Fyrverkeri :)

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Kjøper dere raketter eller er dere fornøyd med å se på naboen sine?[emoji1]
Dere som kjøper, hvor mye penger bruker dere på det?

Vi har pleid å kjøpe ett batteri I år gidder vi ikke kjøpe noe.

Vi kjøper som regel et par batteri og noen stjerneskudd. Vi bruker ikke masse penger på det for det har jeg ikke lyst til å bruke en formue på.

Vi kjøper litt. Men hvor mye varierer. Fra bare noen stjerneskudd til et batteri eller to. Opp til mannen, det er han som skal fyre det opp. Litt avhengig av hvor vi feirer, hvor mange andre som fyrer noe vi kan se

Nei, det er noe vi glatt velger bort. Vi har nok av andre ting å bruke penger på. Det sagt, så koser vi oss veldig med å se på det andre sender opp.

Vi kjøper litt :) i år blir det nok et batteri. Gjør meg ingenting å bruke noen hundrelapper på det.

Vi kjøper ingenting, kanskje stjerneskudd hvis vi husker det.

Vi har pleid å kjøpe litt raketter, men for det meste har det blitt stjerneskudd da ungene er så små og er litt redde for raketter ( er jeg også) :happy:

Kjøper inn minimalt... kanskje noen sånne små spinnere og sånn til å ha på bakken. Men det er det... er jo penger opp i røyk.

Kjøper inn minimalt... kanskje noen sånne små spinnere og sånn til å ha på bakken. Men det er det... er jo penger opp i røyk.

Det er penger opp i røyk, men stort sett mye mindre enn hva andre bokstavelig talt røyker opp på et år. Mindre enn hva mange svir av på alkohol på en sådann kveld (og det er etter min mening vel så bortkastet. Fyrverkeri er i det minste pent både for oss og andre å se på...)

Jeg vet ikke om jeg kan anse det som så mye mer bortkastede penger enn andre opplevelser man velger å bruke penger på.

Kjøper kun stjerneskudd.
Ser rett på fyrverkeriet som byen sender opp så gidder ikke kjøpe noe eget i tillegg. Dessuten er de to yngste redd for de høye smellene så vi holder oss inn etter stjerneskuddene.

Det er penger opp i røyk, men stort sett mye mindre enn hva andre bokstavelig talt røyker opp på et år. Mindre enn hva mange svir av på alkohol på en sådann kveld (og det er etter min mening vel så bortkastet. Fyrverkeri er i det minste pent både for oss og andre å se på...)

Jeg vet ikke om jeg kan anse det som så mye mer bortkastede penger enn andre opplevelser man velger å bruke penger på.
Ikke røyker Jeg, og tar meg kanskje ett glass en gang i mnd... så mine penger går stort sett til det vi trenger i løpet av mnd. Så velger heller å stå og se på sammen med mine kjære. Så kan de som ønsker å bruke penger på det gjøre det, og jeg får gleden av det ;)

Jeg får stort sett angstanfall hvert år av raketter, så vi kjøper ingenting. Aller helst skulle jeg hatt en hytte langt inni skogen så jeg slapp å se på også, men det har jeg ikke.
Nå som vi har barn har jeg jobbet MYE med meg selv og disse jævla rakettene, så vi har kjøpt inn stjerneskudd som jeg skal prøve å vise fram til mini uten å få angst. Så får vi se hvordan det går [emoji6]

Ikke røyker Jeg, og tar meg kanskje ett glass en gang i mnd... så mine penger går stort sett til det vi trenger i løpet av mnd. Så velger heller å stå og se på sammen med mine kjære. Så kan de som ønsker å bruke penger på det gjøre det, og jeg får gleden av det ;)
Jeg røyker ikke, drikker ikke og reiser ikke på feir som koster noe særlig. Er ikke på konserter, kino eller andre opplevelser så ofte heller.

Poenget mitt var ikke hva du eller jeg gjør. Men at penger opp i røyk er det utvilsomt, uten at det trenger være mer bortkastet i øynene til dem som kjøper det enn hva en sydenferie er for andre. (jeg sjekka i går. Sunwing ei uke i skoleferien for vår familie? 30-50000 før mat. Vi skal ikke det altså, men da er er 1500 for hunderfossen i sommer (igjen. Jeg skal dog ikke legge ut om det her.... Tung nok kveld) og noen hundrelapper opp i røyk på søndag ikke så ille.

Men så har det seg sånn at jeg elsker fyrverkeri. Og har barn som er redd, hhv en som vil ha på solbriller og ei som vil være inne. Somregel holder de et stjernrskudd etter litt overtalelse. Så det er ikke mye penger vi bruker. Mannen kan nemlig ikke bruke mye tid på å skyte opp. Når vi har tre unger å ta oss av. Yngste er greit nok. Men når de store også faktisk krever fysisk "ta seg av" har jeg ikke nok hender ;-)

Men vi skal feire et sted sammen med flere andre familier i år, et arrangement i bygda, hvor jeg regner med det blir mer enn nok å se på uansett

Poenget mitt var dog ikke ment til deg, men helt generelt. At ja. Det er penger opp i røyk, men ikke verdiløst for alle av den grunn, og hvilke opplevelser vi bruker penger på og synes har verdi ikke er noe alle har lik opplevelse av.

• Liker
Reactions: B
Back
Topp