Fødetråd

Lykketrollet123

Betatt av forumet
Himmelbarn
Maiblomstene 2020
Litt tidlig, men siden lillegutt bestemte seg for å komme før tiden oppretter jeg en fødetråd:)

Kopier og fyll inn informasjon

Ikke skriv kommentarer i denne tråden, for en mer oversiktlig tråd.

Navn på barnet:
Kjønn:
Termin:
Dato født:
Uke+dag:
Klokkeslett:
Fødested:
Vekt:
Lengde:
Hodeomkrets:
Forløsningsmetode:
Annet du ønsker å fortelle:
Bilde:
 
:HeartredNavn på barnet:
Kjønn: Gutt
Termin: 9. Mai
Dato født: 18 mars
Uke+dag: 32+6
Klokkeslett: 17.15
Fødested: Tromsø
Vekt: 2358 gram
Lengde: 45 cm
Hodeomkrets: 33,2
Forløsningsmetode: Keisersnitt
Annet du ønsker å fortelle: Etter 6 uker innlagt på sykehuset på grunn av blødninger fra en forliggende morkake ble det besluttet keisersnitt på grunn av mulig begynnende morkakeløsning. Lillegutt trenger litt pustehjelp og sondemating i starten men er en stor og sterk gutt og blir sterkere for hver time som går:Heartred
Bilde:
 
Jeg vil bare løfte denne tråden siden jeg vet minst 4 «mai-barn» allerede er født:)
 

Kjønn: jente
Termin: 06.05
Dato født: 19.04
Uke+dag: 37+6
Klokkeslett: 02.08
Vekt: 3250g
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 35cm
Forløsningsmetode: vaginal fødsel


:Heartpink:Heartpink
 
Navn på barnet:
Kjønn: jente
Termin: 11. mai
Dato født: 19. april
Uke+dag: 37+2
Klokkeslett: 05.34
Fødested: St Olavs
Vekt: 2590gram
Lengde: 48cm
Hodeomkrets: 32cm
Forløsningsmetode: keisersnitt
 
Last edited:
:HeartredNavn på barnet: A og T
Kjønn: 2 gutter
Termin: 17. Mai
Dato født: 20. April
Uke+dag: 36+4
Klokkeslett: 16.53 og 17.01
Fødested: Kalnes
Vekt: 2500 og 2580
Lengde: 46 cm og 48 cm
Hodeomkrets: 33 på begge
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du ønsker å fortelle: Ble satt i gang, tok 5 døgn før fødselen startet med spontan vannavgang. Fødsel gikk fint og uten komplikasjoner. Er fortsatt på sykehuset da vi sliter litt med maten. Pappa får være med :Heartred
Bilde:
 
Navn på barnet: J
Kjønn: gutt
Termin: 08.05.20
Dato født: 27.04.20
Uke+dag: 38+6
Klokkeslett: 02.13
Fødested: SUS
Vekt: 3708
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: igangsettelse ballong.
Annet du ønsker å fortelle: styrtfødsel. Fikk satt inn ballongen på formiddag, kjente ingen murring eller ubehag. Datt ut kl 22.30. Kom ned til føden Hadde da allerede 4-5cm kl 23, tok vannet, startet rier med en gang, stormrier helt frem til han var ute. Aktiv fødsel 3 timer, pressa i 12 min så var han ute :Heartblue
Bilde:
 
Navn på barnet: Linnea
Kjønn: jente
Termin: 02.05.20
Dato født: 21.04.20
Uke+dag: 38+6
Klokkeslett: 00.10
Fødested: Arendal
Vekt: 4000g
Lengde: 50cm
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Ble satt igang pga hadde åpning på 5cm og moden. Var redd for å gå glipp av epidural, dermed valgte de å sette det igang .
Bilde:
[/QUOTE]
 
Navn på barnet:
Kjønn:
Jente
Termin: 12 mai
Dato født: 26 april
Uke+dag: 38+1
Klokkeslett: 16.05
Fødested: Haugesund
Vekt: 3005g
Lengde: 48cm
Hodeomkrets: 32
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Jeg begynte og stimulere brystene på en torsdagskveld og kjente murringer. Gjorde dette 30-60 min morgen og kveld frem til vannet gikk natt til lørdag. Så det tok bare to dager før gikk vannet. Mye mulig det bare er tilfeldig, men jeg hadde ingen tegn på at det skulle starte med det første. Så det er jo greit å vite... :p Ellers gikk fødsel veldig bra. Latensfasen varte lenge og var sinnsykt vondt. Mens aktive fødsel varte 4 timer. 8 min pressrier.
 
