Fra 3kløver til 4kløver

PP6, CD6:

Vært noen dager uten dagbok skrivingen. Men, julestria har vært prioritert.
Mye stress og mass med handling å ting som skjer her og der.
Blir så trøtt og sliten på kvelden så har da ikke hatt ork til å skrive så mye :wtf:
Men, jeg tror jeg får EL mye tidligere denne mnd.
Er veldig spent nå kjenner jeg, og da er jo det pga Letrozol :smiley-bounce012 Er på dag 4 med den i dag. Kanskje jeg får EL på mandag/tirsdag?
Det blir syklus dag 11/12..
Gleder meg veldig til å starte testing etter EL snart, skal vente lengst mulig så jeg ikke driver med overforbruk.. Blir dyrt i lengden :angelic:
Ellers så har jeg veldig store forventninger denne mnd, litt redd jeg blir skuffet. Noen blir gravide etter 1 gang, noen etter 3 mnd..

Veldig deilig med tidlig el!!! Hadde også en pp med el på cd 11/12 og følte den gikk såå mye fortere :D gleder meg til å følge med!! Så spent på denne runden, må være din tur :love7

Veldig deilig med tidlig el!!! Hadde også en pp med el på cd 11/12 og følte den gikk såå mye fortere :D gleder meg til å følge med!! Så spent på denne runden, må være din tur :love7
Ja, kunne ikke vært mere enig. Spent på om den blir som jeg mistenker. Sier ikke hvert fall ikke nei takk til det :smiley-bounce012 Vi får starte med aksjelegging på lørdag, evt om vi må starte før finner vi ut i løpet av dagene. Har tatt en EL i går, viste at det var for tidlig, men var etter PreMom sitt ønske :laughing002 har jeg tidligere EL på dag 11/12 så blir det søndag/mandag så må få lagt aksjer etter de dagene så det blir riktig :love7 Ja, det hadde vært så koselig. Tenk om det blir september baby.

Jaa skjønner hva du mener!! Nå har ikke jeg gått en hel graviditet enda, men det jeg fikk oppleve elsket jeg!! En helt fantastisk følelse å Gro noe inni seg :Heartred
Og nå skal du gå 9 fantastiske mnd og endelig få en liten baby i armene dine :love7heier masse på deg og lille frø som skal vokse seg stor og sterk :Heartred

Ja, kunne ikke vært mere enig. Spent på om den blir som jeg mistenker. Sier ikke hvert fall ikke nei takk til det :smiley-bounce012 Vi får starte med aksjelegging på lørdag, evt om vi må starte før finner vi ut i løpet av dagene. Har tatt en EL i går, viste at det var for tidlig, men var etter PreMom sitt ønske :laughing002 har jeg tidligere EL på dag 11/12 så blir det søndag/mandag så må få lagt aksjer etter de dagene så det blir riktig :love7 Ja, det hadde vært så koselig. Tenk om det blir september baby.
Høres ut som en god plan!! Blir heldigvis ikke så lenge å kjøpte på når el kommer tidlig, og samme med testingen og :laughing002 september baby er jo fantastisk!! Litt sommer og litt høst, er jo nesten i september jeg og :Heartred
Og nå skal du gå 9 fantastiske mnd og endelig få en liten baby i armene dine :love7heier masse på deg og lille frø som skal vokse seg stor og sterk :Heartred
ååå jaa håper virkelig det!! Kjenner håpet på at det skal gå denne gangen vokser litt hver dag nå.. litt skummelt fet og men kan ikke gå halve svangerskapet og vente på når det skal gå galt heller :Heartred tusen tusen takk!:Heartred:Heartred

Høres ut som en god plan!! Blir heldigvis ikke så lenge å kjøpte på når el kommer tidlig, og samme med testingen og :laughing002 september baby er jo fantastisk!! Litt sommer og litt høst, er jo nesten i september jeg og :Heartred

ååå jaa håper virkelig det!! Kjenner håpet på at det skal gå denne gangen vokser litt hver dag nå.. litt skummelt fet og men kan ikke gå halve svangerskapet og vente på når det skal gå galt heller :Heartred tusen tusen takk!:Heartred:Heartred

