Fredda'n! :)

Kan det være at han våkner av vane, og bare trenger litt tid på å omstille seg til å sove lenger i gangen?
Hos oss blir jo situasjonen en helt annen siden jeg ikke har ammet, og hun ikke var interessert i melk på natta. Vi har vært veldig nøye med å ikke gi oppmerksomhet i annen form enn å legge hun til rette når hun våknet om natta. Hun fikk vann en periode og hun får fortsatt vann om hun er syk. Men som sagt så har snuppa vår stort sett sovet natta gjennom, så vanskelig å gi noen tips til deg. Håper bare at dere snart får litt roligere netter med mer sammenhengende søvn!

Kom på nå at snuppa våknet om natta en periode, og ville stå opp tidlig. Da snudde vi om dagsovinga til kun en dubb, og da sov hun hele natta igjen. Sover han mye på dagen?
Han sover bare en dupp på dagen nå, sover godt og lenge om vi er hjemme og han kan sove i sengen sin. Så om han sover til/ forbi kl 13 holder han fint til kvelden igjen =)
Han er nok vant med å våkne ja, det tror jeg absolutt. Likevel så klarer jeg ikke å legge fra meg at det er noe annet som plager han, annet enn at han trenger puppen for å roe seg ned igjen.
For det er ikke som at han bare koser litt og sovner igjen. Han tømmer begge brystene OG bruker tid på å roe seg igjen og er veldig urolig i søvnen. Sover utrolig lett også.

Altså, han bryr seg ikke om kosedyr, kluter osv. Det er derfor vi driver tilvenning med den dukken han har nå. Legger den mellom meg og han ved amming, slik at han skal assosiere den med det han måtte trenge på natten.
Det tar nok tid før det fungerer.
Jeg må lese boken min igjen, for å få noen flere tips, og så må vi nok gå litt grundigere til verks med de tipsene og rådene som er der, for dette funker ikke. Jeg er så sliten nå!

Skjønner veldig godt du er sliten, kjære du! Det hadde alle vært i din situasjon. husker selv hvor sliten jeg var da Emmeth sov dårlig. Og ikke minst da Neline aldri sov. Så føler virkelig med deg! Har du prøvd koseklut før, altså gjorde det samme med den som du nå gjør med dukken? Her begynte vi likedan med koseklut. Hadde den med i alle situasjoner, alt fra og kjøre bil, amming og til soving, så han skulle bli trygg på den og assosiere den med trygghet og kos! Tar selvsagt tid med tilvenning. Håper virkelig dere får det til:) Det som har hjulpet for oss er og ha kveldsstell til samme tid hver dag og at vi gjør det samme, altså bading, ny blei, flaske, og pusse tenner også i seng! Sender deg en stor klem<3 Prøver og sette inn smiley klem, men BV klikker hver gang:(

Skjønner veldig godt du er sliten, kjære du! Det hadde alle vært i din situasjon. husker selv hvor sliten jeg var da Emmeth sov dårlig. Og ikke minst da Neline aldri sov. Så føler virkelig med deg! Har du prøvd koseklut før, altså gjorde det samme med den som du nå gjør med dukken? Her begynte vi likedan med koseklut. Hadde den med i alle situasjoner, alt fra og kjøre bil, amming og til soving, så han skulle bli trygg på den og assosiere den med trygghet og kos! Tar selvsagt tid med tilvenning. Håper virkelig dere får det til:) Det som har hjulpet for oss er og ha kveldsstell til samme tid hver dag og at vi gjør det samme, altså bading, ny blei, flaske, og pusse tenner også i seng! Sender deg en stor klem<3 Prøver og sette inn smiley klem, men BV klikker hver gang:(
Takk for det du =)
Vi har ikke prøvd koseklut eller liknende så konsekvent før. Han har bare ikke vært interessert.
Men nå har vi fått den inn i rutinen og gjør som regek akkurat det samme hver kveld. Steller, ammer/ gir flaske de dagene jeg jobber, leser den samme boken, legger ned og stryker på han og sier god natt. Men det er ikke innsovningen på kvelden som er det største problemet..