Last edited:
Navn på barnet: F
Kjønn: Gutt
Termin: 04.05.2020
Dato født:03.05.2020
Uke+dag: 40+2
Klokkeslett: 05:24
Fødested: kristiansund sykehus
Vekt:3485g
Lengde: 52cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: Vaginal fødsel
Annet du ønsker å fortelle: Fødselen startet med att vannet gikk 02:30 ..Låg å sov før jeg spratt opp å det fosset vann utover gulvet.Ringte føden , ble enig om att jeg skulle vente hjemme litt til..Fikk sterke rier med engang etter jeg hadde ringt som varte i 1 minutt med 2 minutter pause mellom, ringte føden igjen å de ville ha meg inn med engang.Vi heiv fødebagen i bilen å kjørte , tar ca 40min å kjøre til sykehuset. På vei til sykehuset tar riene seg enda mer opp. Kommer inn på føden,far fikk bli med rett inn.Hadde 4 cm åpning.Etter dette gikk det veldig fort for en time senere var han ute. Så da ble det en styrtfødsel,var vondt å intens men hadde med min veldig trygge partner som tok det helt med ro. Han fikk også være sammens med oss bort på barsel 7 timer før han måtte reise hjem :)
 
Navn på barnet: Sigrid
Kjønn: Jente
Termin: 2.mai
Dato født: 26.april
Uke+dag: 39+4
Klokkeslett: 22.02
Fødested: KK Bergen
Vekt: 3605
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Fødte midt i vaktskifte, så eg hadde både av-og påtroppende jordmødre med meg. Ei veldig sprek jente som var klar til å suge med det samme ho kom opp på magen.
Bilde:
 
Navn på barnet: Sigrid
Kjønn: Jente
Termin: 2.mai
Dato født: 26.april
Uke+dag: 39+4
Klokkeslett: 22.02
Fødested: KK Bergen
Vekt: 3605
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 36
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Fødte midt i vaktskifte, så eg hadde både av-og påtroppende jordmødre med meg. Ei veldig sprek jente som var klar til å suge med det samme ho kom opp på magen.
Bilde:
Gratulerer så masse med jenta :Heartpink
Skal selv føde på kk og er spent på hvordan det vil bli i disse tider :) Håper du hadde en fin opplevelse
 
Navn på barnet: Frøya
Kjønn: Jente
Termin: 23. Mai
Dato født: 04. Mai
Uke+dag: 37+5
Klokkeslett: 17:24
Fødested: Sørlandets Sykehus Kristiansand
Vekt: 2740 g
Lengde: 46 cm
Hodeomkrets: 33 cm
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Ble innlagt lørdag 02. Mai for igangsettelse grunnet mine kompliserte luftveier og lunger som var veldig dårlige. 1 cm og modent så slapp ballong og kunne gå direkte på modningstabletter. Fremprovoserte rier, men ingen særlig mer modning så endte med at vannet gikk. På føden fikk jeg også en veldig kort periode med drypp før CTG på baby viste at hun ikke tålte det så det ble seponert umiddelbart. Grunnet trykk i lungene mine så ble det satt epidural som hjalp med å korte ned "lengden" på riene. Den stod på laveste dose hele veien (Rakk aldri skru den opp for gikk fra 2-3 cm og plutselig var det 8 cm åpning).
Føltes som den turneren for hun mistrivdes at jeg var for lenge i samme posisjon, så måtte vri meg til venstre, høyre, kne osv ca hver tredje minutt de sjef kom inn på føden om morgenen og frem til alt var over.
Veldig støttende samboer som klarte å videreformidle når luftveiene mine klappet sammen fordi kroppen min ikke tåler at ryggen blir senket, samt opprettholdt kald klut på halsen og panna mi for å dempe hevelse på luftveiene. Takk og lov for at han er sterk for han følte nok at han trøkket i stykker fingrene sine på punkter i korsryggen når det var på det verste.
Lystgass ble min bestevenn for å puste meg gjennom alt og for å få nok oksygen hele veien!

