Fostervannsprøve

Takk <3
Jeg fikk faktisk sove litt lengre i dag, vesla stod ikke opp før halv ni - Og mannen har tatt hjemmekontor, så vi var to om å få henne i barnehagen. Det var VELDIG godt..

Håper svaret ditt var bare gode nyheter! <3
Denne ventetiden er helt fantastisk grusom, plutselig har jeg litt mer forståelse for hvordan mennesker med alvorlige sykdommer har det når de går å venter på prøvesvar. Utrolig hvor vanskelig det blir å fungere normalt..

Tusen takk kjære deg <3
Ikke noe telefon enda, men jeg regner med at svarene er på plass - Og så må legen min se på det før han eventuelt ringer. KAN jo være han ikke ringer før jeg skal opp der, har time klokken 2..

Tusen takk, alle gode tanker og positivitet trenger vi <3

Tenker så veldig på deg!

Fått høre noe enda? Håper ventetida snart er over og det bare er godt nytt :)

Det gikk FINT! :D :D :D

Svarene på fostervannsprøven viste ingen tegn til avvik og kromosomfeil. Det er selvfølgelig en mikroskopisk sjanse for at den utvidede prøven vil vise noe, men den sjansen er så liten at det er like sannsynlig at vi vinner i lotto..

Hjertefeilen er den samme, men resten av den lille gutten vår er helt perfekt, og resten av hjertet er friskt. Nå har vi vært å sett på vogner, og tittet på alle de fine gutteklærne som finnes..

Svarene på fostervannsprøven viste ingen tegn til avvik og kromosomfeil. Det er selvfølgelig en mikroskopisk sjanse for at den utvidede prøven vil vise noe, men den sjansen er så liten at det er like sannsynlig at vi vinner i lotto..

Hjertefeilen er den samme, men resten av den lille gutten vår er helt perfekt, og resten av hjertet er friskt. Nå har vi vært å sett på vogner, og tittet på alle de fine gutteklærne som finnes..

Noe så fantastisk :D Hipp hurra :D
Kjempe glad å letta på deres vegne :D <3
Nå kan du nyyyyte tiden <3

Hurra! Har fulgt med på innleggene dine og vært spent! Utrolig glad på dine vegne at alt så bra ut :D

Herlighet så FANTASTISK å lese !!! JIPPI og GRATULERE så mye me de fantastiske nyhetene ☺️❤️

Jubler enda litt mer med deg :) Har jo vist det noen timer, men din gode nyhet å dele :D Nå blir kjekt når januar kommer og alle disse små babyene ankommer <3

Å, for noen fantastiske nyheter!! Jeg var redd det var dårlig nytt siden det tok tid før du skrev. Skjønner jo godt at vi ikke er pri 1, men du vet hvordan det er :-)

Nå er både jeg og mannen min her glade på deres vegne :-) Nå må dere senke skuldrene og nyte!!

Så fint å høre, jeg vet hvor ille det er den ventetiden; ble veldig glad for gode nyheter nå får du bare nyte resten av svangerskapet

Noe så fantastisk :D Hipp hurra :D
Kjempe glad å letta på deres vegne :D <3
Nå kan du nyyyyte tiden <3
Takk kjære deg - Tusen takk for støtten, jeg setter veldig stor pris på det <3
Gleder meg sånn til vi skal få skattene våre i Januar <3

Hurra! Har fulgt med på innleggene dine og vært spent! Utrolig glad på dine vegne at alt så bra ut :D
Tusen takk for støtten :D
Det hjelper å ha noen som VET hva som står på spill å dele tankene sine med <3

Fantastisk! Gleder meg på deres vegne:)
Takk <3 <3

Beste nyhetene jeg har fått idag! Kos deg med lille i magen :)
Nå skal hvert eneste spark, og hver eneste lille bevegelse nytes til det fulle <3 Tusen takk for støtten! <3

Så fantastisk!!!<3
Takk! :D :D

Herlighet så FANTASTISK å lese !!! JIPPI og GRATULERE så mye me de fantastiske nyhetene ☺️❤️
Helt utrolig herlig å se noen bli så oppriktig glad på våre vegne, det har vært en tøff uke, men nå er den over. Tusen takk for støtten <3