Takk for det du =)
Vi har ikke prøvd koseklut eller liknende så konsekvent før. Han har bare ikke vært interessert.
Men nå har vi fått den inn i rutinen og gjør som regek akkurat det samme hver kveld. Steller, ammer/ gir flaske de dagene jeg jobber, leser den samme boken, legger ned og stryker på han og sier god natt. Men det er ikke innsovningen på kvelden som er det største problemet..

Problemet er altså er at han våkner flere ganger på natta? Hva gjør han når han våkner? Gråter han eller snakker han bare? Hvis Emmeth våkner og snakker litt på natta går jeg ikke inn til han, kun om han gråter! De gangene han skravler litt, sovner han fort igjen, men om jeg da går inn til han våkner han ordentlig og vil da stå opp! Skal han ha smokken når han våkner og gråter eller er han tørst? Håper den dukka kan gjøre susen:)

Problemet er altså er at han våkner flere ganger på natta? Hva gjør han når han våkner? Gråter han eller snakker han bare? Hvis Emmeth våkner og snakker litt på natta går jeg ikke inn til han, kun om han gråter! De gangene han skravler litt, sovner han fort igjen, men om jeg da går inn til han våkner han ordentlig og vil da stå opp! Skal han ha smokken når han våkner og gråter eller er han tørst? Håper den dukka kan gjøre susen:)
Det er oppvåkningene på natten som er problemet ja.
Virker som at han sover utrolig lett og ikke kommer seg gjennom den lette søvnen uten å våkne og blir veldig våken av det.
Han gråter og blir hysterisk om han legges ned. Ender nesten hver gang med at han ammes og roer seg etter det, men det kan ta en stund før han roer seg ned, også etter amming. Han tar smokk, men den hjelper ikke så mye før etter amming.

Har prøvd, hjelper jaggu meg ikke det heller:( Jajaj, får jeg drite i og bruke appen, da:p Hahah, jaah, det er kjempe spennende:)<3 Har du fått pakka fødebagen?:) ser på tickeren din at det kun er 13 dager til termin:D mener og huske du fødte i uke 37 sist? Jeg gjorde det i uke 36 el no:) Mhm, jeg må helst sette igang med rydding og diverse fra morgenstunden av, hvis ikke så ender det bare med sofasitting hele dagen;)

Nei da får du heller bruke nettsiden til appen er odnetlig fiksa;) syns den har vært ustabil helt siden jeg begynte å bruke den jeg:eek: ofte problemer!

Hehe jammen er det 13 dager til termin!:D:eek::p med Emira så føda jeg når jeg akkurat hadde kommet inn i uke 37, Liana kom 4 dager før termin:) og jordmødrene tror ikke jeg kommer til å gå så mye lenger enn termin:)
Har fått pakket det jeg ikke bruker daglig hvertfall, også har jeg skrevet opp resten på en huskeliste, sånn at jeg ikke glemmer noe når fødselen starter:)

Haha ja sånn er jeg å! Mest effektiv om morgen/formiddagen.. og aller mest om jeg har stått opp "tidlig":) ellers gidder jeg ingenting:P

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja, han er sikkert vant med det, til dels.
Men jeg lurer likevel på om det ligger noe mer bak..

Kan jo hende det..men virker det som om det er noe som plager han? Eller er det bare at han våkner?

★Sender fra pipe-gjøken★

Det er oppvåkningene på natten som er problemet ja.
Virker som at han sover utrolig lett og ikke kommer seg gjennom den lette søvnen uten å våkne og blir veldig våken av det.
Han gråter og blir hysterisk om han legges ned. Ender nesten hver gang med at han ammes og roer seg etter det, men det kan ta en stund før han roer seg ned, også etter amming. Han tar smokk, men den hjelper ikke så mye før etter amming.

