PP 11 - CD 3
Mensen kom på Lørdag, en dag senere enn den bruker - så får ha kryss i boka for det! Som sagt har lutealfasen vært 10-11 dager siden vi startet å prøve. Nå ble den altså 12. Om det var Letrozol, eller mulig en streifer, som er årsaken, vites ei. Jeg håper dog det er posititvt, at kanskje kvaliteten over progesteronet er bedre om lutealfasen er lengre.
Det er litt mye for tiden. Både med det ene og det andre. Jeg bruker å sammenligne ME`en min med en bøtte, og friske mennesker har 100 % bøttekvalitet, mens jeg har 60 %. Og av den 60 % må minst 40 % fylles med oppgaver og aktiviteter som gir meg mening, mestring og livsglede. Familie er en slik ting! Det å ha barna er alt for meg. Virkelig meningen med livet. Så er det 20 % til overs til alle andre "vanlige" ting i livet, husarbeid, soving, spising, NAV, jobb osv. Og blir det veldig mye mer belastning fra utsiden, så tas det av den "40 % en" min.. Og den delen inneholder liksom ikke mer enn den må, og de tingene jeg prioriterer å gjøre, er ikke tilfeldige. De er nøye valgt ut fordi de gir livet mitt mening og verdighet (som å få barna, og valget på et nytt barn). Og med mye vanskelig i nær familie som skjer nå, det blir ekstra praktiske ting som må gjøres rundt det. Og jeg uroer meg for NAV og oppfølging (jeg tenker jo ufør må vurderes snart). Og babyprosjektet som drar ut. Det er mye som tar av potten, og ikke gir noe tilbake. Så klare å snu den skuta da, det er ikke "bare å gjøre noe positivt", for det er noe med å ha overskuddet til det når du har redusert energi fra før. Og positive ting blir ikke nødvendigvis det når du er utmattet, da kan å være sosial bare gjøre ting enda verre. Eller å se TV med gubben.. Så min måte å løse dette på, er å få kontroll over så mye jeg kan, og da er det S Å irriterende at jeg vet at gynekologen sitter på svaret av sædanalysen - men ikke kan si det. Det er faktisk det eneste vi har i livet nå som HAR ET SVAR. Og da vokser det seg litt sånn stort for meg, at det eneste som faktisk har et svar med to streker under, som ikke er følelser, synsing, eller håp eller kanskje - nei, DET skal vi ikke få vite.
Sånn. Gruff ute.
Jeg sendte avgårde mail til gynekologen, igjen. Og spurt om jeg hadde forstått det rett at jeg ikke skulle gå i gang med ny letrozol kur - det er min dag 3 i dag, så ville startet i dag i såfall. Føler jeg mangler litt info her, men det er jo fordi jeg enda ikke har vært hos denne gynekologen.
Gubben hørte ingenting fra gynekologen på kontordagen hennes på Fredag, så jeg tenkte han får sende mail til kontordama igjen (bare ikke i dag, siden jeg har mast i dag

) - og ytre en liten bekymring om at hun kanskje sendte svaret på SMS når hun ikke fikk svar? Og da sendt til feil nummer. Og da følt hun har informert, og lagt saken bort. Er jo litt rart at hun ikke prøver igjen på 14 dager? Er jo faktisk ikke vår feil heller at det var et feil nummer registrert.
Prøver ellers å se framover, men jeg må være ærlig og si at håpet svinner litt hen her. Jeg vet at gubben ikke mener vi skal prøve i all verdens forskuelig fremtid, så jeg ser for meg at det ikke blir noe lengre enn til etter sommeren. Mulig jeg kan grine meg til litt til, men jeg ser jo poengene hans. Vi blir eldre, avstanden mellom de to minste blir større, og vi blir eldre foreldre. Vi får høre hva gynekologen sier i Mai, jeg har lyst å prøve litt til.
Sånn apropos det, så har jeg sett masse på ulike ting mtp. sædkvalitet og min egen helse. Har bestilt mer fertility for kvinner-piller fra Protein.no, og så var det gubben. Har ivrig pratet med ChatGPT - men det virker som han alt er veldig godt dekket med mine ville piller

Men nå begynner altså lageret å bli tomt, og ting koster masse å fylle på (blant annet Q10). Så var på iHerb og sjekket, og fant et som dekket alt, pluss litt til. Men det er så dyyyyrt. Det blir sikkert like dyrt for alle ulike greier jeg kjøper i Norge, men jeg er så usikker.. På hvor mye jeg skal styre med det, for jeg blir så skuffet når det ikke går. Og det er penger ut av vinduet, det er prat om tusenvis av kroner. Har ikke helt samvittigheten til å bruke dem heller.. Vanskelig altså.
Charten ble forøvrig seende slik ut til slutt. Så får vi se når det skjer neste gang, jeg begynner nok ikke EL testing før CD 14, så enda lenge til.
Så, da skal jeg kose meg videre med IKM gruppen min sin testing, det har vært litt hardt å oppleve den gleden over to smålig positive tester, og så er du en av de få som opplever at de bare blir borte igjen. Heldigvis opplever de fleste andre at de bare blir sterkere. Jeg tenker at jeg ga min sjanse til noen som trengte den mer denne måneden, så ser jeg igjen nå.
Og så vil jeg avslutte med kloke Albus Dumbledore fra Harry Potter..
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."