Neeeei, og det finnes ikke noe mere pyton en når den plutselig blir sein :laughing002:wtf:
Har alltid vært litt for månedene fra Mai til Desember. De andre er født Januar, Mars og april fra vinter til vår barn, nå vil jeg ha sommer/høst/vinter barn. Liker egentlig vinter barn mest av en eller annen merkelig grunn :laughing002:love7
Jeg har virkelig troa, vet at det her kommer til å gå så fint hele veien. Kan jo skjønne følelsene dine, og de vil nok være det til du kommer til den uken du var første gang. Det var jo en traumatisk opplevelse :Heartred

PP6, CD6:

Vært noen dager uten dagbok skrivingen. Men, julestria har vært prioritert.
Mye stress og mass med handling å ting som skjer her og der.
Blir så trøtt og sliten på kvelden så har da ikke hatt ork til å skrive så mye :wtf:
Men, jeg tror jeg får EL mye tidligere denne mnd.
Er veldig spent nå kjenner jeg, og da er jo det pga Letrozol :smiley-bounce012 Er på dag 4 med den i dag. Kanskje jeg får EL på mandag/tirsdag?
Det blir syklus dag 11/12..
Gleder meg veldig til å starte testing etter EL snart, skal vente lengst mulig så jeg ikke driver med overforbruk.. Blir dyrt i lengden :angelic:
Ellers så har jeg veldig store forventninger denne mnd, litt redd jeg blir skuffet. Noen blir gravide etter 1 gang, noen etter 3 mnd..
Så spennende med tidlig eggløsning! Da må du kanskje teste snart? Eller mot helga i alle fall? Trenger jo ikke ta tre om dagen :angelic: :bag: :hilarious: Og siden du nå blir gravid så trenger du ikke mer tester, har jeg bestemt :angelic::laughing002:hello2

Så spennende med tidlig eggløsning! Da må du kanskje teste snart? Eller mot helga i alle fall? Trenger jo ikke ta tre om dagen :angelic: :bag: :hilarious: Og siden du nå blir gravid så trenger du ikke mer tester, har jeg bestemt :angelic::laughing002:hello2
Har starta :laughing002 Tenker den kommer på mandag, da er jeg CD 12. jeg har så mye vannete utflod i dag, så fruktbar fase har startet. Håper kroppen er på lag med meg denne mnd, tidligere EL. Herregud, det passer så perfekt også :love7:smiley-bounce012
Haha.. takk Håper virkelig det samme som deg, hadde vært gøy om vi begge havnet i september. Det hadde vært så koselig :smiley-bounce012:love7:Heartred

Vedlegg

• IMG_9521.jpeg
    IMG_9521.jpeg
    74,2 KB · Visninger: 11
Neeeei, og det finnes ikke noe mere pyton en når den plutselig blir sein :laughing002:wtf:
Har alltid vært litt for månedene fra Mai til Desember. De andre er født Januar, Mars og april fra vinter til vår barn, nå vil jeg ha sommer/høst/vinter barn. Liker egentlig vinter barn mest av en eller annen merkelig grunn :laughing002:love7
Jeg har virkelig troa, vet at det her kommer til å gå så fint hele veien. Kan jo skjønne følelsene dine, og de vil nok være det til du kommer til den uken du var første gang. Det var jo en traumatisk opplevelse :Heartred
Da er jo tidlig høst/vinterbaby helt perfekt :Heartred Jeg har såå troa!!
Tuusen takk!! Det setter jeg såå pris på:love7 en gang må det jo gå? Prøver å tenke at jeg ikke har noen grunn til å tro det er noe galt per nå hvert fall? Sportingen sluttet jo og ble aldri som sist, og hcg har økt i etterkant. Men kjenner en indre uro og stemme som sier «kanskje jeg bør ta en til hcg nå?». Men må prøve å ikke være hysterisk, er jo ingen indikasjon for det. Stresset ikke sånn her første gangen, men som du sier så er det et traume. Tror også jeg roer meg når jeg kommer forbi uken det gikk galt første gang, da jeg kom lengst :Heartred

