Gamle sedler

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Har dere fremdeles de gamle 100kr og 200kr sedlene i lommeboka, under madrassen eller i sparebøssen? Eller har dere vekslet de inn? Siste frist er 30.mai.
(Man kan veksle de inn i Norges bank gebyrfritt etter den tid, men kjedelig hvis man ikke har den banken der man bor)

https://www.nettavisen.no/nyheter/husk-a-veksle-inn-gamle-sedler/3423489386.html
https://www.pengenytt.no/sa-lenge-far-brukt-gamle-sedlene/
https://www.dinside.no/okonomi/du-bor-bruke-opp-de-gamle-100--og-200-lappene-na/69585240

845AAB13-797D-4FF9-A5C4-C017B037BDC3.jpeg 28B0A6D5-D595-48C6-86F3-5BFEB29C99ED.jpeg

Last edited:
Har ikke de lenger selv. Betalt med de i butikken i god tid før fristen :)

Hva med 500 lapp? Og 50?

Jeg driver å flytter og vet jeg har hvertfall en 500 et sted i en av eskene [emoji85][emoji15][emoji85]

Hva med 500 lapp? Og 50?

Jeg driver å flytter og vet jeg har hvertfall en 500 et sted i en av eskene [emoji85][emoji15][emoji85]
Tror ikke de sedlene skal byttes ut enda. Har ikke sett noe om det, men det blir vel etterhvert.

Takk som fant det ut [emoji1303][emoji1305]
To måneder til termin, og et flyttelass som skal pakkes ut før det - nok å gjøre [emoji847]
Bare hyggelig :)
Ja da har du nok å gjøre den neste tiden! Lykke til med siste innspurt før fødsel og flytting/utpakking!

Last edited:
Trur jeg har god kontroll på det, har sjekket pengene jeg har ansvar for på jobb ørten ganger. Og har vel bare sparebøssene til ungene igjen nå. Men kommer til å dobbeltsjekke alt rett føre du går ut, Og bare sette det som evt er igjen inn på konto så slipper jeg å tenke på det.

Vi var i banken på fredag og tømte sparebøsser til ungene og det bi hadde liggende igjen.

50-lapper tok ikke maskinen. Men de får man jo brukt så jeg lovde han som hadde tre av dem å sette inn 150 kr på kontoen hans også tar jeg dem, for de er fine i bursdager. Klassebursdag, 50 kr i kontanter. Hvorfor den ikke tok dem vet jeg ikke. De er jo ikke byttet ut enda.

De nye må jo komme før de gamle går ut.

Tømte bøssene til gutta for noen uker siden.

Har ikke brukt kontanter på veldig mange år. De siste ti årene i allefall.

Brukes mindre og mindre. Men ungene (og vi) får fortsatt en del i gaver. Fra min bestemor får alle til bursdag. Til jul får jeg en konvolutt og lapper til å sette på gavene jeg kjøper for pengene. Svigers gir også en del kontanter. Mine foreldre og søsken gir på vipps til se voksne og på konto til ungene.
Også er det altså i klassebursdag etter 1-2 klasse.

Så vi får dem, men bruker det lite. Derav at det ligger kontanter rundtomkring som vi måtte i banken med. Jeg har skandiabanken og får ikke så lett satt det inn heller.

Har noen, må passe på å bli kvitt dem innen den tid [emoji51]

Brukes mindre og mindre. Men ungene (og vi) får fortsatt en del i gaver. Fra min bestemor får alle til bursdag. Til jul får jeg en konvolutt og lapper til å sette på gavene jeg kjøper for pengene. Svigers gir også en del kontanter. Mine foreldre og søsken gir på vipps til se voksne og på konto til ungene.
Også er det altså i klassebursdag etter 1-2 klasse.

Så vi får dem, men bruker det lite. Derav at det ligger kontanter rundtomkring som vi måtte i banken med. Jeg har skandiabanken og får ikke så lett satt det inn heller.
De gangene vi får sedler setter vi de inn i banken i sånn seddelautomat (som ligger like ved der vi bor heldigvis). Men det er bare to-tre ganger i året i snitt.

Når jeg selger ting på Finn for eksempel ber jeg alltid folk om å vippse meg. Og betaler med vipps selv.

Sparebøssa til eldste er tømt, han hadde noen.

Frøkna sin må tømmes, hun har også noen. Eller, jeg tror samboer tar de sedlene og så overfører han til hennes konto. Det er blitt noe krøll sånn at jeg ikke får sett hennes konto i nettbanken min... Ellers hadde jeg gjort det selv [emoji13]

50 lappene begynner skiftet sitt i juni/juli, men samme opplegg som 100 og 200 lappene, at man skal kunne bruke de gamle 50lappene til og med mai neste år.

Eneste vi har er litt mynter, ellers bruker/har ikke vi kontanter. Bruker vipps om det gis gaver el, så får dem ikke der heller :p

Back
Topp