ligge hjemme hele tiden i en døs av kvalme, oppkast og utmattelse.

Han er overvektig, så det kan nok hjelpe å gå ned litt (det gjelder men og selvsagt).
Det sies at bare 5% vektreduksjon kan ha mye å si for sædkvaliteten hvis mannen er overvektig. Og for menn fungerer jo lavkarbo ofte utmerket! De elsker jo som regel kjøtt, spekeskinke, kyllinglår/vinger, egg og bacon, ost, nøtter, oliven, baconsnacks osv, og craver ikke sukker og karbohydrater på samme måte som vi gjør. :D

Med førstemann forsvant kvalmen mer og mer rundt uke 16-17. Med nummer to spydde jeg hver kveld til han kom (37+1). Var forberedt på at jeg kunne bli dårlig nå også, men hadde ikke sett for meg at jeg skulle bli fullt så dårlig som jeg er nå :laughing002 Akkurat nå har jeg sonde og må ha det en stund, det er jo fryktelig synlig for alle og enhver :bag: men det får bare være, bedre det enn å ligge hjemme hele tiden i en døs av kvalme, oppkast og utmattelse.
Og godt å vite at det forhåpentligvis går over, det blir kanskje litt mindre utmattende når du får i seg næring og væske?

Det sies at bare 5% vektreduksjon kan ha mye å si for sædkvaliteten hvis mannen er overvektig. Og for menn fungerer jo lavkarbo ofte utmerket! De elsker jo som regel kjøtt, spekeskinke, kyllinglår/vinger, egg og bacon, ost, nøtter, oliven, baconsnacks osv, og craver ikke sukker og karbohydrater på samme måte som vi gjør. :D
Ja, det hørtes veldig greit ut! Får se hvor motivert han er, han må finne det ut selv, ellers er han som en tverr toåring :bookworm: :bag: :laughing002

Og godt å vite at det forhåpentligvis går over, det blir kanskje litt mindre utmattende når du får i seg næring og væske?
Ja, jeg hadde utvilsomt hatt det mye dårligere uten ❤️
Hvordan går det med deg nå?

PP 10 - CD 28 - 11 DPO

Ser ut som Letrozol kanskje får lutealfasen til å bli litt lengre! Spent på om det vil fortsette, eller om det bare blir denne syklusen.

Har bladd meg tilbake på fertilitfriend og har hatt 11 dagers lutealfase nesten alle syklusene vi har prøvd nå (en og annen på ti dager). Så om mensen ikke kommer i dag er det annerledes enn det bruker :)

20250124_121854.jpg

Og charten øyne jo vært positiv, om det ikke hadde vært for at testene er så negative.. Ikke antydning til strek en gang. Jupp, tatt flere i dag :knegg: :hilarious:

Screenshot_20250124_125725_FF App.jpg

Ellers ingenting å melde, gubben har ikke hørt noe fra gynekologen. Vet ikke hvordan system hun har for å ringe opp, jeg er jo litt skeptisk til det hun ringer tilbake når hun prøvde en gang (til feil nummer), og så ikke har prøvd igjen på 10 dager :depressed: Så ingen tro på at hun ringer i dag egentlig. Jeg vil bare vite, jeg hadde egentlig ikke trengt gynekologens vurdering (vil tro vi bare får beskjed om å ta en ny test tre måneder etterpå) - men hadde vært interessant å få tallene. Er det mengden det er feil på? Eller hvor godt de svømmer? Eller noe annet?

Og litt mer nøktern i dag, opp i går, og tilbake til normalen i dag :laughing002 :hilarious: Selv om han kanskje kan "fikses" er sannsynligheten veldig liten for befruktning på min alder uansett, så det kan fikses hos han kanskje, men tilbake til en ganske dårlig odds uansett om han fungerer topp.

Last edited:
PP 11 - CD 3

Mensen kom på Lørdag, en dag senere enn den bruker - så får ha kryss i boka for det! Som sagt har lutealfasen vært 10-11 dager siden vi startet å prøve. Nå ble den altså 12. Om det var Letrozol, eller mulig en streifer, som er årsaken, vites ei. Jeg håper dog det er posititvt, at kanskje kvaliteten over progesteronet er bedre om lutealfasen er lengre.

