Fyrverkeri

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Når jeg sitter her og ser på produkttesting av fyrverkeri rett utenfor stuevinduet mitt, så er det jo mye fint.

Jeg elsker fyrverkeri.

Men det er dyrt. Deler av meg vil vi skal kjøpe noe flott å fyre opp, og deler av meg vil spare pengene.

Vi blir nok bare oss fem her hjemme på nyttårsaften og hva vi skal gjøre med fyrverkeri i år har vi ikke snakket om. Mannen føler nok litt på samme måten, det er fint, og kjekt for store og små, men sier tidvis at han ikke vil bruke penger på det, også skal han bare kjøpe stjerneskudd til ungene og kommer hjem med noe ekstra likevel. De fleste årene. Noen år bare stjerneskudd, mens et spørs litt hvor vi feirer og hvem vi feirer med. Nå er det jo 2020,så vi blir alene hjemme.

Hva gjør dere?

Kommer ikke til å vekke ungene for å se det i år heller, så jeg kan gjerne se på det andre skyter opp.
Samboer syns det er litt gøy da, og pleier å kjøpe noe hvert år. Skyter kanskje opp en ellerto før ungene legger seg.

Siste årene har det blitt noe bombegreier, men vi går absolutt ikke for det dyreste.

Planen erå få besøk av en kamerat av Samboer og sønnen hans, men jeg sitter nå hjemme og snufser og hoster så får se om det blir noe av.

Last edited:
De to eldste mine vekkes ikke. De er våkne.
Den yngste sovner trolig. Så da vekker vi henne i så fall. Tar henne med ut.

Vi liker å se på det da. Jeg er bare litt for sunnmøring til å like å svi av for mye penger på det....

Vi har kjøpt litt før av diverse raketter, nå kjøper vi ingenting.i fjor byttet vi på å sitte på badet med livredd hund , musikk på men det hjalp i grunn lite

Jeg er ingen fan, og ikke kattene heller. Her vi bor (Tyskland) er det iår heldigvis a) ikke lov til å selge fyrverkeri og b) portforbud mellom kl 21 og 05.

Politiet har også gått ut i sosiale medier og sagt fra at å sende opp fyrverkeri ikke regnes som god grunn til å forlate hjemmet etter portforbudet.

Her har vi kjøpt en del fyrverkeri idag:D Ungene synes det er stor stas. Vi bor bor på landet, så ser ikke så mye av andres fyrverkeri. Her er hverken hund eller katter redde for det, så er heldige sånn:)

Eldste skal vel være våken, yngste var redd i fjor. Jeg er i stallen og passer på hester når det smeller.. kjøper ikke fyrverkeri, og er helt imot privat oppskyting.

Vi har kjøpt ett batteri og stjerneskudd for ungenes skyld. Det er jo å brenne opp penger, men ikke verre enn bossmaten vi kjøper så :hilarious:

Her bruker vi vanligvis å være på et offentlig arrangement, men det blir det ikke noe av i år. Så da kjøper vi nok noe selv, dog ikke mye, og ikke dyrt. Skal feire med 2 andre familier, så kanskje de også evt kommer med noe. Blir nok å skyte opp tidlig pga barna.. Er redd det blir mange flere ulykker i år enn ellers da, med så mye privat oppskytning!! Her har vi VELDIG respekt for raketter, har selv en liten skade pga det. Men kommer til å bruke hodet, og ha litt for ungenes del. Bor på landet, så ser ikke andres raketter..

Jeg er ingen fan, og ikke kattene heller. Her vi bor (Tyskland) er det iår heldigvis a) ikke lov til å selge fyrverkeri og b) portforbud mellom kl 21 og 05.

Politiet har også gått ut i sosiale medier og sagt fra at å sende opp fyrverkeri ikke regnes som god grunn til å forlate hjemmet etter portforbudet.
Får man ikke lov å gå ut av huset på sin egen tomt for å skyte fyrverkeri?
Håper 2020 er straks over og alt av dette koronadritten forsvinner. Høres ut som en trist nyttårsaften i tyskland.

vi pleier ikke å bruke penger på fyrverkeri, men kjøper litt stjerneskudd og ungene er oppe for å se på :)

Kjøper aldri fyrverkeri synes det er bortkastede penger. Ungene sover seg igjennom rakettene. Mens jeg og samboer ser på fra stuevinduet hvis vi orker.

