Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt det da verre hvis dere ikke kom særlig overens ..
Min er mann og spesialist i geriatri. De eldre har liite gravidplager osv [emoji23]
Men, han er snill og prøver forstå og sånt da. Og siden jeg har gjort dette før kunne jeg godt klart meg med bare legen (og google). Men.. Likevel.
Han trenger ikke sette seg så inn i det heller. Bare skrive sykemeldingen [emoji14]Ja, hadde nok vært litt kjipere da! XD hahaha, bra han prøver da, selv om kanskje ikke alltid er til hjelp
Så koselig at du er innom og legger igjen spor! Hvordan går det med deg, Karmel8? Da er jeg veldig sent ute Trodde virkelig ikke det var så hast!Innom for å legge igjen et lite hei så gøy å se hvor fort tiden går! Her hatt du vært på OUL og greier ikke så lett å få jordmortime i Trondheim nei. Jeg bestille den i uke 22 i uke 13, og da begynte det allerede å bli fullt !!
Ja, mange som har positiv opplevelse med JM Heldigvis har jeg en lege jeg så langt er veldig fornøyd med Så får jeg prøve å være litt tidligere ute neste gangSå dumt med jm da!
Da jeg fikk første bodde vi i Trondheim. Da var det ikke noe problem å få time hos jm. Håper du får time der neste gang. Veldig greit med noen timer der, og ikke bare hos lege [emoji173]️
Det går og det går begynner å bli tyngre å være gravid nå merker jeg (uke 29) Har begynt å få litt bekkenplager:/ men ellers er jeg og lillegutt i fin formSå koselig at du er innom og legger igjen spor! Hvordan går det med deg, Karmel8? Da er jeg veldig sent ute Trodde virkelig ikke det var så hast!
Ja, mange som har positiv opplevelse med JM Heldigvis har jeg en lege jeg så langt er veldig fornøyd med Så får jeg prøve å være litt tidligere ute neste gang
Deilig å plutselig være en dag frem da [emoji14]
Så fantastisk at det snart blir bedre på jobb og at du får helg i dag [emoji173]️
Om du Ikke føler deg på topp, er nok sykemelding greit å ta. Som du sier, kun du som passer på DEG. Og du må ta vare på både deg og baby i tiden fremover! Det er ikke bra om du føler du gir 120% hele tiden, liksom..
[emoji121][emoji122][emoji122][emoji122][emoji122] You go, girl! Det har du helt rett i! Du har stått på så innmari. Bra du tenker å ta hensyn til deg selv også fremover.19+5 [emoji173]️
Oppdaget at det er blitt vanlig å regne 40+3 nå og ikke 40+2, og derfor har jeg regnet en dag for kort helt til nå. Så nå er det ny uke på søndager
I natt våknet jeg etter å ha sovet 4t, og fikk ikke sove igjen. Det skjer jo selvfølgelig på en dag jeg er alene på jobb. Så foreløpig har jeg ingen mulighet for lunsj, avlastning eller å gå før. Har spurt om ei kunne komme litt før, så håper det ordner seg likevel. Heldigvis tar jeg uansett helg etter dagen i dag, så får bite tenna sammen og komme meg igjennom. Kan ikke si annet enn at jeg er sinnsykt klar for helg.
Ting vil også bli annerledes på jobb fremover, og det gleder jeg meg til. En ny på avdelingen, som jeg vil kunne delegere ansvar til, og som vil gjøre det enklere for å få kabalen til å gå opp, og gjør oss mindre sårbare. Dette er med på å eliminere en del bekymringer jeg går med.
Jeg vil få en uke hvor avlastning vil være mulig ved behov, og jeg får muligheten til å gjøre unna 1000 ting som blir liggende fordi jeg aldri har tid eller anledning til å gjøre det. Deretter får jeg en drøy uke med påskeferie, much needed.
Deretter så skal jeg virkelig gå inn i meg selv, og kjenne på hva JEG, kroppen og babyen trenger. Etter å ha presset meg til bristepunkt 2 måneder, og ikke vært sykemeldt en eneste dag siden jeg ble gravid, så skal jeg tillate meg selv å senke terskelen for sykemelding. For den har vært SKYHØY til nå.
Neste svangerskapskontroll er i uke 24, noe som blir i slutten av april, og kommer nok til å vurdere å be om 20% sykemelding hvis det kjennes ut som det gjør nå.
Ingen andre i verden som kommer til å sette meg først hvis jeg ikke gjør det selv. Og jeg må slutte å ta så jævla mye hensyn til alle de rundt meg, spesielt arbeidsplassen min. For det er ingen som takker meg for det arbeidet jeg gjør uansett.
Takk! Ja, gikk opp et lys for meg, det her må jeg bare slutte med.[emoji121][emoji122][emoji122][emoji122][emoji122] You go, girl! Det har du helt rett i! Du har stått på så innmari. Bra du tenker å ta hensyn til deg selv også fremover.
20+1
Da er jeg halvveis... Er så uvirkelig på mange måter! Føler det er så kort og lang tid igjen, på en og samme tid.
Litt stressa for at vi ikke har så mye klart uten om litt tøy, et babynest og en stokke seng som skal brukes som day bed. Bilstol er egentlig også ordna, da vi er så heldig å få bilstol av noen i familien. Kjøpt ny i sommer, og ikke vært utsatt for noe skade. Vogn håper jeg å få bestille snart, så jeg kan slutte å tenke noe mer på det.
Samtidig er det begrenset hva vi kan ordne før vi faktisk er i hus. Tenker også at vi har så god tid, det er tross alt 4,5 måned igjen! Så kommer jeg på at i løpet av de 4,5 månedene skal vi bli ferdig å pusse opp, samtidig fikse litt i leiligheten og gjør den klar for salg, og flytte... Må sette meg ned å skrive liste på hva som er nødvendig å ha i hus til babyen kommer. Ikke nødvendigvis alt som må handles med en gang!
Legger ved bilde av baby bumpen Vis vedlegget 222096
Høres lurt ut med en sykemelding da ja. Man må tenke på seg selv og lille i magen først[emoji173]️
Så godt når listen begynner å få en del kryss. Man kan slappe av litt mer for hver ting som krysses av[emoji4]
Håper du får en fin helg[emoji173]️
Så fiiin babybumpen er blitt [emoji7]
Klarer du vente helt til mai med sykemelding...? Pass på at du ikke sliter deg ut [emoji173]️
.. Veldig godt å gå gjort unna babykjøpene og sånt! [emoji173]️
20+6 (straks 21+0)
Kjære lillegull. I dag delte vi et spesielt øyeblikk. Kanskje var det tilfeldigheter, men for meg så var det en fantastisk opplevelse.
Du var helt rolig i magen, så la jeg handa mi på magen min. Plutselig begynte du å sparke hardt mot hånda mi, flere ganger. Det var akkurat som om du svarte. Det var en ubeskrivelig følelse som fylte meg.
Åh ❤ Så fantastisk!