Da er jo tidlig høst/vinterbaby helt perfekt :Heartred Jeg har såå troa!!
Tuusen takk!! Det setter jeg såå pris på:love7 en gang må det jo gå? Prøver å tenke at jeg ikke har noen grunn til å tro det er noe galt per nå hvert fall? Sportingen sluttet jo og ble aldri som sist, og hcg har økt i etterkant. Men kjenner en indre uro og stemme som sier «kanskje jeg bør ta en til hcg nå?». Men må prøve å ikke være hysterisk, er jo ingen indikasjon for det. Stresset ikke sånn her første gangen, men som du sier så er det et traume. Tror også jeg roer meg når jeg kommer forbi uken det gikk galt første gang, da jeg kom lengst :Heartred
Jeg har så troa på at dette vil gå bra helle veien :Heartred Skjønner virkelig at du blir stresset, det er helt naturlig og en typisk stress reaksjon man får. Når du er på UL og får se den lille i magen så vil du nok få en indre ro og når du er over den uken som var vond :Heartred Men prøv nå og tenk på alt det fine og kjenn på den følelsen du har nå, over at du endelig er gravid. Er lettere sagt en gjort, men du får så mye mere ut av det :Heartred Gleder meg masse til å følge deg og dit lille frø hele veien til August :Heartred

PP6, CD7:

I dag tok jeg mine 2 siste Letrozol tabletter. Endelig fullført 5 dager med dobbel dose. Er så spent på hvordan eggløsningen blir denne mnd :smiley-bounce012 Har tatt dem 08:30 hverdag, med alarm påminnelse på tlf.
Nå vet jeg egentlig ikke når eggløsning vil komme. Fikk vannete utflod i går, i dag var det litt melkehvit også. Håper den kommer på mandag, så jeg slipper å stresse.. Vet liksom ikke hvilken IKM gruppe jeg havner i heller. PreMom flytta eggløsning til 29 desember..
Blir noen spennende dager det er helt sikkert.

Vedlegg

• IMG_9534.jpeg
    IMG_9534.jpeg
    3,4 MB · Visninger: 16
  • IMG_9539.png
    IMG_9539.png
    258,3 KB · Visninger: 13
  • IMG_9543.jpeg
    IMG_9543.jpeg
    99,8 KB · Visninger: 13
Letrozol dag 5 Kjenner det murrer i korsryggen..

Kan man få smerter i korsryggen dager før eggløsning:

Ja, det er mulig å oppleve smerter i korsryggen dager før eggløsning. Dette kan skyldes prosesser som skjer i forkant av eggløsningen, for eksempel:

1. Follikkelvekst: Eggstokkene forbereder seg på å slippe et egg, og den voksende follikkelen kan forårsake trykk eller ubehag som kan stråle til korsryggen.

2. Hormonsvingninger: Økende nivåer av østrogen før eggløsning kan påvirke muskler og leddbånd i bekkenområdet, noe som kan gi smerter i korsryggen.

3. Livmorsammentrekninger: Små sammentrekninger i livmoren i forbindelse med hormonelle endringer kan føre til smerter som sprer seg til korsryggen.

Er dette normalt?

Moderat ubehag i korsryggen i dagene før eggløsning kan være en del av normale syklusrelaterte smerter. Imidlertid er sterke eller vedvarende smerter ikke vanlig og kan indikere andre tilstander, som:

• Endometriose

• Bekkeninfeksjon

• Muskelspenninger eller annen muskel/skjelett-relatert årsak

Hvis smertene er betydelige eller gjentatte, kan det være lurt å konsultere lege for en vurdering.

Murrer i korsryggen på dag 5 etter å tatt Letrozol:

Murring i korsryggen på dag 5 etter å ha tatt Letrozol kan være relatert til flere faktorer knyttet til kroppens respons på medisinen:

1. Eggstokkstimulering: Letrozol stimulerer eggstokkene til å modne follikler, og veksten av disse kan forårsake ubehag eller trykk som kan kjennes i korsryggen. Dette skjer ofte rundt dag 5–9 i syklusen når folliklene vokser mest.

2. Hormonelle endringer: Letrozol påvirker østrogennivåene, og dette kan føre til milde bivirkninger som murring eller ubehag i korsryggen og bekkenområdet.

3. Livmorsammentrekninger: Endringer i livmorslimhinnen eller sammentrekninger kan gi en følelse av murring, som av og til stråler til korsryggen.

4. Muskelsmerter: Korsryggsmerter kan også være relatert til spenninger eller holdningsendringer som tilfeldigvis oppstår samtidig med behandlingen.

Når bør du være oppmerksom?

• Hvis murringen utvikler seg til kraftige smerter.