Det er litt mye for tiden. Både med det ene og det andre. Jeg bruker å sammenligne ME`en min med en bøtte, og friske mennesker har 100 % bøttekvalitet, mens jeg har 60 %. Og av den 60 % må minst 40 % fylles med oppgaver og aktiviteter som gir meg mening, mestring og livsglede. Familie er en slik ting! Det å ha barna er alt for meg. Virkelig meningen med livet. Så er det 20 % til overs til alle andre "vanlige" ting i livet, husarbeid, soving, spising, NAV, jobb osv. Og blir det veldig mye mer belastning fra utsiden, så tas det av den "40 % en" min.. Og den delen inneholder liksom ikke mer enn den må, og de tingene jeg prioriterer å gjøre, er ikke tilfeldige. De er nøye valgt ut fordi de gir livet mitt mening og verdighet (som å få barna, og valget på et nytt barn). Og med mye vanskelig i nær familie som skjer nå, det blir ekstra praktiske ting som må gjøres rundt det. Og jeg uroer meg for NAV og oppfølging (jeg tenker jo ufør må vurderes snart). Og babyprosjektet som drar ut. Det er mye som tar av potten, og ikke gir noe tilbake. Så klare å snu den skuta da, det er ikke "bare å gjøre noe positivt", for det er noe med å ha overskuddet til det når du har redusert energi fra før. Og positive ting blir ikke nødvendigvis det når du er utmattet, da kan å være sosial bare gjøre ting enda verre. Eller å se TV med gubben.. Så min måte å løse dette på, er å få kontroll over så mye jeg kan, og da er det S Å irriterende at jeg vet at gynekologen sitter på svaret av sædanalysen - men ikke kan si det. Det er faktisk det eneste vi har i livet nå som HAR ET SVAR. Og da vokser det seg litt sånn stort for meg, at det eneste som faktisk har et svar med to streker under, som ikke er følelser, synsing, eller håp eller kanskje - nei, DET skal vi ikke få vite.

Sånn. Gruff ute.

Jeg sendte avgårde mail til gynekologen, igjen. Og spurt om jeg hadde forstått det rett at jeg ikke skulle gå i gang med ny letrozol kur - det er min dag 3 i dag, så ville startet i dag i såfall. Føler jeg mangler litt info her, men det er jo fordi jeg enda ikke har vært hos denne gynekologen.

Gubben hørte ingenting fra gynekologen på kontordagen hennes på Fredag, så jeg tenkte han får sende mail til kontordama igjen (bare ikke i dag, siden jeg har mast i dag :bag: ) - og ytre en liten bekymring om at hun kanskje sendte svaret på SMS når hun ikke fikk svar? Og da sendt til feil nummer. Og da følt hun har informert, og lagt saken bort. Er jo litt rart at hun ikke prøver igjen på 14 dager? Er jo faktisk ikke vår feil heller at det var et feil nummer registrert.

Prøver ellers å se framover, men jeg må være ærlig og si at håpet svinner litt hen her. Jeg vet at gubben ikke mener vi skal prøve i all verdens forskuelig fremtid, så jeg ser for meg at det ikke blir noe lengre enn til etter sommeren. Mulig jeg kan grine meg til litt til, men jeg ser jo poengene hans. Vi blir eldre, avstanden mellom de to minste blir større, og vi blir eldre foreldre. Vi får høre hva gynekologen sier i Mai, jeg har lyst å prøve litt til.

Sånn apropos det, så har jeg sett masse på ulike ting mtp. sædkvalitet og min egen helse. Har bestilt mer fertility for kvinner-piller fra Protein.no, og så var det gubben. Har ivrig pratet med ChatGPT - men det virker som han alt er veldig godt dekket med mine ville piller :knegg: Men nå begynner altså lageret å bli tomt, og ting koster masse å fylle på (blant annet Q10). Så var på iHerb og sjekket, og fant et som dekket alt, pluss litt til. Men det er så dyyyyrt. Det blir sikkert like dyrt for alle ulike greier jeg kjøper i Norge, men jeg er så usikker.. På hvor mye jeg skal styre med det, for jeg blir så skuffet når det ikke går. Og det er penger ut av vinduet, det er prat om tusenvis av kroner. Har ikke helt samvittigheten til å bruke dem heller.. Vanskelig altså.

Screenshot_20250127_112008_FF App.jpg

Charten ble forøvrig seende slik ut til slutt. Så får vi se når det skjer neste gang, jeg begynner nok ikke EL testing før CD 14, så enda lenge til.

Så, da skal jeg kose meg videre med IKM gruppen min sin testing, det har vært litt hardt å oppleve den gleden over to smålig positive tester, og så er du en av de få som opplever at de bare blir borte igjen. Heldigvis opplever de fleste andre at de bare blir sterkere. Jeg tenker at jeg ga min sjanse til noen som trengte den mer denne måneden, så ser jeg igjen nå.

