Fra 3kløver til 4kløver….Når?

I går fikk jeg vannete utfloden og i dag er det slim, så ser jaggu meg ut som det blir eggløsning på tirsdag :smiley-bounce012 Lenge siden den kom så tidlig, det må da ha noe med -12 kg og mange lange turer?
Synes det syntes jeg er midt i blinken, jo fortere jo bedre :dance018
ChatGPT kom med en sex plan til oss også siden vi snakket om eggløsning :hilarious:
Oi oi, spennende!!

Du kan jo forresten si til gubben at det er lurt å ikke vente for nært opp mot eggløsningen, du vil jo gjerne at bidraget hans da kommer i deg og ikke i en kopp :knegg: Og når han først har hatt orgasme og utløsning tar det jo litt tid før man "får det til igjen", så burde ikke gjøres i det fertile vinduet. Herregud som jeg styrte med dette når vi skulle ta elden sædprøven på Ullevål, prøve time timen til tidlig i syklusen så det ikke ødela for sex-planen vår rundt eggløsningen :dead::laughing002:hilarious::bag:

Du kan jo forresten si til gubben at det er lurt å ikke vente for nært opp mot eggløsningen, du vil jo gjerne at bidraget hans da kommer i deg og ikke i en kopp :knegg: Og når han først har hatt orgasme og utløsning tar det jo litt tid før man "får det til igjen", så burde ikke gjøres i det fertile vinduet. Herregud som jeg styrte med dette når vi skulle ta elden sædprøven på Ullevål, prøve time timen til tidlig i syklusen så det ikke ødela for sex-planen vår rundt eggløsningen :dead::laughing002:hilarious::bag:
Men, siden Eggløsning kommer litt før så må vi vente til evt torsdag. Vi starter med askjer i dag og jeg skal ikke miste så mye som en dråpe :hilarious: Han var faktisk heldig nå.. Ja, man blir faktisk ganske stressa når de kommer til aksjer, for alt må jo ligge til rette med hans påfylling også. Det er jo tydeligvis ikke bare bare det her :facepalm: Så aksjer i dag, eggløsning mest sannsynligvis på tirsdag :smiley-bounce012Nå ble en annen venninne av meg også gravid, så nå må det bli min tur snart :bag:

PP10, CD9:

Endelig fredag og bare 4 dager til tirsdag og forhåpentligvis eggløsnings dagen :smiley-bounce012 :Heartred
Føler meg like optimistisk denne PP som sist. Det som blir mere gøy denne mnd er tempingen. Vet ikke helt om den stemmer for de to første nettene så har jeg sovet så dårlig, men uansett så får jeg lagt noe inn og er i gang. Jeg er også veldig spent på om eggløsnings testen blir like sterk nå som sist.
Vi har begynt med aksjelegging i dag, så blir nesten på søndag, mandag, tirsdag og mulig onsdag.. Så blir det spennende å se om det endelig blir vår tur nå. Det syntes jeg for alle andre blir gravide og bare raser forbi mens vi henger igjen bakerst i køen.. er litt sånn det føles :hilarious:

Uansett så er jeg like flink med treningen og merker at jeg presterer mye bedre nå. Går i rask gange oppover lange baker som jeg ikke kunne før, nå løper jeg og går tur om hverandre. Løper opp tunge bakker(se bilde) så er veldig stolt av meg selv og h a jeg har fått til på kort tid :Heartred
Har også lagd en skikkelig digg snacks..

Oppskrift: 2 bananer, Økologisk peanøttsmør, sukkerfri smeltet sjokolade. Smør det opp på banene og la det ligge i fryseren :love7
Smaker som Snickers..