Bilde:received_242183777019096.jpeg 20200504_202711.jpg
 
Navn på barnet:
Kjønn: Jente
Termin: 18 mai
Dato født: 6 mai
Uke+dag: 38 + 5
Klokkeslett: 10.30
Fødested: KK Bergen
Vekt: 3010g
Lengde: ca 50cm
Hodeomkrets: 33cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Var på poliklinikken tirsdag 5/5 for å sjekke leie da jentungen har ligget med rumpen ned hele veien. Blir deretter henvist til CT for å sjekke bekken mtp eventuell setefødsel. Natt til onsdag 6/5 klokken 01.30 går vannet, det er misfarget men jeg må uansett inn med det samme grunnet leie. Har noe murring/begynnende rier i bilen på vei til KK. Kobles på CTG ved ankomst til KK og riene begynner å ta seg opp. Etter En halvtime på CTG sjekkes åpning som er på 2 cm. 2 timer senere har jeg 4 cm. Får epidural grunnet setefødsel. Ca 2 timer senere blir de ganske overrasket når de sjekker og det viser seg at jeg har 9cm åpning. Ikke rart epiduralen såvidt hadde noen effekt Har raskt full åpning, og pressetrang men får ikke lov å presse da de ønsker at hun skal komme seg lenger ned i bekkenet først. 2 timer senere har det ikke skjedd noen ting men lille gull begynner å bli stresset og jeg får derfor beskjed om å presse. 5 press senere var hun ute ca klokken 10.30. Alt gikk veldig fint, legen hadde ikke tall på hvor mange sting jeg har fått. Onsdag morgen 6/5 ringer de fra radiologisk for å si at jeg har fått time der. Den kan du bare avlyse sa jeg, for ungen er ute Ingenting gikk som jeg hadde tenkt mtp fødsel, men alt i alt en god opplevelse, ingenting negativt å si om setefødsel. Hadde heller født 20 ganger enn å gå gravid. Belønningen i andre enden er jo helt fantastisk da:love017
Bilde:
 
Navn på barnet: lillebror :joyful:
Kjønn: gutt
Termin: 17.05.2020
Dato født: 02.05.2020
Uke+dag: 38+2
Klokkeslett: 15.02
Fødested: Ullevål
Vekt: 3545g
Lengde: 49
Hodeomkrets: 34
Forløsningsmetode: vaginal
Annet du ønsker å fortelle: ble satt igang pga hepatose. Fikk ballong og 4 modningspiller uten at det skjedde stort, ingen rier eller murringer. Etter to dager tok de vannet, da gikk det to timer så var han ute :happy: intenst, men godt å være ferdig fort! Far fikk komme da jeg fikk egen fødestue 4 1/2 time før fødselen startet.
 
Last edited:
Navn på barnet: Søtnos (foreløpig ;))
Kjønn: Jente
Termin: 04.05.2020
Dato født: 03.05.2020
Uke+dag: 40+2
Klokkeslett: 09:13
Fødested: Sandnessjøen
Vekt: 3680 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 35,5 cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du ønsker å fortelle: Fødsel begynte med at vannet gikk kl 0130 2. mai, og rier kom smått en time etter dette. Ringte føden, og fikk beskjed om å ringe tilbake når riene var regelmessig. Kl 16 dro jeg inn til sykehuset med 3 rier på 10 min, og så vondt at jeg måtte puste meg gjennom dem. Viste seg å kun være 2 cm, og mannen ble sendt hjem fram til aktiv fødsel, mens jeg ble innlagt og gitt litt medisin å sove på (ble lite søvn etter vannet gikk, for å si det sånn).. Kl 19 var jeg 4 cm, jeg ble flyttet til fødestuen og mannen fikk komme inn på sykehuset. Fødselen viste seg å bli et langtrukket smertehelvete uten like, og jeg trodde ikke jeg ville overleve natten. Jeg var ikke forberedt på at det skulle gjøre så vondt i korsrygg og bekken; kjente det verst på samme plass hvor jeg har slitt med bekkenlåsning. Hadde både lystgass og epidural som tok vekk de verste toppene i starten, men de skrudde ned epiduralen rundt kl 03 den 3. mai for at jeg skulle kjenne riene bedre og få fortgang i prosessen. Jeg var helt utslitt av et helt døgn med lite søvn, lite energi og ekstreme smerter, men enda 6 timer til tok det før jeg kunne puste lettet ut, og lillemor endelig ble lagt på brystet mitt. En frisk og perfekt liten jente :happy::Heartred
Bilde: :dummy1:
 