Så fantastisk å høre :) ❤️
Tusen takk <3

Jubler enda litt mer med deg :) Har jo vist det noen timer, men din gode nyhet å dele :D Nå blir kjekt når januar kommer og alle disse små babyene ankommer <3
Hihi, ja <3
Nå gleder vi oss MASSE til Januar! Og jeg gleder meg merkelig nok utrolig masse til jul. Skal bli så koselig å gå høygravid i julen og kose meg med familien med stor mage <3

Gratulerer!!!! Så herlig! Fantastiske nyheter! Bare å nyte de resterende mnd <3
Takk - Ja, de siste mnd skal virkelig, virkelig nytes <3

Woho!! Nå ble jeg glad! :D gratulerer så mye!
Tusen takk! Føler meg en million kilo lettere! Selv om det faktisk har tatt noen timer for nyheten å virkelig synke inn..

Å, for noen fantastiske nyheter!! Jeg var redd det var dårlig nytt siden det tok tid før du skrev. Skjønner jo godt at vi ikke er pri 1, men du vet hvordan det er :)

Nå er både jeg og mannen min her glade på deres vegne :) Nå må dere senke skuldrene og nyte!!
Takk <3
Fikk litt dårlig samvittighet når jeg ble minnet på at jeg måtte oppdatere her inne - Dere har jo vært en fantastisk støtte for meg igjennom denne uken som har gått.. Men vi ble rett og slett bare så opptatt av å ikke stresse at det nesten gikk i glemmeboken..

Nå skal den voksende magen og den VELDIG aktive krabaten der inne nytes 100% <3 <3

Så fint å høre, jeg vet hvor ille det er den ventetiden; ble veldig glad for gode nyheter nå får du bare nyte resten av svangerskapet
Ja, den ventetiden er grusom. Helt forferdelig, og jeg har virkelig fått et nytt perspektiv på hvordan det er å befinne seg i en sånn boble. Alt rundt en forsvinner liksom, og spiller ingen rolle..
Resten av svangerskapet skal jeg gå rundt og nyte magen til det fulle. Plutselig spiller liksom ikke de ekstra kiloene, kvalmen og bekkenet noen rolle.. <3

Hipp hurra :D ❤️ Nyt de siste månedene frøken :)

Hva er forresten prognosen med hjertefeilen? Skal det utredes noe mer i svangerskapet?

Hva er forresten prognosen med hjertefeilen? Skal det utredes noe mer i svangerskapet?
Prognosen er normalt veldig god, og trolig vil han ikke trenge noe mer enn litt oppfølging hos kardiolog de første leveårene. Vi har allerede en datter med en liten VSD (hull i hjertet), så å gå til kontroller der skremmer meg ikke i det hele tatt.

Jeg skal følges ekstra opp i svangerskapet, og regner med at det blir ultralyder hver 2-3 uke for å sjekke at han vokser som han skal, og at det etterhvert som hjertet blir større ikke dukker opp noen nye feil.

Slik det ser ut nå så har han den "beste" typen av denne type hjertefeil, det vil si at i stedet for at aorta danner en ring rundt spiserør og luftrør, så ligger den bare som en U rundt luftrør og spiserør. De som er født med en ring vil etterhvert som de begynner å spise fast føde få for liten plass i spiserøret, og måtte opereres. En LITEN del av barn med denne type hjertefeil får problemer med å puste rett etter fødsel, og må hasteopereres omgående. Dette gjelder stort sett barna med en ring, der aorta blir for stram og lager problemer. Så jeg krysser fingrene for at de har rett, og har sett rett på ultralyden og at den bare er denne ekstra U'en rundt spiserør og luftrør og ikke en hel ring. Skulle det vise seg å være det, så overlever vi det også, og det viktigste av alt: Det er forholdsvis ukomplisert å gjøre noe med, selv om det sikkert ikke blir morsomt om de må operere på vår nyfødte baby..

Back
Topp