Fredag:-)

Fredag og hælj:D:D:D:D Vi er på vei til svigermor, skal hente snuppene:rolleyes: blir veldig koselig og få de hjem igjen:):):) Vi har hatt noen koselige og veldig rolige dager med mye tv-titting;) Hihi. . Var på hs igår med Emmeth. Legen var seff en mann og var hylgrining og redsel fra minsten. Legen fikk nå hørt på hjertet hans på ett vis:p var inne hos helsesøster også. Han har ikke vokst ila de siste 6 ukene, fortsatt 77 cm lang, men hadde gått opp 60 gram:) Veier nå 10.010 gram;) Hs mente vi kunne prøve og se om vi kunne få i han litt mer mat, lettere sagt enn gjort det:p prøver alt vi kan for og få han til og spise mer, han er litt små spist nå om dagen. Tar seg nok opp igjen:) Igår valgte vi og klippe han med maskina, siden det går litt lettere enn og klippe for hånd, da han ikke sitter stille så velsig lenge om gangen når det skjer noe spennende:p;):D og sånn blei han seende ut:):D
Vis vedlegget 33676

Smelt så søt han er og masse glimt i øyet :)

Så herlige bilder dere har lagt ut :)
Her var det opp kl 6 i dag og lillegutt har vært i barnehagen mens jeg har vært på kurs. Eldste har vært hos pappan sin denne uka så fikk hjem han i dag og det var herlig :) Når vi kom hjem bestilte vi middag og så stod klesvask og oppvask for tur og lillegutt har hjulpet meg og støvsuge . Når minsten er i seng så skal jeg bare ta det med ro og puste ut :)

Fredag og hælj:D:D:D:D Vi er på vei til svigermor, skal hente snuppene:rolleyes: blir veldig koselig og få de hjem igjen:):):) Vi har hatt noen koselige og veldig rolige dager med mye tv-titting;) Hihi. . Var på hs igår med Emmeth. Legen var seff en mann og var hylgrining og redsel fra minsten. Legen fikk nå hørt på hjertet hans på ett vis:p var inne hos helsesøster også. Han har ikke vokst ila de siste 6 ukene, fortsatt 77 cm lang, men hadde gått opp 60 gram:) Veier nå 10.010 gram;) Hs mente vi kunne prøve og se om vi kunne få i han litt mer mat, lettere sagt enn gjort det:p prøver alt vi kan for og få han til og spise mer, han er litt små spist nå om dagen. Tar seg nok opp igjen:) Igår valgte vi og klippe han med maskina, siden det går litt lettere enn og klippe for hånd, da han ikke sitter stille så velsig lenge om gangen når det skjer noe spennende:p;):D og sånn blei han seende ut:):D
Vis vedlegget 33676
Nei! Klippet dere det fantastisk fine håret hans :-o
Jeg som bare venter og venter på at håret til Lillebror skal vokse :-p
Han er fin likevel da ;)
Og spiser vel det han trenger? :)

God dag, frøkner.:)
Jeg har hatt forelesning i dag, også har jeg jobba litt med ei feltoppgave i samfunnsfag. Nå kommer vesla mi snart hjem, så da skal vi spise lunsj sammen og pakke til overnatting hos mine foreldre. På turen dit skal vi stoppe hos oldeforeldrene til Jenny og spise fårikål, og mannen skal hjelpe dem med PC'en deres. Tror det bare blir ei natt borte, slik at vi får slappa av hjemme på søndag.

Ønsker dere alle ei riktig god helg!! :)
Nam fårikål!!!! :)
Kos dere på tur!

Sen hjemreise på oss!
Vi var noen timer i Fredrikstad før vi kom oss i veien. Vi møtte ungenes oldefar og spiste middag med svigermoren min. Nå sover ungene
Og jeg håper egentlig de har tatt kvelden slik at bilturen går fint. Lillebror har spist dårlig utenom frokosten i dag. Er ikke så lett med mat når man er på farta synes jeg...
I morgen skal jeg møte gruppa mi og jobbe mes oppgave. Søndag er det bursdagsfeiring felles for mamma, niesen min og Lillebror. Så jeg må nok bake litt i morgen :)

Så deilig å få dem hjem igjen :)
Ikke alle leger som har barnetekke nei. Skulle tro de lærte etter hvert, men det virker ikke sånn ;-p var ikke det fin vekt i forhold til høyde da? Simone var 80,5 og 11,76 kg på ettårskontroll. Synst ihvertfall Emmeth ser frisk og sunn ut jeg ;) lykke til med å øke matinntaket! Det er neimen ikke enkelt når de ikke vil ha mer! Han spiser sikkert mer etter hvert ;) her har det vært perioder med småspist barn men det tar seg alltid opp igjen.
Han var fin på håret :) her er det relativt lite hår foreløpig. Satt han fint når dere klippte?

