Jeg prøver å gå ned i vekt, og har kommet til den konklusjonen at jeg må få i meg mer frukt og grønt. Jeg må prøve ut nye ting, men hva? Har dere noen tips til sunne og gode ting jeg kan spise?
Jeg kan nevne at jeg er sær i matveien.
Jeg liker: eple, banan, agurk, appelsin, gulrot hodekål, kålrabi og rotselleri.
Jeg spiser i tillegg: blomkål, brokkoli, potet, crispysalat, bladspinat, brekkbønner, asparges, paprika og vårløk/purreløk/hvitløk.
Jeg liker ikke: løk, Mango, avokado, pasjonsfrukt, tomat, søtpotet, erter, kinakål, isbergsalat, så squash og mais.
Jeg spiser sjeldent frukt, får slim i halsen av det. Spiser som regel blomkål, brokkoli og gulrot til middag, men lite av det. Tolererer smaken, men det frister ikke til å spise mer.
Hva kan jeg prøve ut? Hvordan får man grønnsaker til å smake godt?
Jeg kan nevne at jeg er sær i matveien.
Jeg liker: eple, banan, agurk, appelsin, gulrot hodekål, kålrabi og rotselleri.
Jeg spiser i tillegg: blomkål, brokkoli, potet, crispysalat, bladspinat, brekkbønner, asparges, paprika og vårløk/purreløk/hvitløk.
Jeg liker ikke: løk, Mango, avokado, pasjonsfrukt, tomat, søtpotet, erter, kinakål, isbergsalat, så squash og mais.
Jeg spiser sjeldent frukt, får slim i halsen av det. Spiser som regel blomkål, brokkoli og gulrot til middag, men lite av det. Tolererer smaken, men det frister ikke til å spise mer.
Hva kan jeg prøve ut? Hvordan får man grønnsaker til å smake godt?