Men jeg har faktisk kjent flere som sliter med sånt fordi dem har blitt så store og har blitt ammet fra første dag, så barna har fått en vane med å våkne og vil ha den kosen.. de jeg kjenner sier det har vært veldig vanskelig å slutte amminga når dem har vært såpass store, for dem har blitt så vandt til å ha det tilgjengelig.. og har da slitt med å få dem til å ta smokk, kosekluter (eller lignende), flaske, osv på nettene... men det har funket etter en stund ;) men da har de lissom gitt opp amming da..og det tror jeg ikke du vil?:)

★Sender fra pipe-gjøken★

Men jeg har faktisk kjent flere som sliter med sånt fordi dem har blitt så store og har blitt ammet fra første dag, så barna har fått en vane med å våkne og vil ha den kosen.. de jeg kjenner sier det har vært veldig vanskelig å slutte amminga når dem har vært såpass store, for dem har blitt så vandt til å ha det tilgjengelig.. og har da slitt med å få dem til å ta smokk, kosekluter (eller lignende), flaske, osv på nettene... men det har funket etter en stund ;) men da har de lissom gitt opp amming da..og det tror jeg ikke du vil?:)

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja det kan hende det er vanlig men jeg har ikke erfaring med det fra T var liten. Han fikk også regulere ammingen selv, men da han spiste godt på dagen ville han ha mye mindre på natt. Og han våknet, fikk pupp og sovnet igjen med en gang. Ønsker ikke å avslutte ammingen nei :)
Og han tar smokk, flaske osv. Men sliter med å sovne igjen etter oppvåkning.

Last edited:
Her koser vi oss i svømmehallen :-)
ImageUploadedByTapatalk1380291621.752583.jpg

Ja det kan hende det er vanlig men jeg har ikke erfaring med det fra T var liten. Han fikk også regulere ammingen selv, men da han spiste godt på dagen ville han ha mye mindre på natt. Og han våknet, fikk pupp og sovnet igjen med en gang. Ønsker ikke å avslutte ammingen nei :)
Og han tar smokk, flaske osv. Men sliter med å sovne igjen etter oppvåkning.

Jeg skjønner.. vanskelig altså.. men håper virkelig dere kommer inn i en god søvnrytme snart! Sånt pleier jo å gå seg til selv også uansett.. men må være ganske slitsomt til tider!

★Sender fra pipe-gjøken★

Ntååå så kooooos♡:)

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja veldig koselig :)
Ikke så ofte han har tid når det skjed mye rundt, men :-p
Jeg håper også søvnen går seg til, han har jo blitt slik nå i det siste.

Ikke så ofte han har tid når det skjed mye rundt, men :-p

Ja herlig med sånne kosestunder:rolleyes::D
Men han har jo vært urolig ved utviklingsprang tidligere? Kan jo hende det bare er en liten fase? (Håper det);)

★Sender fra pipe-gjøken★

Urolig natt igjen her og. Hun våknet ca 10 ganger fra 01.30-02.30... også tror jeg hun våknet sånn halv fem...merkelig. hun spiser ogndrikker masse i løpet av dagen. Er nok bare uvane. Må snu om det når pappsen kommer hjem;-) sov videre tiø 07.30 og W til 06
30... deilig. Har vært med søstrene mine med barn idag..

Kjøpt litt bursdagsgaver til trollungene. Til Mina kjøpte jeg en kosedukke som sier mamma og pappa. Også skal jeg kjøpe klær for resten tenkte jeg. Tiø Wael kjøpte jeg en traktorleke fra first price,puslespill(6 deler bare med dyr),politibil med sirene,og kosinus dvd.. skal se etter mer til uken... kun noen dager igjen. Blir feiring av begge to samme dag. Enkelt med kyllingpølser,muffins,boller og sjokoladekake tenkte jeg :-)
Med de nærmeste. Leiligheten er bare på 71 kvm,så orker ikke å be fjerne slektninger :-)

Wael klemte tommelen sin i bildøren :'( stakkars... så uflaks..han lukker alltid døren selv,men nå kom fingeren imellom...... fikk så vondt av han
..

Her blir det litt rydding og the voice etterhvert. Hva skal dere ikveld da? Har ikke rukket å lese gjennom trådene deres ennå..

Sent from my GT-I9300

Ja herlig med sånne kosestunder:rolleyes::D
Men han har jo vært urolig ved utviklingsprang tidligere? Kan jo hende det bare er en liten fase? (Håper det);)

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja det har han. Men ikke slik som nå :-o
Må jo bare håpe det går seg til :)

Urolig natt igjen her og. Hun våknet ca 10 ganger fra 01.30-02.30... også tror jeg hun våknet sånn halv fem...merkelig. hun spiser ogndrikker masse i løpet av dagen. Er nok bare uvane. Må snu om det når pappsen kommer hjem;-) sov videre tiø 07.30 og W til 06
30... deilig. Har vært med søstrene mine med barn idag..

Kjøpt litt bursdagsgaver til trollungene. Til Mina kjøpte jeg en kosedukke som sier mamma og pappa. Også skal jeg kjøpe klær for resten tenkte jeg. Tiø Wael kjøpte jeg en traktorleke fra first price,puslespill(6 deler bare med dyr),politibil med sirene,og kosinus dvd.. skal se etter mer til uken... kun noen dager igjen. Blir feiring av begge to samme dag. Enkelt med kyllingpølser,muffins,boller og sjokoladekake tenkte jeg :-)
Med de nærmeste. Leiligheten er bare på 71 kvm,så orker ikke å be fjerne slektninger :-)

Wael klemte tommelen sin i bildøren :'( stakkars... så uflaks..han lukker alltid døren selv,men nå kom fingeren imellom...... fikk så vondt av han
..

Her blir det litt rydding og the voice etterhvert. Hva skal dere ikveld da? Har ikke rukket å lese gjennom trådene deres ennå..

Sent from my GT-I9300
Uff stakar Wael! :o
Her blir det taco nå som vi er ferdige å bade :) og tv og strikking ;)

Ikke så ofte han har tid når det skjed mye rundt, men :p

Forstår virkelig at det kan være slitsomt! Thea begynte på akkurat samme måte etter bhg start. På det verste var jeg oppe 6 ganger på en natt (eller etter at jeg la meg hvertfall). Men tenkte at dette funket ikke, så jeg sluttet å amme henne hver gang hun våken. Å hjelpes hun ble ganske sinna! Men jeg bysset henne helt til hun til slutt sluttet å gråte når jeg nærmet meg sengen (det kunne ta opptil 30min, så armene ble godt sliten.) Men heldigvis gikk det seg til etter ca 2 dager. Når ammer jeg henne kun hvis hun våkner etter kl 3, å da sover hun som regel til 06.30 - for da er hun jo fylt opp med melk. Hun var nok ikke helt fornøyd med bittelitt melk annenhver time eller oftere.
Håper det ordner seg <3

God kveld damer! Etter vaksinen i går har Thea fått en del feber, så i dag har det stort sett gått i grining og kosing/soving på mamma, samt litt bolle baking. Nå er det tv og stikking på tapeten :D

Forstår virkelig at det kan være slitsomt! Thea begynte på akkurat samme måte etter bhg start. På det verste var jeg oppe 6 ganger på en natt (eller etter at jeg la meg hvertfall). Men tenkte at dette funket ikke, så jeg sluttet å amme henne hver gang hun våken. Å hjelpes hun ble ganske sinna! Men jeg bysset henne helt til hun til slutt sluttet å gråte når jeg nærmet meg sengen (det kunne ta opptil 30min, så armene ble godt sliten.) Men heldigvis gikk det seg til etter ca 2 dager. Når ammer jeg henne kun hvis hun våkner etter kl 3, å da sover hun som regel til 06.30 - for da er hun jo fylt opp med melk. Hun var nok ikke helt fornøyd med bittelitt melk annenhver time eller oftere.
Håper det ordner seg <3

Ja, det er jo ikke mye i puppene når han ammes så ofte. Og det blir nok en ond sirkel.
Takk for tips angående byssing. Tar i mot alle råd jeg kan =)
Tidligere har han blitt mer våken og gira om vi har plukket han opp, men det er jo verdt et forsøk.

Back
Topp