Fra 3kløver til 4kløver

Jaa det håper jeg og for deg :love7 det går nok fint! Jeg var ikke flink den pp det satt nå. Hadde jo nesten gitt opp el, etter den lange ventetiden, så drakk fremdeles kaffe som typ vanlig.. og første gang rakk vi ikke begynne å prøve ordentlig så da drakk jeg sånn 5 kopper dagen :laughing002
Haha! Er som regel da det sister :laughing002 :Heartred Når man gjør alt feil. Er jo litt typisk

Spennende å se om det er noen forskjell på testene med og uten leterozol :hello2
Er en merkelig dag i hvert fall. Som regel har det gått oppover, men ikke nå.

Vedlegg

• IMG_9721.jpeg
    IMG_9721.jpeg
    923,6 KB · Visninger: 4
  • IMG_9722.jpeg
    IMG_9722.jpeg
    196,4 KB · Visninger: 4
PP6, CD12:

Økning på testene, men de har ikke blitt noen topp enda. De er heller på vei nedover nå. Neste test tar jeg ikke før i kveld.
Vanligvis har de bare gått rett til topps, men er første gang jeg prøver Letrozol så kanskje jeg vil ha høye tester i noen dager før jeg får jeg får topp og at egget slipper.

Vedlegg

• C203830E-D202-4010-823B-804007AF98B4.jpeg
    C203830E-D202-4010-823B-804007AF98B4.jpeg
    788,8 KB · Visninger: 4
  • IMG_9736.png
    IMG_9736.png
    1,3 MB · Visninger: 4
Ja, det kan jo godt være toppen er nå, kjenner du noe tegn da?
Murrer litt bare, men pleier også og få mengder med EL slim dagen før og det har jeg ikke. Så tenkt litt på det også. men vår gode venn ChatGPT sa det her:

Når du bruker Letrozol, kan eggløsningstester noen ganger oppføre seg litt annerledes enn vanlig. Letrozol stimulerer eggløsning ved å senke østrogennivåene og øke produksjonen av FSH (follikkelstimulerende hormon), som hjelper folliklene i eggstokkene med å modne. Hos noen kan dette påvirke hvor tydelig LH-toppen blir på testene. Det kan for eksempel føre til:

1. Svakere LH-topp: Selv om eggløsningen skjer, kan testen vise svakere eller mer diffuse resultater.

2. Uregelmessige LH-mønstre: LH kan stige over flere dager uten en tydelig topp.

3. Forskjellig timing: Eggløsningen kan skje litt tidligere eller senere enn forventet.

Hva kan du gjøre?

1. Fortsett å teste: LH-toppen kan være nært forestående. Det er vanlig å ha tester som er “nesten positive” i flere dager før en topp. Test gjerne 2 ganger daglig (som du har gjort) for å fange en mulig topp.

2. Følg andre tegn på eggløsning:

• Livmorhalsslim: Klart, strekkbart slim er et tegn på eggløsning.

• Basal kroppstemperatur: En temperaturstigning etter eggløsning bekrefter at den har skjedd.

3. Ultralydmonitorering: Hvis du er usikker på om eggløsning skjer, kan legen din bruke ultralyd til å bekrefte om folliklene modnes og egget slipper.

4. Blodprøver: Progesteronnivået (målt rundt 7 dager etter forventet eggløsning) kan bekrefte om eggløsningen faktisk har skjedd.

Dersom du opplever at du ikke får en tydelig LH-topp eller er usikker på om eggløsning finner sted, kan det være nyttig å ta opp dette med legen din. Det kan være aktuelt å justere dosen av Letrozol eller kombinere den med ultralydoppfølging.

Ja, det er jo veldig interessant. Så du ikke går i kjelleren om testen viser mindre positivt en du forventet, eller ikke finner eggløsningsslim osv. Det er østrogenet som gir slim blant annet.

Ja, det er jo veldig interessant. Så du ikke går i kjelleren om testen viser mindre positivt en du forventet, eller ikke finner eggløsningsslim osv. Det er østrogenet som gir slim blant annet.
Ja, veldig. Men, om kroppen bruker litt tid nå så tenker jeg det er greit. Får vanligvis ikke eggløsning før på dag 15-17 så om det skjer rundt de dagene så er det helt greit. Er bare stress om det skjer i morgen/onsdag. Fullt hus og hit og dit så aksjelegging er ikke lett nå.

Back
Topp