Har en man som var gal i fyrverkeri før vi fikk barn. Så når eldste var 3 år blev han så redd att vi kjøpte ikke mer. Det er bortkaste penger syns jeg.

Blir nok noen stjerneskudd og kanskje noen små raketter. Kjenner det at det er bokstavelig talt penger som går opp i røyk, men ungene syns det er gøy med noen få og da får de den gleden :)

Bortkastet penger syns jeg. Kan gjerne ta en titt ut vinduet på det andre sender opp, men kjøper ingenting selv.
Er i mot privat oppskyting, skulle ønske det var ulovlig og at det heller var en felles oppskyting per by/bygd.

Bortkastet penger syns jeg. Kan gjerne ta en titt ut vinduet på det andre sender opp, men kjøper ingenting selv.
Er i mot privat oppskyting, skulle ønske det var ulovlig og at det heller var en felles oppskyting per by/bygd.
Da må regjeringen legge til ett eget budsjett for det til kommunen. Vår kommune gjør det når de kan. Er litt ymse der og det se des fra vannet. Men det kjedelige med landet er at alle ikke får sett det fordi de bor for langt unna sentrum. Vi bor i sentrum og får ikke sett kommunen sitt fyrverkeri pga hvordan stedet er bygd opp. Ikke er det plass til alle i sentrum heller.

Vi kjøper som regel noe. Nå er nr 2 veldig redd fyrverkeri så har prøvd med noe som ikke bråker så fælt som sendes opp tidligere. Han skjelver kl 24 så da skal han få sove. Nr 3 kommer også til å sove. Eldste er nok våken og blir med ut. Sendes opp en del på hytta av hyttene rundt så er ganske mye å se på.

Da må regjeringen legge til ett eget budsjett for det til kommunen. Vår kommune gjør det når de kan. Er litt ymse der og det se des fra vannet. Men det kjedelige med landet er at alle ikke får sett det fordi de bor for langt unna sentrum. Vi bor i sentrum og får ikke sett kommunen sitt fyrverkeri pga hvordan stedet er bygd opp. Ikke er det plass til alle i sentrum heller.

Vi kjøper som regel noe. Nå er nr 2 veldig redd fyrverkeri så har prøvd med noe som ikke bråker så fælt som sendes opp tidligere. Han skjelver kl 24 så da skal han få sove. Nr 3 kommer også til å sove. Eldste er nok våken og blir med ut. Sendes opp en del på hytta av hyttene rundt så er ganske mye å se på.
Hvis jeg husker rett så er det lysshow (eller har vært, før corona) i f eks Stockholm.
Fyrverkeri plager ikke bare ville dyr, husdyr og enkelte mennesker, men det er også ansvarlig for en del øyeskader og forsøpling. Så det at man ikke kan se det er en dårlig unnskyldning i mine øyne. Fyrverkeri er ingen nødvendighet.

Vi er ikke fan av å sette fyr på pengene, men ser gjerne på andres penger brenne opp :P
Vi har to små barn som forhåpentligvis sover seg igjennom det hele, og ett stort barn som vi kjøper noe grisehyl og stjerneskudd til. En av oss voksne må være inne med de små hele tiden, så det blir ikke allverdens feiring i år.

Får man ikke lov å gå ut av huset på sin egen tomt for å skyte fyrverkeri?
Håper 2020 er straks over og alt av dette koronadritten forsvinner. Høres ut som en trist nyttårsaften i tyskland.

vi pleier ikke å bruke penger på fyrverkeri, men kjøper litt stjerneskudd og ungene er oppe for å se på :)
Niks. Ikke lov til å forlate huset annet enn av svært gode årsaker. Og butikker har ikke lov til å selge fyrverkeri heller. Man vil ikke ha ekstra belastning på helsevesenet som kan enkelt unngås og som skyldes idioti.

Back
Topp