Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Okei har bare hørt at rå fisk ikke er bra. Men supert. Da kan jeg si at jeg spiser absolutt alt jeg har lyst på
Å gå gravid skal ikke være en straff for en matglad person altså!
Holder mer enn nok med at jeg ikke kan ta meg ett glass vin :'(
Bare husk at ikke all "alkoholfri"øl ee helt alkoholfri
Ja jeg har valgt det selv men det jeg sier er at man skal ikke sette seg i isolasjon bare fordi man går gravid. Men som jeg skrev tidligere også, alt med måte! jeg lever ikke på spekeskinke feks, men om jeg har lyst på det så gidder jeg ikke tenke meg om på det. Jeg spiser det jeg har lyst på
Sist jeg gikk gravid så røyka og snusa jeg , det er jo ikke ett pluss i boka det heller, men sønnen min er frisk som en fisk
Det er stor forskjell på å ta visse forholdsregler for en gitt tid av livet, enn å åpentlyst skryte på seg å gå midt i mot anbefalinger fra helsedirektoratet!PS: det er større sjangs for å få toxoplasma via frukten og grønnsakene dere spiser HVER dag, enn den ene gangen du evt spiser spekemat i julen! En liten tankevekker til dere som er så mye bedre enn alle andre og tar alle forhåndsregler!! Argh..
Nå sniker jeg litt her men:
Gratulerer med dagens mest idiotiske innlegg!
"Verden vil bedras" er det jeg sitter igjen med, av det du skriver.
Alt med måte funker dårlig når det er snakk om spekemat. Det kan være i den første biten du tar, eller i den 67.
E´kke så farlig for deg, men men gu´så kjedelig for denne babyen da...
Jeg skjønner vitterligen ikke hva som er vits med sånne tråder som dette, er det måte å forherlige seg selv, forhøye seg selv med "pfft, skjer jo ikke med meg"? Eller "se på meeeg, jeg driiiter i anbefalingene! Lite kul jeg da!" ?
Greit nok at sønnen din tilsynelatende er frisk og rask, men det kunne du neppe vite da du røyket og snuste i svangerskapet.
Nei, lenge leve russisk rulett med sitt ufødte barns liv. Det er jo ikke så farlig, bare en baby liksom. (det var ironisk ment)
Og nei, tro det eller ei, du DØR ikke av å droppe noen FÅ ting i et lite komma av livet ditt, for å sikre ditt fremtidige barns helse.
Jeg og gir litt F*** i hva jeg spiser. Men hiver ikke innpå mengder med mat som holder på å gå ut på dato er som min mann sier: " de fikk no unger før i tiden også ! Og da var det aldri snakk om hva en kunne spise el ikke ;-)
Men vin???? Virkelig?
Jeg gir ikke blaffen, og skryter heller ikke av det. Jeg har hatt mikrobiologi og kjenner godt til disse bakteriene, og har derav stor respekt, men det er viktig og se de daglige trusselene opp mot desse, for de er det ingen som informerer om! En uansett idiotisk diskusjon, alle må få spise de de vil uten å bli kalt egoistiske! Det er vell ingens jobb å dømme .. ? Hva med den maten du gir barnet etter det har begyndt å spise? Skal jeg kalle deg en egoist fordi du ikke lager hjemmelaget økologisk barnemat hver dag?? ( fordi det er best for barnet)Og hva med all den kreftfremkallende barnematen på glass?? Jeg skulle vertfall være fanatisk i mitt første svangerskap, og i tiden etter det, men det endte med at jeg kjøpte poseggrøt tross palmeolje, jeg kjøpte middagsglass, og jeg feilet der. Det endte med at jeg følte meg som en dårlig mor en stund, noe jeg absolutt ikke er, men i dag skal alle være så perfekte og presset kommer fra alle kanter, så denne gangen tar jeg det litt mer piano ( ikke fordi barnet ikke fortjener det beste) men fordi jeg og fortjener og føle mej tilstrekkelig.. JDet er stor forskjell på å ta visse forholdsregler for en gitt tid av livet, enn å åpentlyst skryte på seg å gå midt i mot anbefalinger fra helsedirektoratet!
Var ikke første innlegget jeg reagerte mest på, men hva som ble skrevet ut over av innlegg, at en kan spise alt med måte at det ikke er så farlig med hverken hva man spiser eller om man røyker. For meg er dette å gamble med helsa til ungen din bare for at en selv ikke har viljestryrke.Syns virkelig denne diskusjonen utviklet seg til noe helt annet enn det jeg tolket var meningen med TS sitt innlegg. Alle vil vell barnet sitt beste, men er ikke alle som følger boken 100% slavisk. Trenger ikke begynne å kalle hverandre egoistiske osv av den grunn.
♧ Sendt fra app'en ♧