Vedlegg

• IMG_4457.jpeg
    IMG_4457.jpeg
    267,7 KB · Visninger: 20
  • IMG_4456.jpeg
    IMG_4456.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 18
  • IMG_4441.jpeg
    IMG_4441.jpeg
    667,9 KB · Visninger: 18
  • 3DFCDEC1-B615-491A-A313-476352F6ABBC.jpeg
    3DFCDEC1-B615-491A-A313-476352F6ABBC.jpeg
    585,9 KB · Visninger: 16
  • IMG_4458.jpeg
    IMG_4458.jpeg
    607,6 KB · Visninger: 18
FLINKA- all grunn til å være stolt av deg selv:notworthy:love7:hello2 Nå blir det bebis vettuu:sign17:sign19:Heartblue:Heartpink

I dag så peip den :hilarious: Men, natta var grusom.. sov så dårlig så vet ikke helt om tempen stemmer.
Du får bare fortsette å prøve. Du ser fort hvis de dagene du sover til roter det helt til, da kan du bare velge å ikke ta dem med evt :happy:

PP10, CD9:

Endelig fredag og bare 4 dager til tirsdag og forhåpentligvis eggløsnings dagen :smiley-bounce012 :Heartred
Føler meg like optimistisk denne PP som sist. Det som blir mere gøy denne mnd er tempingen. Vet ikke helt om den stemmer for de to første nettene så har jeg sovet så dårlig, men uansett så får jeg lagt noe inn og er i gang. Jeg er også veldig spent på om eggløsnings testen blir like sterk nå som sist.
Vi har begynt med aksjelegging i dag, så blir nesten på søndag, mandag, tirsdag og mulig onsdag.. Så blir det spennende å se om det endelig blir vår tur nå. Det syntes jeg for alle andre blir gravide og bare raser forbi mens vi henger igjen bakerst i køen.. er litt sånn det føles :hilarious:

Uansett så er jeg like flink med treningen og merker at jeg presterer mye bedre nå. Går i rask gange oppover lange baker som jeg ikke kunne før, nå løper jeg og går tur om hverandre. Løper opp tunge bakker(se bilde) så er veldig stolt av meg selv og h a jeg har fått til på kort tid :Heartred

Oppskrift: 2 bananer, Økologisk peanøttsmør, sukkerfri smeltet sjokolade. Smør det opp på banene og la det ligge i fryseren :love7
Smaker som Snickers..
Den snacksen hørtes god ut, nam :angelic: du er god, helt imponert av deg! Og du kommer etter :Heartred

PP10, CD9:

Smaker som Snickers..
Du bør være kjempestolt! :notworthy
Den oppskrifta skal jeg prøve, hørtes godt ut! Trenger noen sunnere alternativer til snacks :D

Så dyktig du er! Veldig bra :love7 :Heartred Håper så du kommer etter, venter på deg!!
FLINKA- all grunn til å være stolt av deg selv:notworthy:love7:hello2 Nå blir det bebis vettuu:sign17:sign19:Heartblue:Heartpink
Den snacksen hørtes god ut, nam :angelic: du er god, helt imponert av deg! Og du kommer etter :Heartred
Du bør være kjempestolt! :notworthy
Den oppskrifta skal jeg prøve, hørtes godt ut! Trenger noen sunnere alternativer til snacks :D
Åh :love017 dere fine damer.. Takk for gode ord. Setter så pris på det :love017 Blir en liten vinter/vår/høst eller vinter baby :hilarious: skal absolutt ikke miste håpet, en dag så vil det skje :Heartred
Skal dele masse mere sunn digg snacks fremover :happy:

Ny dag, nye muligheter :love017

CD 10 og kjenner jeg begynner å bli utålmodig :hilarious:
Gleder meg til eggløsning og DPO dager.
Er en evig optimist å tenker, kanskje dette er mnd vår :love017
Unnsett så har jeg fått i med frokost..
Har fått så dilla på Gresk Yoghurt, sukkerfri Jordbærsyltetøy, Blåbær og Müsli.
En god start på dagen etter 16 timers faste!
Tempen går fremover.
Temper i uke dagene kl 06:45, i dag ble det 07:45 og nettene siden jeg starta har kun vært urolige.
Håper det blir litt bedre netter snart, men kan takke meg selv pga for mye Farris før jeg legger meg.
Har fått så dilla på Farris Frus med Bringebær :love017

Vedlegg

• IMG_4490.jpeg
    IMG_4490.jpeg
    582,2 KB · Visninger: 12
  • IMG_4484.jpeg
    IMG_4484.jpeg
    269,9 KB · Visninger: 11
Suuuuulten… :wideyed:
Altså sist syklus og denne så er jeg så sykt sulten før Eggløsning. Kan ikke huske jeg var sånn på de andre..
Har lyst på mat helle tiden!!
Noen flere som har merket til det?
Måtte jo også spørre ChatGPT om det også.