Hahah, legen var kjempegrei, men Emmeth er så redd for fremmede menn:p Aner ikke hvorfor, men livredd, stakkars!
Så fine mål hu hadde<3<3 Jeg synes Emmeth er kjempefin selv, men vekstkurven hans har stagnert en del, og det var HS litt obs på! Tenker at matinntaket tar seg opp igjen etter hvert, er jo som du sier:) Noen perioder spiser de små mye, mens andre ganger er matlysten så som så:)

Takk takk:) Joda, han satt i stolen sin, gikk greit i 3 min, men så var det nok:D Så forta meg så godt jeg kunne:);)

Stakkars liten som fikk en manlig lege.. Begge jentene her har vært redd for menn i perioder..tror det har noe med stemmen å gjøre? Tror nok barn har vokseperioder jeg, og at det lett kan bli av og på når det kommer til mat ;) Emira har vært veldig sånn etter at hun ble 1 år og ikke vokste like fort lenger.. da spiste hun masse i perioder, som hun også strakk seg veldig på..og kan plutselig spise lite, men da står det lissom mer stille også i lengden, spesielt..

Så god og søt Emmeth er altså:rolleyes::D♡ hehe han kledde sveisen :D

★Sender fra pipe-gjøken★

Synes du han kledde sveisen? Jeg blei ikke så fornøyd, savner de lange luggene hans og ikke minst krøllene<3 Dessverre har han eksem i ørene og det var èn av grunnen til at jeg valgte og klippe han, da håret har kilt han enda mer i ørene og derfor klødd seg til blods, stakkars:(

Emmeth hylgriner av redsel, bare han ser en mann! Så har ikke noe med stemmen og gjøre, trodde det først var det om og gjøre vi også skjønner du!? Så jeg aner ikke hva han er redd for? Kanskje det er fordi menn er større enn oss damer? Vi er veldig mye sammen med vennepar og barna dems også, men Emmeth er like redd hver gang, bare han ser mannfolka, som han er godt vant med!?

Mathea har vært likedan som Mathea, litt småspist, men spiser mye i perioder:) Hu har også vokst mye i rykk og napp, i samsvar med matinntaket:) Så noen barn er bare sånn, så jeg tar det med knusende ro og tilbyr Emmeth mat så ofte jeg bare kan:) Grovt knekkebrød, banan, plommer, druer, brødskiver(uten pålegg, nekter og spise med pålegg)

Hvordan er formen din?:) Logger like spent inn hver morgen, men ingen bebis på gang ennå;) hihi.. Er så lei det problemet med appen, for blir så vanskelig for meg og være aktiv da:(

hihihi, så fin han blei! Skikkelig storgutt jo :eek: ;)

Takk:) Jeg blei dessverre ikke fornøyd med sveisen, men håret plaget han, så måtte klippes;) Jaaah, jeg veit, ingen liten baby lenger, nei:p

Nei! Klippet dere det fantastisk fine håret hans :-o
Jeg som bare venter og venter på at håret til Lillebror skal vokse :p
Han er fin likevel da ;)
Og spiser vel det han trenger? :)

Jaaaah*snufs* Måtte dessverre klippe det, med tungt hjerte skal jeg fortelle deg:( Er pga han har eksem i ørene og han klør seg til blods fordi håret kiler han inn i ørene:( Kommer til og savne de lange luggene hans, men gror heldigvis ut igjen;) Ja, jeg skulle mene han spiser det han ønsker selv:) Tilbyr han mat hele tiden. Banan, grovt knekkebrød, brødskive, druer, plommer, nektariner, eple og tørka frukt. Så om han ikke ønsker mat, så nei vel:)

Jaaaah*snufs* Måtte dessverre klippe det, med tungt hjerte skal jeg fortelle deg:( Er pga han har eksem i ørene og han klør seg til blods fordi håret kiler han inn i ørene:( Kommer til og savne de lange luggene hans, men gror heldigvis ut igjen;) Ja, jeg skulle mene han spiser det han ønsker selv:) Tilbyr han mat hele tiden. Banan, grovt knekkebrød, brødskive, druer, plommer, nektariner, eple og tørka frukt. Så om han ikke ønsker mat, så nei vel:)
Skjønner det måtte klippes da...
Ja han får helt sikkert i seg nok :)

Synes du han kledde sveisen? Jeg blei ikke så fornøyd, savner de lange luggene hans og ikke minst krøllene<3 Dessverre har han eksem i ørene og det var èn av grunnen til at jeg valgte og klippe han, da håret har kilt han enda mer i ørene og derfor klødd seg til blods, stakkars:(

Emmeth hylgriner av redsel, bare han ser en mann! Så har ikke noe med stemmen og gjøre, trodde det først var det om og gjøre vi også skjønner du!? Så jeg aner ikke hva han er redd for? Kanskje det er fordi menn er større enn oss damer? Vi er veldig mye sammen med vennepar og barna dems også, men Emmeth er like redd hver gang, bare han ser mannfolka, som han er godt vant med!?