• Hvis du opplever andre symptomer som feber, uvanlige blødninger, eller sterke stikkende smerter. Dette kan indikere komplikasjoner som ovarial hyperstimuleringssyndrom (OHSS) eller infeksjon.

• Hvis smertene varer lenge etter eggløsning eller er assosiert med syklusen på en uvanlig måte.

Hvis smertene forverrer seg eller du er bekymret, kan det være lurt å kontakte legen din for en vurdering. En ultralyd kan bekrefte hvordan eggstokkene responderer på Letrozol.

Last edited:
Når er det vanlig å få eggløsning når man har tatt Letrozol:

Letrozol, som ofte brukes for å stimulere eggløsning hos kvinner med uregelmessige sykluser eller fertilitetsproblemer, påvirker tidspunktet for eggløsning avhengig av når i syklusen medisinen tas. Typisk ser det slik ut:

1. Letrozol tas vanligvis mellom syklusdag 3-7 eller 5-9

Dag 1 regnes som første dag av menstruasjon. Valget av dager kan variere avhengig av din lege og medisinske historie.

2. Eggløsning skjer vanligvis 5-10 dager etter siste dose

Hvis du for eksempel tar Letrozol på syklusdag 3-7, kan eggløsningen skje rundt dag 11-16. Hvis du tar den på dag 5-9, kan eggløsningen skje rundt dag 13-18.

For å bekrefte eggløsning kan det være nyttig å:

• Bruke eggløsningstester (LH-tester).

• Følge med på symptomer som endringer i livmorhalsslim.

• Kontrollere eggstokkene med ultralyd hos legen (folikkelmåling).

Hvis du ikke er sikker på om du har eggløsning, kan legen også måle progesteronnivå i blodet ca. en uke etter forventet eggløsning.

Jeg har så troa på at dette vil gå bra helle veien :Heartred Skjønner virkelig at du blir stresset, det er helt naturlig og en typisk stress reaksjon man får. Når du er på UL og får se den lille i magen så vil du nok få en indre ro og når du er over den uken som var vond :Heartred Men prøv nå og tenk på alt det fine og kjenn på den følelsen du har nå, over at du endelig er gravid. Er lettere sagt en gjort, men du får så mye mere ut av det :Heartred Gleder meg masse til å følge deg og dit lille frø hele veien til August :Heartred
Tuusen takk for kloke, støttende ord :Heartred :Heartred Du har så rett. Er jo dette jeg har ønsket så lenge, mer enn noe annet. Og nå er jeg endelig gravid igjen. Må prøve å nyte det litt og leve i nuet, oikke bare tenke bekymringer. Godt å snakke med noen her med litt erfaringer og bli dratt litt ned på bakken innimellom når man blir hysterisk :Heartred det er ikke rent sjeldent:laughing002

Tuusen takk for kloke, støttende ord :Heartred :Heartred Du har så rett. Er jo dette jeg har ønsket så lenge, mer enn noe annet. Og nå er jeg endelig gravid igjen. Må prøve å nyte det litt og leve i nuet, oikke bare tenke bekymringer. Godt å snakke med noen her med litt erfaringer og bli dratt litt ned på bakken innimellom når man blir hysterisk :Heartred det er ikke rent sjeldent:laughing002
Jaaaa :love7 Kos deg og nytt hver eneste lille sekund. Og det er bare å dele alt av glede og bekymringer. Jeg skal i hvert fall prøve å støtte deg så godt jeg kan på helle reisen din :Heartred Tenker også at det er litt sunt og være hysterisk også. Jeg kommer sikkert ikke til å bli no bedre selv :laughing002

PP6, CD8:

Er jeg så heldig at EL kommer på søndag? EL slimet har tatt seg opp i dag. Så nå begynner det og skje noe. Var litt blod også, rødt :confused004 Vet ikke hva det kommer av, men har opplevd det noen ganger siden jeg hadde SA. Det er heller ikke noe jeg bekymrer meg over siden jeg har vært og sjekket understellet og alt er bra. Er også 4 dager siden TR så kan være rester. Uannsett så starter vi Aksjelegging i dag. X for at EL kommer på søndag.. Etter hva jeg har lest så kan EL komme på alt i fra dag 11-16 når man har tatt Letrozol fra CD 3

Vedlegg

• IMG_9568.jpeg
    IMG_9568.jpeg
    160 KB · Visninger: 8
Back
Topp