Og så vil jeg avslutte med kloke Albus Dumbledore fra Harry Potter.."Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Kom ikke noe svar fra sekretæren i dag, så nå er hun vel offisielt lei av meg :hilarious: Men da blir det uten Letrozol denne gang, måtte evt begynt i dag, men jeg mener de pratet om annenhver syklus. Jeg har altså ikke fått noen skriftlig info om noe, så alt må gå på husken.. :bag::knegg:

Kom ikke noe svar fra sekretæren i dag, så nå er hun vel offisielt lei av meg :hilarious: Men da blir det uten Letrozol denne gang, måtte evt begynt i dag, men jeg mener de pratet om annenhver syklus. Jeg har altså ikke fått noen skriftlig info om noe, så alt må gå på husken.. :bag::knegg:
Jeg fikk beskjed om annen hver syklus :) Men, kommer ikke til å ta på syklusen som kommer nå. Venter til neste pga hvilken side som slipper egg, neste er mest sannsynlig høyre

@Ari ♡ fikk du vært på ultralyd? Og fikk du dra hjem? Hvordan går det? :Heartred
Fikk se babyen på fredag, alt bra, og dra hjem. Hadde poliklinisk avtale i går, men da var det rett tilbake til avdelingen siden de følte at de ikke hadde kontroll og prøvene mine var bananas igjen. Hadde også kastet opp sonden, så den måtte legges ned ny. Ganske vilt at man kan bli så syk av å være gravid :depressed: får dra hjem i kveld og ny poliklinisk avtale fredag, samt se baby ❤️ det går framover, tror jeg.

Fikk se babyen på fredag, alt bra, og dra hjem. Hadde poliklinisk avtale i går, men da var det rett tilbake til avdelingen siden de følte at de ikke hadde kontroll og prøvene mine var bananas igjen. Hadde også kastet opp sonden, så den måtte legges ned ny. Ganske vilt at man kan bli så syk av å være gravid :depressed: får dra hjem i kveld og ny poliklinisk avtale fredag, samt se baby ❤️ det går framover, tror jeg.
Huff, så fælt altså! Klarer ikke sette meg inn høy ikke det nå være :depressed: Godt de tar vare på deg!

Har mannen fått noe svar?:angelic::Heartred

Har mannen fått noe svar?:angelic::Heartred
Nei.. Så jeg tror jeg må be han sende mail igjen, kan han ikke kreve å få tallene sine? Selv om gynekologen ikke sier sin vurdering? Virker som selve svaret er registrert på meg siden jeg er pasienten, for jeg fant det på min Furst - men kun at det var sendt (til dem), og utenfor referanseområdet.. Irriterende.. Vi trenger ikke hennes vurdering egentlig. Vi skjønner jo at han nå ta en ny, og at det ikke var optimalt.

Nei.. Så jeg tror jeg må be han sende mail igjen, kan han ikke kreve å få tallene sine? Selv om gynekologen ikke sier sin vurdering? Virker som selve svaret er registrert på meg siden jeg er pasienten, for jeg fant det på min Furst - men kun at det var sendt (til dem), og utenfor referanseområdet.. Irriterende.. Vi trenger ikke hennes vurdering egentlig. Vi skjønner jo at han nå ta en ny, og at det ikke var optimalt.

Ganske irriterende dere ikke får svar, synes det er uprofesjonelt, egentlig!:bored:Gynekologen skal jo videreformidle informasjonen/prøvesvar til dere. Og er ikke noe en skulle trengt å etterspørre flere ganger. Håper dere nå kan få svar nå dere etterspør på mail igjen❤️

Ganske irriterende dere ikke får svar, synes det er uprofesjonelt, egentlig!:bored:Gynekologen skal jo videreformidle informasjonen/prøvesvar til dere. Og er ikke noe en skulle trengt å etterspørre flere ganger. Håper dere nå kan få svar nå dere etterspør på mail igjen❤️
Ja, vi har sendt mail nå. Jeg tror rett og slett av gynekologen først prøvde ringe, så sendte en sms, og tenkte det var ute av verden. Men hjelper så lite når det er feil nummer.. Men hun som sitter i skranken har ikke informert videre om at det var feil nummer, bare endret nummeret og ment at "hun sikkert ringer igjen". Så er feil ikke meningen det skal være så vanskelig, bare..uheldig. Men om hun spesifikt gir beskjed om det nå til gynekologen, det er det jeg håper.

Ja, vi har sendt mail nå. Jeg tror rett og slett av gynekologen først prøvde ringe, så sendte en sms, og tenkte det var ute av verden. Men hjelper så lite når det er feil nummer.. Men hun som sitter i skranken har ikke informert videre om at det var feil nummer, bare endret nummeret og ment at "hun sikkert ringer igjen". Så er feil ikke meningen det skal være så vanskelig, bare..uheldig. Men om hun spesifikt gir beskjed om det nå til gynekologen, det er det jeg håper.
Det er da en merkelig ting å ikke informere om at det var feil nummer, når situasjonen er som den er. Tydeligvis henne sekretæren som det da har vært litt krøll med, vil håpe hun ordner opp nå, så dere får prøvesvaret❤️

Back
Topp