Mathea har vært likedan som Mathea, litt småspist, men spiser mye i perioder:) Hu har også vokst mye i rykk og napp, i samsvar med matinntaket:) Så noen barn er bare sånn, så jeg tar det med knusende ro og tilbyr Emmeth mat så ofte jeg bare kan:) Grovt knekkebrød, banan, plommer, druer, brødskiver(uten pålegg, nekter og spise med pålegg)

Hvordan er formen din?:) Logger like spent inn hver morgen, men ingen bebis på gang ennå;) hihi.. Er så lei det problemet med appen, for blir så vanskelig for meg og være aktiv da:(

Emmeth er jo nydelig uansett sveis da;):rolleyes::) håret vokser nok fort ut igjen, siden han hadde så mye allerede ;) og kansje neste gang så er det lettere å klippe det ved ørene?

Hmm..merkelig at han reagerer sånn på menn uansett da:eek::oops: for her har det vært når de har begynt å snakke :P spesielt menn med dyp/mørk stemme.. det går nok over etterhvert;)

Ja jeg har også lest om dette med barn og vokseperioder..det er visst ganske normalt at det svinger litt;) plutselig sitter gutten din å spiser masse! Hehe..

Formen minner ganske bra egentlig..jordmor syns jeg nesten var for frisk :P hahah.. like spent hver natt når jeg skal legge meg, om det skjer noe iløpet av natten eller morgen etter;) men sitter her enda med mage :P
Appen min er også ustabil for tiden.. plutselig får jeg ikke kommet inn eller skrevet noe:confused: kjedelig!

★Sender fra pipe-gjøken★

Liana sier 2 nye ord :D idag kom det plutselig "næææææmeee", tror det er næææmen :P også sier hun "bappa" og "bappa-bappa" til makka-pakka bamsen sin:rolleyes::p:D

★Sender fra pipe-gjøken★

Liana sier 2 nye ord :D idag kom det plutselig "næææææmeee", tror det er næææmen :P også sier hun "bappa" og "bappa-bappa" til makka-pakka bamsen sin:rolleyes::p:D

★Sender fra pipe-gjøken★
Så moro!
Lillebror sier veldig lite egentlig :)
Har endel lyder, men svært få ord!

Hahah, legen var kjempegrei, men Emmeth er så redd for fremmede menn:p Aner ikke hvorfor, men livredd, stakkars!
Så fine mål hu hadde<3<3 Jeg synes Emmeth er kjempefin selv, men vekstkurven hans har stagnert en del, og det var HS litt obs på! Tenker at matinntaket tar seg opp igjen etter hvert, er jo som du sier:) Noen perioder spiser de små mye, mens andre ganger er matlysten så som så:)

Takk takk:) Joda, han satt i stolen sin, gikk greit i 3 min, men så var det nok:D Så forta meg så godt jeg kunne:);)

Det gør nok over til slutt :) var hentene redde i perioder? Her var hun redd sånn ca alle (kjente og ukjente) fra 3 mndr til nå nettopp. Nå har hun bytta ut grininga med blyghet. Det er jo litt søtt ;) men det er fasinerende hvordan de velger hvem de skal være redd og hvem de er trygge på.

Ja hun hadde fine mål ifht kurva si. Hs sa at hun trengte ikke legge på seg så mye raskere når det gjaldt kurva si, men hun så sunn ut sa hun.

Så flink han var som satt i ro såpass lenge! Hadde nok blitt en større utfordring med saks ;-)

Så moro!
Lillebror sier veldig lite egentlig :)
Har endel lyder, men svært få ord!

Hehe..Ja, men så kommer det nok plutselig hos han også ;) vet om flere barn som sa veldig få ord til de var rundt 2 år, men så plutselig kom det masse, og språket satt ganske raskt :) viktigste er jo at man får kommunisert med dem :)

Liana sier en del ord egentlig, men det går stort sett i "dadadadada" i forskjellige tonefall:p:)

★Sender fra pipe-gjøken★

De er fra Happypuffs, kjøpt på Iherb ;) puffet fullkornsris tilsatt kalsium, vitaminer, jern og fruktjuice. Hermine elsker de:)

*Surfer mobilt*

Spennende! Jeg må sjekke de ut :)

★Sender fra pipe-gjøken★

Så flink hun er :) artig!

Back
Topp