"Fyfy mat" :P

Hel1

Glad i forumet
Mailykke <3
Flere enn meg som gir litt f*** i hva en kan spise og hva en ikke kan spise eller? =P

Eneste jeg ikke spiser er rå fisk og sush i( :((( )

Men ellers så spiser jeg det jeg vil :P

Jeg og gir litt F*** i hva jeg spiser. Men hiver ikke innpå mengder med mat som holder på å gå ut på dato:-P er som min mann sier: " de fikk no unger før i tiden også ! Og da var det aldri snakk om hva en kunne spise el ikke ;-)

Men vin???? Virkelig?

Jeg drikker ikke vin :P Selvom det frister :P Jeg kan gjerne ta en nipp av no drikke, bare for å få smaken på det på leppa :P Men tar ikke en svelg liksom :P

Ja jeg å tenker sånn, man fikk barn før i tia også:P Alt med måte mener nå jeg :P

Man må leve også:)

Joda, sier ikke noe på det jeg :P Men jeg tenker ihvertfall at om man ska gå på tå i 9 måneder hadde jeg blitt lei :P

Gjør ingenting anderledes nå enn før jeg ble gravid :P bortsett fra alkohol:P og sushi :S ( Selvom det frister:P )

Nei, egentlig ikke. Jeg unngår de tingene jeg har fått beskjed om, og er mye mer skeptisk til mat som har ligget noen dager. Så her er det ingen spekemat, gravlaks, upasteurisert ost eller fersk tunfisk.

Sushi spiser jeg mindre av, men det handler mer om at jeg ikke har lyst på så mye for tiden og ikke vil kaste bort pengene. Det er jo ikke farlig.

Ikke drikker jeg, så der er det ikke noe offer. Det eneste jeg faktisk savner, er brie. (Og bacon, for jeg klarer det ikke nå)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Sushi er jo rå sjømat/fisk :P Skal jo liksom ikke spise det:P

Sushi er jo rå sjømat/fisk :P Skal jo liksom ikke spise det:P
Å? "Liksom"? Jeg liker å forholde meg til "orntli" jeg. All fisk som blir brukt til sushi i Norge blir fryst, og 2 leger, en gyn-spesialist og en jordmor har sagt at det er greit direkte til meg, samt mine sushi-glade venninner son har sjekket med sine leger og jordmødre, pluss mattilsynet på sine nettsider. Og alt er i orden med babyen, så det ser ikke ut til at den har tatt noe mer skade av det enn hun som spiser gravlaksen vi ettertrykkelig har fått beskjed om å unngå, og de som spiser det frosne spekekjøttet ekspertene ikke kan bli enig om. Så geip heller til noen andre ;)

Sushi er greit, bare ikke spis tunfisken :)

Ellers spiser jeg normalt, men begrenser spekemat :)

Har egentlig ikke noe problem med å klare mege uten alt sammen. Ser nå heller på det som bare ni måneder og noe midlertidig vi forsåvidt er snart halvveis i. Det er ikke så lenge igjen, så får jeg heller unne meg en ekstra sjokolade eller noe :)
Jeg spiste en salat fra butikken som hadde litt dårlig dato og ble kjempe dårlig, alt kom i retur, min mann spiste den også. Så nå er jeg enda mer forsiktig med dette også !

Når denne spiren har valgt å bli så lenge så skal jeg klare meg uten en del vante ting i 9 mnd. Anser ikke det som et så stort tap. Jeg følger den anbefalingen fra Helsedepartementet, føler at de rådene er få, overkommelige og fornuftige. Jeg for min del gambler ikke.

Jeg falt for fristelsen 1. juledag å spiste litt fenalår. Ellers har jeg holdt meg unna og skal fortsette med det :)

♧ Sendt fra app'en ♧

Jeg har også fått beskjed om at sushi er greit, så lenge en holder seg unna en del av de eksotiske fiskeslagene og det er fersk sushi (selvfølge) men fikk litt avsmak etter at det kom fram slurv på en stor andel av norske fiskeslakterier og funn av listeria på norsk laks etter at den hadde blitt slaktet og pakket. Men så er jeg heller ikke noen stor fan av sushi, godt innimellom, men noe med lukt og konsistens som byr meg i mot for øyeblikket. Rart hvordan ting som vanligvis er godt plutselig byr meg veldig i mot for tiden!

Det er stor forskjell på kostholdsrådene i ulike europeiske land da. I Frankrike for eksempel anses spekemat og et lite glass vin som ok, mens i Amerika er all koffein like tabu som alkohol er her. I Spania skal man visst ikke spise salat...

Grans Fri smaker faktisk ordentlig øl (pils hvertfall) og er et godt alternativ hjemme når mannen tar seg et glass med noe som lukter alt for godt, og ellers er jeg sjåfør på fest og i selskap, så den biten ordner seg så greit!

Back
Topp