Last edited:
Navn på barnet: Sandra
Kjønn: jente
Termin: 9.mai
Dato født: 9.mai
Uke+dag: 40+3
Klokkeslett: 22:39
Fødested: Ahus
Vekt: 4380g
Lengde: 55cm
Hodeomkrets: 36cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Dagen startet med at jeg følte meg i dårlig form fra jeg la meg. Eldstemann startet å kaste opp i 3-4-tiden og jeg begynte selv en halvtimes tid senere. Både oppkast og diaré. Jeg krysset alt jeg hadde av fingre og tær for at det ikke skulle bli fødsel med omgangssyke. I 12-tiden kastet jeg opp siste gangen, men fortsatte med diaré. 17:30 kjente jeg et tak i magen som fikk meg til å mistenke at det var en rie og ikke bare kynnere. 18:45 var vi utenfor sykehuset og 19:10 var jeg på plass på fødeavdeling med jordmor i fullt smittevernsutstyr og ble målt til 5 cm. Riene var ikke veldig kraftige, og jordmor nevnte stadig det gikk for sakte. Jeg ble satt på drypp etterhvert og da følte jeg behov for lystgass. Selve utpressingen var gjort på 5 minutter til tross for at hun var stjernekikker. Jeg synes ikke en fødsel på ca 5 timer var så veldig tregt personlig:) Mannen min fikk være med hele tiden på føden . De ville helst ikke at jeg skulle dra hjem og komme tilbake, så nå er jeg på enerom på barsel. Med enerom er det jo egentlig helt greit å være her.
Bilde:
3DADF150-EEFB-4D30-A14C-0298E1CA7A75.jpeg
 
Last edited:
Navn på barnet: O
Kjønn: jente
Termin: 8.mai
Dato født: 6.mai
Uke+dag: 40+1
Klokkeslett: 23:30
Fødested: ous
Vekt: 3900
Lengde: 53cm
Hodeomkrets: 37cm
Forløsningsmetode: vaginalt
Annet du ønsker å fortelle: Jeg syntes magen var veldig stram konstant fra morgenen av, men kjente ingen sammentrekninger. Leverte og hentet i bhg som vanlig, og tenkte at i dag var heller ikke dagen. Etter legging og middag med mannen, satte jeg meg i sofaen for å slappe av og kjente at jeg kanskje hadde fått litt kynnere (jeg har ikke hatt noe av dette tidligere i sv.skapet). Kl 21 begynte jeg å mistenke at dette var noe mer enn kynnere, kl 23 ankom vi sykehuset, og en halvtime etter var babyen ute. Jeg kom til sykehuset med 8cm åpning, og rakk (til min store fortvilelse der og da) ikke bedøvelse. Kjente trykketrang ganske fort, og det var vannet som gikk i det min mann kom inn i fødestua. Noen få press etterpå var lille ute! Intens opplevelse, og helt fantastisk at alt var som det skulle være med baby. Vi fikk noen timer sammen med pappa før han dro hjem i tretiden. Vi fikk tilbud om å reise hjem formiddagen etter, og valgte å takke ja. Det ble bare knappe 12 timer på sykehuset, men det var godt å slappe av hjemme uten å høre på konstant ringing på klokkene på barsel.
 
Navn på barnet: Ikke bestemt ennå
Kjønn: Jente
Termin: 18.05.20
Dato født: 05.05.20
Uke+dag: 38+4
Klokkeslett: 03:12
Fødested: Sørlandet sykehus
Vekt: 2800 g
Lengde: 47 cm
Hodeomkrets: 35 cm
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du ønsker å fortelle:
Bilde:
 
Navn på barnet: H :Heartpink
Kjønn: jente
Termin: 1.mai
Dato født: 4.mai
Uke+dag: 40+5
Klokkeslett: 02.36
Fødested: St.olavs
Vekt: 4345 gram
Lengde: 53
Hodeomkrets: 37 (!!!!)
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du ønsker å fortelle:
Bilde:
 
Back
Topp