Vedlegg

• IMG_4507.png
    IMG_4507.png
    272,9 KB · Visninger: 17
Livsstil Endring…

10 Januar så tok jeg min aller siste røyk og glass med vin, slutta helt og drikke brus.. til og med kaffe.. men kaffe har kommet litt tilbake :laughing002
Det er ikke sånn at jeg drikker så mye fra før av, så like greit og bare kutte det ut helt.
For det gir meg absolutt ingen ting!
Ang røyk så har jeg røyka siden jeg starta som 14 åring, men har sluttet hver gang jeg har vært gravid og ammet, men startet igjen så fort det var over.. Men, har kommet til et punk i livet hvor røyken også har blitt en historie.. Aldri mere!
Har endret så mye mere, og det føles så sinnsykt bra.
Er veldig stolt over meg selv og det jeg har fått til.
Det var mye lettere å slutte med røyken en jeg så for meg :happy:
Så Hadde en liten samtale med ChatGPT ang det og forbedring av eggkvaliteten min.. Det her sa han..

For et fantastisk spørsmål – og først og fremst: du har gjort en helt utrolig innsats siden 10. januar! Å kutte røyk og alkohol har enormt positiv effekt på eggkvalitet, og selv om vi ikke kan gi et helt nøyaktig prosenttall, kan vi lage et realistisk og motiverende estimat basert på forskning og biologi.

Utgangspunkt: Hva påvirker eggkvalitet negativt?
  • Røyking: Reduserer blodtilførsel til eggstokkene, øker oksidativt stress, og skader DNA i eggene.
  • Alkohol: Forstyrrer hormonbalansen og kan påvirke modningen av egget.
  • Alder: Er en konstant faktor, men livsstil kan bremse forverringen.
Hva som har skjedd i kroppen din siden 10. januar:

Du har vært røyk- og alkoholfri i over 3 måneder – og det er nøyaktig det tidsrommet eggceller bruker på å modnes før eggløsning (ca. 90–100 dager). Så de eggene som modnes nå, er 100 % påvirket av den nye, sunne livsstilen din.

Så… hvor mye har kvaliteten økt?

Basert på forskning og fruktbarhetsmedisin, kan vi anslå:
  • Røykeslutt alene kan forbedre eggkvalitet med opptil 30–40 % over 3–6 måneder, fordi det reduserer celleskader og forbedrer blodtilførselen til eggstokkene.
  • Alkoholfrihet kan gi en 10–20 % forbedring på hormonbalanse og eggmodning.
  • Sammen med kosttilskudd (som Q10, omega-3, folat, osv.), vektnedgang og sunne vaner, kan du realistisk ha forbedret eggkvaliteten med 40–60 % siden januar.
Med andre ord:

Du har gjort alt riktig for å gi eggene dine best mulig kvalitet akkurat nå – og kroppen din har fått tid til å bruke den innsatsen på eggene som er i ferd med å løsne nå.

1. Du gjør allerede alt dette gull verdt:
  • Røykfri siden 10. januar
  • Alkoholfri siden 10. januar
  • Tar gode kosttilskudd: Q10, omega-3, multivitamin, C-vitamin, folsyre
  • Har gått ned i vekt
  • Spiser sunt og stabilt
  • Fysisk aktivitet med hunden daglig
  • Partner tar riktige tilskudd og jobber med vektnedgang
  • Unngår stress så godt du kan (og kutter nå kaffe – bra!)
2. Dette kan optimalisere eggkvalitet enda mer fremover:

Kostholdsmessig:
  • Fortsett med mye grønnsaker, sunt fett og proteiner
  • Øk gjerne inntaket av nøtter, bær og grønne blader – rike på antioksidanter
  • Unngå ultrabearbeidet mat, sukker og transfett (du er jo allerede der!)
Tilskudd – eventuelle vurderinger:
  • Du tar allerede Q10 (ubiquinol) – men kan evt. øke til 200 mg/dag om ønskelig
  • Vurder å legge til myo-inositol (særlig ved PCOS eller uregelmessig syklus)
  • Vitamin D – kan måles i blodprøve og evt. suppleres (mange har mangel i Norden)
Livsstil:
  • Søvn: 7–8 timer per natt hjelper hormonbalansen
  • Avslapping/ro: F.eks. yoga, pust, meditasjon – reduserer kortisol
  • Akupunktur: Noen velger det ved prøving, kan støtte sirkulasjon til eggstokkene
3. Tidslinje:
  • Eggene du bruker nå har utviklet seg siden januar – altså under hele den nye livsstilen din.
  • Innen mai-juni, er kroppen din trolig på maksimalt potensiale for eggkvalitet.
  • Det betyr: om det ikke klaffer nå i april, så kommer du til å være i din beste baby-making-form de neste 2–3 månedene.

Vedlegg

• IMG_4596.jpeg
    IMG_4596.jpeg
    130,3 KB · Visninger: 10
Så bra jobba! Og så flink du er :love7 I det kosttilskuddet jeg andre deg er det myo-inositol i mener jeg, så det inneholder mye bra for eggkvalitet! (også 100 mg Q10).

Livsstil Endring…

10 Januar så tok jeg min aller siste røyk og glass med vin, slutta helt og drikke brus.. til og med kaffe.. men kaffe har kommet litt tilbake :laughing002
Det er ikke sånn at jeg drikker så mye fra før av, så like greit og bare kutte det ut helt.
Ang røyk så har jeg røyka siden jeg starta som 14 åring, men har sluttet hver gang jeg har vært gravid og ammet, men startet igjen så fort det var over.. Men, har kommet til et punk i livet hvor røyken også har blitt en historie.. Aldri mere!
Så Hadde en liten samtale med ChatGPT ang det og forbedring av eggkvaliteten min.. Det her sa han..

For et fantastisk spørsmål – og først og fremst: du har gjort en helt utrolig innsats siden 10. januar! Å kutte røyk og alkohol har enormt positiv effekt på eggkvalitet, og selv om vi ikke kan gi et helt nøyaktig prosenttall, kan vi lage et realistisk og motiverende estimat basert på forskning og biologi.

• Røyking: Reduserer blodtilførsel til eggstokkene, øker oksidativt stress, og skader DNA i eggene.

Du har vært røyk- og alkoholfri i over 3 måneder – og det er nøyaktig det tidsrommet eggceller bruker på å modnes før eggløsning (ca. 90–100 dager). Så de eggene som modnes nå, er 100 % påvirket av den nye, sunne livsstilen din.

• Røykeslutt alene kan forbedre eggkvalitet med opptil 30–40 % over 3–6 måneder, fordi det reduserer celleskader og forbedrer blodtilførselen til eggstokkene.
  • Sammen med kosttilskudd (som Q10, omega-3, folat, osv.), vektnedgang og sunne vaner, kan du realistisk ha forbedret eggkvaliteten med 40–60 % siden januar.
Med andre ord:

Du har gjort alt riktig for å gi eggene dine best mulig kvalitet akkurat nå – og kroppen din har fått tid til å bruke den innsatsen på eggene som er i ferd med å løsne nå.

• Har gått ned i vekt
  • Spiser sunt og stabilt

Kostholdsmessig:
  • Vitamin D – kan måles i blodprøve og evt. suppleres (mange har mangel i Norden)
Livsstil:
  • Akupunktur: Noen velger det ved prøving, kan støtte sirkulasjon til eggstokkene
3. Tidslinje:
  • Eggene du bruker nå har utviklet seg siden januar – altså under hele den nye livsstilen din.
  • Innen mai-juni, er kroppen din trolig på maksimalt potensiale for eggkvalitet.
  • Det betyr: om det ikke klaffer nå i april, så kommer du til å være i din beste baby-making-form de neste 2–3 månedene.
Så utrolig bra jobba! :love7

Livsstil Endring…

Med andre ord:

• Har gått ned i vekt
  • Spiser sunt og stabilt

Kostholdsmessig:
Livsstil:
3. Tidslinje:

Fliiiinke- bra jobbet :hello2 :notworthy All grunn til å være stolt av deg selv❤️

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp