Fredag:-)

Hehe..Ja, men så kommer det nok plutselig hos han også ;) vet om flere barn som sa veldig få ord til de var rundt 2 år, men så plutselig kom det masse, og språket satt ganske raskt :) viktigste er jo at man får kommunisert med dem :)

Liana sier en del ord egentlig, men det går stort sett i "dadadadada" i forskjellige tonefall:p:)

★Sender fra pipe-gjøken★

Ja. Jeg prøver å sette meg litt inn i babysigns da. Synes det virker spennende med noen enkle tegn å kommunisere med :)

Sen hjemreise på oss!
Vi var noen timer i Fredrikstad før vi kom oss i veien. Vi møtte ungenes oldefar og spiste middag med svigermoren min. Nå sover ungene
Og jeg håper egentlig de har tatt kvelden slik at bilturen går fint. Lillebror har spist dårlig utenom frokosten i dag. Er ikke så lett med mat når man er på farta synes jeg...
I morgen skal jeg møte gruppa mi og jobbe mes oppgave. Søndag er det bursdagsfeiring felles for mamma, niesen min og Lillebror. Så jeg må nok bake litt i morgen :)
Hehe, jeg er omvendt, synes det er SÅ enkelt med mat nå når vi er på farta :p har alltid matpakke med brødskive med, og en smoothie. Og så kan de jo spise ALT mulig nå når man er ute :D Hermine gomler pommes frites, rundstykker uten pålegg, frukt, salat osvosv, man må bare være kreativ og ha med seg litt på lur ;)

Har forresten konsekvent brukt tegn til tale på Hermine siden hun var ca 6 måneder. Er litt morsomt, for nå kan hun tegnene for takk for maten, fritt/tomt, borte, hadet, ja og nei ;) veldig kjekt i grunn! Hun kan jo de fleste ordene også, men det kunne jeg jo ikke vite på forhånd at hun ville plukke opp :p

Spennende! Jeg må sjekke de ut :)
Har handla ganske mye babysnacks derifra! :D blir billig om man velger sånn porto som er uten tracking og tar litt lengre tid ;)
Har en rabattkode på 5$ om du skal handle ;)

Takk:) Jeg blei dessverre ikke fornøyd med sveisen, men håret plaget han, så måtte klippes;) Jaaah, jeg veit, ingen liten baby lenger, nei:p
Neste gang er han kanskje mer tållmodig så han kan klippes hos frisør, så får du beholde litt av lengden :p ;)

Hehe, jeg er omvendt, synes det er SÅ enkelt med mat nå når vi er på farta :p har alltid matpakke med brødskive med, og en smoothie. Og så kan de jo spise ALT mulig nå når man er ute :D Hermine gomler pommes frites, rundstykker uten pålegg, frukt, salat osvosv, man må bare være kreativ og ha med seg litt på lur ;)

Har forresten konsekvent brukt tegn til tale på Hermine siden hun var ca 6 måneder. Er litt morsomt, for nå kan hun tegnene for takk for maten, fritt/tomt, borte, hadet, ja og nei ;) veldig kjekt i grunn! Hun kan jo de fleste ordene også, men det kunne jeg jo ikke vite på forhånd at hun ville plukke opp :p
Ja han har blitt tilbudt alt mulig i dag men vil ille ha mye av det han får :(
Men han sover enda i bilen. Får gi han litt mat når vi kommer hjem om han våkner.
Ja vi burde startet med tegn for lenge siden. Det virker veldig nyttig :)
Og språket kommer jo naturlig på siden. Mener mange lærer tegn fortere og tidligere?

Ja han har blitt tilbudt alt mulig i dag men vil ille ha mye av det han får :(
Men han sover enda i bilen. Får gi han litt mat når vi kommer hjem om han våkner.
Ja vi burde startet med tegn for lenge siden. Det virker veldig nyttig :)
Og språket kommer jo naturlig på siden. Mener mange lærer tegn fortere og tidligere?
Ja, de fleste barn vil ta tegnene lettere når de er så små,rett og slett fordi de forstår mer enn hva de klarer å uttrykke verbalt ;)
Vi hjalp Hermine litt ved å samle hendene og si "takktakk" for maten, eller når hun er ferdig, så nå gjør hun det på potta også :p erjo litt morro at hun har generalisert det tegnet selv til en annen situasjon ;)
...og når det er fritt/tomt for noe (mat hovedsaklig) viser vi henne håndflatene og ser overrasket ut, og hun repeterer. Tror hun synes det er morro :) Ekstra gøy når hun tømmer en kasse for leker, eller spiser opp all maten sin og så løfter hendene og ser spørrende på oss :rolleyes:

...pedagogmødre:p

Ja, de fleste barn vil ta tegnene lettere når de er så små,rett og slett fordi de forstår mer enn hva de klarer å uttrykke verbalt ;)
Vi hjalp Hermine litt ved å samle hendene og si "takktakk" for maten, eller når hun er ferdig, så nå gjør hun det på potta også :p erjo litt morro at hun har generalisert det tegnet selv til en annen situasjon ;)
...og når det er fritt/tomt for noe (mat hovedsaklig) viser vi henne håndflatene og ser overrasket ut, og hun repeterer. Tror hun synes det er morro :) Ekstra gøy når hun tømmer en kasse for leker, eller spiser opp all maten sin og så løfter hendene og ser spørrende på oss :rolleyes:

...pedagogmødre:p
Så moro :)
Dette må jeg titte mer på. Regner med vi kan få utbytte selvom vi evt begynner sent.

Ja. Jeg prøver å sette meg litt inn i babysigns da. Synes det virker spennende med noen enkle tegn å kommunisere med :)

Ja er spennende..også bare det at hver unge har sitt eget språk på en måte :) kjempe gøy i denne tiden syns jeg :D for man ser jo at de tydelig prøver å kommunisere på en måte, og jeg syns det er så moro:)

★Sender fra pipe-gjøken★

Så moro :)
Dette må jeg titte mer på. Regner med vi kan få utbytte selvom vi evt begynner sent.
Klart! Er aldri for sent å starte ;)
...har lest meg fram til at det brukes mest på friske småbarn, psykisk utviklingshemmede og personer med språkvansker ;) :p
Tenkte selv at det kunne forhindre konfliktsituasjoner hvor hun ikke klarer å gjøre seg forstått pga manglende språk...foreløpig er det mest bare søtt da :p ...og hun klarer jammen meg å uttrykke meninger og følelser helt klart på egenhånd da ;) :p hissigproppen :rolleyes:

Klart! Er aldri for sent å starte ;)
...har lest meg fram til at det brukes mest på friske småbarn, psykisk utviklingshemmede og personer med språkvansker ;) :p
Tenkte selv at det kunne forhindre konfliktsituasjoner hvor hun ikke klarer å gjøre seg forstått pga manglende språk...foreløpig er det mest bare søtt da :p ...og hun klarer jammen meg å uttrykke meninger og følelser helt klart på egenhånd da ;) :p hissigproppen :rolleyes:

Dem har startet med sånt i barnehagen, på avdelingen til Liana, fordi det er en som ble 1 år i august som har downs.. så nå vil de lære de andre små barna tegn når de skal kommunisere med han:) og Liana har fanget opp flere ting allerede:D for eks. før vinket hun kun når hun eller noen sa hade, men nå hilser hun også når hun sier hei :D

★Sender fra pipe-gjøken★

Åja..to uker allerede..hvor blir tiden av? Men håper de ser på det før de tar stingene siden du føler det ikke har blitt skikkig arr. Men det går nok så bra så :) kjedelig å ikke kunne stelle ja! Det er nok mange ting du ikke tenker over at du vanligvis gjør som er vanskelig nå. Håper du blir raskere bra enn forventet så du kan bruke hånda skikkelig igjen! Men superbra at du fikk ordna den så raskt!

Ja jeg er ganske rolig ifht blødningene jeg har hatt, for det har bare vært litt og helt lyst. Ingen andre smerter enn vanlige menssmerter innimellom, og har hørt hjertelyd og vært på ul. Er nok ikke like ivrig som sist sikkert.."kan alt" denne gangen føler jeg ;) elsket å lese uke for uke sist, men nå er det..jaja..stemmer det ;)

Aha! 6kg er mer enn mine 5,2! Imponert over legen som vil ta glucobelastning på meg for jeg er ganske slank (tror jeg) og mange jeg kjenner som er større enn meg tar ikke slik test. Meeeen..kan alltids berolige legen om ikke annet ;)

Vil han ikke ha søskenvogn? Ja man trenger jo ikke da..men snuppa er jo ikke i bhg så jeg vil ha muligheten til å ha med begge i vogn. Vurderer mange, men noen kan man både bruke som singelvogn og søskenvogn. Det virker praktisk, for da har vi "gamlevogna" til evt barnehagesoving, og jeg slipper å dra på dobbeltvogn eller evt selge den og kjøpe ei i tillegg...bæring har jeg ikke blitt komfortabel med. Mest fordi at simone hata det fra første stund. Kjøpte både bæresele og skal før fødselen for det såg så behagelig og praktisk ut. Blir nok å prøve det på neste man også ;)

Fikk inkallelse til ul 13.11 :-D det går så fort denne gangen!

Jeg måtte ta to slike tester forrige gang, håper jeg slipper nå:-) Han synes det er så dyrt med ny vogn, og foreløpig er det ikke noe av interesse brukt her i trøndelag:-) Kan jo hende han gir seg når han ser behovet mer klart hehe..
Ting går veldig fort ja, synes ikke det er så lenge siden jeg fant ut at jeg var gravid og vips er det ultralyd:-) Det gikk så seeint i fjor. Bæresele gikk fint her, men kunne nok brukt den mer:-)

Jeg måtte ta to slike tester forrige gang, håper jeg slipper nå:-) Han synes det er så dyrt med ny vogn, og foreløpig er det ikke noe av interesse brukt her i trøndelag:-) Kan jo hende han gir seg når han ser behovet mer klart hehe..
Ting går veldig fort ja, synes ikke det er så lenge siden jeg fant ut at jeg var gravid og vips er det ultralyd:-) Det gikk så seeint i fjor. Bæresele gikk fint her, men kunne nok brukt den mer:-)

Får satse på at du slipper :)
Ja det er nok dyrt med vogn, men har sett noen ganske "billige" rundt om på nettbutikkene. Man betaler nok ofte for merket når det vogn også. Jeg vil bruke litt penger om jeg finner "den perfekte", for er bare sånn halvveis fornøyd med citycrossen (pga fargen...sambo som valgte den..), så neste vogn er for det meste mitt valg :) sambo er veldig praktisk anlagt så han skal få være med å si sin mening men ikke ang fargen ;-) ja tror bæresele er fint å bruke! Vi kunne vel prøvd litt hardere men orket ikke når ungen ellers var fornøyd.

Dem har startet med sånt i barnehagen, på avdelingen til Liana, fordi det er en som ble 1 år i august som har downs.. så nå vil de lære de andre små barna tegn når de skal kommunisere med han:) og Liana har fanget opp flere ting allerede:D for eks. før vinket hun kun når hun eller noen sa hade, men nå hilser hun også når hun sier hei :D

★Sender fra pipe-gjøken★
Så spennende da! :D kjempelurt tiltak å lære alle barna det samme så de kan kommunisere med hverandre :) skulle jo alle bhg gjort :p ;)

Hehe, det kan du si...Nei han sukker over at det er så dyrt:-)
Haha, men det ER jo dyrt med barn da, skulle han tenkt over tidligere :p ;)
Men finner man noe brukt så sparer man jo mye penger! Da er sånn kjøp og salg gruppe på facebook veldig smart ;)

Ja det er nok dyrt med vogn, men har sett noen ganske "billige" rundt om på nettbutikkene. Man betaler nok ofte for merket når det vogn også. Jeg vil bruke litt penger om jeg finner "den perfekte", for er bare sånn halvveis fornøyd med citycrossen (pga fargen...sambo som valgte den..), så neste vogn er for det meste mitt valg :) sambo er veldig praktisk anlagt så han skal få være med å si sin mening men ikke ang fargen ;-) ja tror bæresele er fint å bruke! Vi kunne vel prøvd litt hardere men orket ikke når ungen ellers var fornøyd.
Vi kjøpte vogn på mimmis.no, og er superfornøyd! Kosta 4000kr ny, med både bag og sportsdel. Der kan du sikkert finne søskenvogn til en rimelig pris ;)

Vi kjøpte vogn på mimmis.no, og er superfornøyd! Kosta 4000kr ny, med både bag og sportsdel. Der kan du sikkert finne søskenvogn til en rimelig pris ;)

Fine vogner der :) såg på vogn der selv sist gang. Babyactive mener jeg å huske de het (?) ;) denne gangen har jeg et par stk det står mellom. Vi har nemmelig ei ganske lang jente, så noen av vognene vi har prøvd er allerede nesten for korte, så vi må tenke på det og prøve vognene før vi kjøper. Vil også helst kunne snu sittedelene tror jeg. Det kan jeg avvike fra siden vi kan snu både citycrossen og bugaboo been. Det står foreløpig mellom babyjogger city select, bumbleride indie twin (den var veldig lang og høyt under kalesja), bugaboo donkey, tfk (ikke den fineste av utseende syns jeg men den er god plass i), emmaljunga sin nye søskenvogn...ja...så vet ikke om jeg tørr å se på mimmis engang jeg..blir enda vanskeligere ;-p men takk for tips! Titter nok innom mimmis også kjenner jeg meg selv riktig ;-) å så jeg elsker å se på vogner! Kan ikke kjøpe for da er vi jo ferdig! ;-p

Kunne tenkt meg denne1380921028682.jpg
Husker ikke merke på den:p
Enig med du, man irriterer seg bare om man kjøper den man ikke vil ha, men kjøpte på grunn av prisen:)
Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Haha, men det ER jo dyrt med barn da, skulle han tenkt over tidligere :p ;)
Men finner man noe brukt så sparer man jo mye penger! Da er sånn kjøp og salg gruppe på facebook veldig smart ;)
Hehe, det er jo nettopp det han vet, derfor prøver han å vente å se hva man trenger og begrense meg med forhastede innkjøp..:p

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum mobile app

Back
Topp