Fortsatt kvalm?

Har vært litt kvalm siden uke 4, men nå blir det bare verre for hver dag som går :( kastet opp for første gang imorrest i dette svangerskapet...midt på stuegulvet, fordi jeg ikke rakk å kom meg til badet..sprengte blodkar i hele ansiktet nå...huff...har ikke savnet dette i det hele tatt! Håper virkelig det bare var fordi jeg var så sen å spise frokost..

Har vært litt kvalm siden uke 4, men nå blir det bare verre for hver dag som går :( kastet opp for første gang imorrest i dette svangerskapet...midt på stuegulvet, fordi jeg ikke rakk å kom meg til badet..sprengte blodkar i hele ansiktet nå...huff...har ikke savnet dette i det hele tatt! Håper virkelig det bare var fordi jeg var så sen å spise frokost..

Huff, får håpe det ikke fortsetter slik.. :/ har funnet ut det er lurt å alltid ha ei bøtte i nærheten.. Ikke så sjarmerende men:p

Har vært kvalm siden uti uke 5 - Strever skikkelig med å få i meg mat! Går mye i appelsiner og bananer om dagen....men jeg har drømt flere netter at jeg har spist biff:cool: *gledersegtilåsove*

Skjønner at dere som ikke er kvalme er bekymret...ville liksom ha det symptomet i starten jeg og, som en "forsikring".
Men nå som jeg er det, skulle jeg gjort hva som helst for å ta det ønsket tilbake:confused:
Prøv å heller vær lykkelige for at dere slipper:)

Ja.. Blir ikke bedre heller.. er 10+5 idag og måtte rett og slett sykemelde meg igår til min store frustrasjon.. Kvalmen gjør at jeg nesten ikke spiser..brekker meg av det meste av mat..og har jo da null energi å gå på..så føler meg skikkelig langt nede både fysisk og psykisk..
Med de 2 andre har jeg vært bedre i uke 14-17..så kanskje "bare" 3-6uker igjen!? ;-P

Last edited:
Jeg er fortsatt dårlig... Trodde det begynte å letne mist i forrige uke, men det var falsk alarm... Fortsatt trigges kvalmen av mat, sult, lukt og bevegelse... :(
Begynner å bli mentalt sliten... Funker ikke på noen arenaer - mannen er nesten alenepappa...:(
Har aldri vært så dårlig før - begge tidligere svangerskap var jeg litt dårlig i to uker - og kvalmen utløstes da av sult...

Jeg har blitt verre, spyr hver natt i 01.30-02.00 tiden. Heldigvis bare på natten eller etter store måltider det går galt. Ellers føler jeg meg ganske grei da. Verre om jeg ikke gjør noe, enn når jeg er rundt på jobb, trening eller shopping osv.

Har vært kvalm siden uke 4 ( er nå 9+3) å kvalmen blir bare verre å verre :/ virker ikke som den forsvinner med det første heller :/

Veldig kvalm! Brekker meg mye, men spyr heldigvis ikke hver gang brekninger skjer!
Må bare ligge, sykmeldt i andre uke nå, og startet på kvalmestillende idag, hjelper noe, men er fortsatt best å ligge. Er 7+4 bare, og kjenner også at jeg gruer meg til julen, hvis det fortsetter slik. Håper kroppen roer seg etter tidlig ultralyd på torsdag.

Er 8+1... Her begynte kvalmen for ca 4 dager siden!
Den varer hele dagen :(
Føler meg helt forferdelig :(
Etter å ha levert guttungen i barnehagen blir jeg bare liggende på sofaen hele dagen.
Har ikke lekt med gullet på gulvet siden det begynte :(
Føler meg som en dårlig mamma! Å huset ser ut som ett takras!

Er det noen som tar noe for kvalmen?
Jeg fikk metoclopramide av legen, og synes det hjelper litt. Også går jeg med Sea band hele tiden ;-)

Bare en smule kvalm på ettermiddagen, that's it :)

Det har blitt verre de siste dagene. Nå føler jeg med dårlig hele tiden. De siste dagene har jeg og vært plaget av hodepine...

Ble mye bedre i uke 8. Men merker fort at jeg blir kvalm om jeg blir sliten,sulten eller hvis jeg spiser for fort. Er 10+4 idag og håper kvalmen skal letne enda mer framover... Lov å håpe ☺️ men klager ikke på kvalmen slik den er nå.. Verst med at jeg blir så fort sliten :o

Veldig kvalm hele tiden...

Her lettet kvalmen litt i uke 8-9, da hadde jeg hatt noen grusomme uker med oppkast hver dag.. Men nå er det lettet, oppkasten er gitt seg. Kjenner litt på kvalme hvis jeg er sulten eller sliten. Men er mye bedre. Til nå har jeg slitt med å spise, nå er jeg sulten hele tiden uten å ha særlig matlyst, så spiser mye forskjellig :P alt etter hva som frister til en hver tid. Det er mye forskjellig :P

Kvalmen min har også lettet fra starten av uke 8! Fra å kaste opp 4 ganger dagen til å ikke ha spydd siden fredag når jeg kjørte lang biltur er stoor fremgang! Nå er jeg kun småkvalm når jeg ikke har spist på lenge eller om jeg spiser meg mett.. Kan kun spise til jeg ikke er sulten! 8+5

Back
Topp