Navn på barnet: O
Kjønn: jente
Termin: 8.mai
Dato født: 6.mai
Uke+dag: 40+1
Klokkeslett: 23:30
Fødested: ous
Vekt: 3900
Lengde: 53cm
Hodeomkrets: 37cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Jeg syntes magen var veldig stram konstant fra morgenen av, men kjente ingen sammentrekninger. Leverte og hentet i bhg som vanlig, og tenkte at i dag var heller ikke dagen. Etter legging og middag med mannen, satte jeg meg i sofaen for å slappe av og kjente at jeg kanskje hadde fått litt kynnere (jeg har ikke hatt noe av dette tidligere i sv.skapet). Kl 21 begynte jeg å mistenke at dette var noe mer enn kynnere, kl 23 ankom vi sykehuset, og en halvtime etter var babyen ute. Jeg kom til sykehuset med 8cm åpning, og rakk (til min store fortvilelse der og da) ikke bedøvelse. Kjente trykketrang ganske fort, og det var vannet som gikk i det min mann kom inn i fødestua. Noen få press etterpå var lille ute! Intens opplevelse, og helt fantastisk at alt var som det skulle være med baby. Vi fikk noen timer sammen med pappa før han dro hjem i tretiden. Vi fikk tilbud om å reise hjem formiddagen etter, og valgte å takke ja. Det ble bare knappe 12 timer på sykehuset, men det var godt å slappe av hjemme uten å høre på konstant ringing på klokkene på barsel.