Fortsatt gravid?

Ja, er det sånn at det alltid anbefales at man holde seg i ro når man opplever blødninger i svangerskapet? Ble sykemeldt forrige gang med truende abort, men mistenker at utviklingen allerede hadde stoppet opp ved det tidspunktet jeg begynte å spotte, så vet liksom ikke om det hadde gjort noe fra eller til. Eller er det mer at man skal være føre var?
 
Man skal vel egentlig holde sengen ja, det er jo verdt det om det virker... Personlig, da jeg blødde fra uke 5 til uke 8, så litt i går 10 uker, så syns det det ble så vanskelig psykisk å ligge i sengen... Har også hørt at man ikke kan kvitte seg med ett friskt foster, så om det var meningen ville det bli hvor det skulle og jeg fattet derfor rundt til tross for blødningene. Var godt å få tankene bort ❤️
 
Vet ikke.
Er jo noen som får beskjed om det, men vet ikke om det er etter å ha vært på TUL eller etter IVF eller hva.
Jeg har ihvertfall tatt det veldig med ro og hvilt/ligget mye etter jeg begynte å blø forrige fredag, også etter det avtok.
Lykke til. håper alt er iorden.
 
Oppdatering: fikk jo ikke svar på hcg på fredag. Lørdag fikk jeg ganske sterke smerter i magen, samt en frisk blødning med en klump, og var rimelig sikker på at jeg hadde mistet. Kom ikke mer friskt blod, men har spottet en del.
Lege ringer meg nå på morgenen og forteller at hcg ikke har økt slik den burde (husker ikke tallene), så hun henviser meg til ul for å utelukke exu, da jeg fremdeles spotter.
Jeg har prøvd, helt siden første blødning, å innstille meg på at dette ikke går veien, men kjenner at det er sykt tungt allikevel [emoji20]
 
Oppdatering: fikk jo ikke svar på hcg på fredag. Lørdag fikk jeg ganske sterke smerter i magen, samt en frisk blødning med en klump, og var rimelig sikker på at jeg hadde mistet. Kom ikke mer friskt blod, men har spottet en del.
Lege ringer meg nå på morgenen og forteller at hcg ikke har økt slik den burde (husker ikke tallene), så hun henviser meg til ul for å utelukke exu, da jeg fremdeles spotter.
Jeg har prøvd, helt siden første blødning, å innstille meg på at dette ikke går veien, men kjenner at det er sykt tungt allikevel [emoji20]

Huff og huff[emoji24][emoji29] Så forferdelig trist! Slike ting er aldri lett å innstille seg etter. Man lever fortsatt i håpet uansett!

Sender deg en klem[emoji173]️
 
Nå blør jeg friskt. Har egentlig ikke noe lyst til å dra på ultralyd. Bedre å bare blø seg ferdig enn å måtte få det opp på skjermen at det ikke er noe der [emoji20] men må vel, hvis det kan være mistanke om exu..
 
:( ❤️
 
Nå blør jeg friskt. Har egentlig ikke noe lyst til å dra på ultralyd. Bedre å bare blø seg ferdig enn å måtte få det opp på skjermen at det ikke er noe der [emoji20] men må vel, hvis det kan være mistanke om exu..
[emoji173]
Dra på den timen. Bare for at du skal få det ut av verden. Fælt om det skulle være noe anna som drar det ut mer enn det trengs =(
 
Lykke til.
 
Kan nå med sikkerhet si at jeg ikke har et inntakt svangerskap, men kan jo oppdatere dere litt før jeg forlater gruppa.
Med tanke på dårlig hcg-stigning, var det altså grunn til å mistenke exu. Fikk avtalt time til gyn. pol senere denne uken, men pga ganske kraftige smerter ble jeg tatt inn til ul i dag. Kort oppsummert så var ikke legene (4 stk!) helt sikre på hva dette var. Mest sannsynlig en exu i høyre eggleder, men det var visst noe som ikke helt stemte med det de så. De så også noe de trodde var blod i buken, men syntes det også var litt rart mtp at jeg burde hatt kraftigere smerter.
Nå er jeg innlagt og holdes fastende i fall de vil gjøre en laproskopi. De ville vel se litt på blodprøvene først.

Jeg hadde i grunnen forsonet meg med at det hadde skjedd en sa, ma eller exu, men kjedelig at det skulle bli så mye styr! Og nå er jeg egentlig mest redd for at de skal gå inn og finne noe ondartet [emoji53]
 
Masse gode tanker til deg. Dette må være beintøft å gå gjennom! Klemmer
 
Så leit å høre :( Håper ikke de finner noe det ikke er lett å ordne opp i... Store klemmer
 
Mange klemmer til deg [emoji169]
 
Back
Topp