Fredag!

Ja ser den, men trodde det var meningen for å få i de mest mulig melk.
Om melken var nok hadde de jo ikle trengt så mye fast føde?
Jeg har ikke nok melk til at hun blir fornøyd da, så da blir det litt hipp som happ. Men hum får sjeldent så store porsjoner at hun blir stappmett og ikle får plass til en tår.;)
 
Ja ser den, men trodde det var meningen for å få i de mest mulig melk.
Om melken var nok hadde de jo ikle trengt så mye fast føde?
trodde de måtte lære å spise fast føde fordi de ikke kan leve evig på melk jeg :p
 
trodde de måtte lære å spise fast føde fordi de ikke kan leve evig på melk jeg :p
Jo men mente at den faste føden skal komme i tillegg til melk - på toppen - ikke motsatt :)
 
Jo men mente at den faste føden skal komme i tillegg til melk - på toppen - ikke motsatt :)
vi forsøker nå den veien og ser om det blir mindre mageknip ;) hun spiste ikke opp all frokosten sin da, når hun fikk melk først :eek: :p
 
vi forsøker nå den veien og ser om det blir mindre mageknip ;) hun spiste ikke opp all frokosten sin da, når hun fikk melk først :eek: :p
Aha. Men kanskje det holder da? :)
 
Aha. Men kanskje det holder da? :)
greit at hun stopper når hun er mett da, så det ikke blir gulpings :eek: Kanskje melka smører vei for den andre maten så det blir mindre knip ;) :D
 
greit at hun stopper når hun er mett da, så det ikke blir gulpings :eek: Kanskje melka smører vei for den andre maten så det blir mindre knip ;) :D
Kanskje :)
Har bare alltid tenkt at den måten ble mest naturlig :)
 
hehe, jeg tenkte at man spiser først og drikker etterpå :p :eek: :confused:
Men det er jo ikke drikke, det er mat ;)
Og har lenge vært eneste næring og bør være hovednæringen lenge enda
 
Men det er jo ikke drikke, det er mat ;)
Og har lenge vært eneste næring og bør være hovednæringen lenge enda
Joda, du har helt rett i det! Har bare ikke tenkt på det;) er nok beste metoden mht magen hennes!!! :)
 
Hvor lenge bør de ha morsmelk til hvert måltid? Ser du for deg å pumpe når du begynner i jobb, Fru H?

Har glemt litt hvordan jeg gjorde det med storebror...
 
Hvor lenge bør de ha morsmelk til hvert måltid? Ser du for deg å pumpe når du begynner i jobb, Fru H?

Har glemt litt hvordan jeg gjorde det med storebror...

Ja jeg kommer til å pumpe om jeg skal jobbe, tenker han da får pupp morgen, flaske og mat til lunch og pupp når jeg kommer hjem...
Jeg ammet til hvert måltid lenge sist. Ammet først, gav litt mat og tilbydde pupp igjen etter maten om han var tørst. Drakk ikke så mye vann i starten han.
 
Jeg kommer nok til å avslutte ammingen helt innen jeg begynner å jobbe.Men det er jo ikke før i midten av august,og da er hun jo 11 mnd. ,så jeg tenker det går fint:)
Men det er jo så individuelt både med mor og barn det der.Sånn strengt tatt så anbefaler de vel delamming frem til barnet er ett år,gjør de ikke?
 
En del velger vel å amme morgen og kveld, og at barnet får fast føde med vann til på dagtid, når mor begynner å jobbe? De trenger vel ikke nødvendigvis morsmelk til hvert måltid frem til de blir ett år?
 
En del velger vel å amme morgen og kveld, og at barnet får fast føde med vann til på dagtid, når mor begynner å jobbe? De trenger vel ikke nødvendigvis morsmelk til hvert måltid frem til de blir ett år?

Nei,det tror jeg absolutt ikke.Mer sånn som du sier,ja!Morgen og kveld:)
 
En del velger vel å amme morgen og kveld, og at barnet får fast føde med vann til på dagtid, når mor begynner å jobbe? De trenger vel ikke nødvendigvis morsmelk til hvert måltid frem til de blir ett år?
Nei men om man fullammer til 6 måneder og er ferdi med permisjon ved 7 måneder blir jo det en veldig stor overgang!?
Mm kommer til å være hovedføden en god stund etter 6 måneder her.
 
Ja, absolutt enig! :) Viktig at overgangen gjøres gradvis for barnet - ingen brå endringer når mor skal tilbake til jobb!
 
Ja, absolutt enig! :) Viktig at overgangen gjøres gradvis for barnet - ingen brå endringer når mor skal tilbake til jobb!
En ting er selvsagt hva babyen er vant til, men også ernæringsmessig blir det voldsom omveltning bare på 1 måned..
Jeg har allered begynt å fylle opp fryseren da :)
 
Det er jo supert at du er i gang med det! :) Det krever jo litt å pumpe og spare i tillegg til fullamming!
 
Back
Topp