Fortsatt gravid?

Bjørnemor89

Betatt av forumet
Hei! Jeg testet positiv dagen etter IKM, men begynte å blø ganske kraftig samme kveld. Blødde mye det første døgnet, men deretter avtok det, og det hele var over etter 2-3 døgn. Forrige gang jeg spontanaborterte, blødde jeg i mange uker (var riktignok kommet 2-3 uker lengre den gangen), så jeg ble litt usikker på om jeg faktisk hadde mistet. Tok en ny test i går kveld (ei uke etter første test), og da var streken betydelig sterkere enn første gang. Kanskje ikke helt sammenlignbart, da det var to forskjellige tester, men allikevel.
Spørsmålet nå er; hvordan kan jeg vite om svangerskapet fremdeles er intakt? Fortsette å teste? Måle hcg hos lege?
 
Ville dratt til legen som amandaa11 sier. Kan være flere grunner til at testen blir sterkere :)
 
Ikke for å skremme deg, men hadde de akurat likt som deg første gang jeg va gravid og det ente desverre i exu...
 
Ta blodprøve hos legen med et par dagers mellomrom og se på endringen i hcg-nivå.

Man skal strengt tatt ikke sammenlikne strekstyrke på tester og det går ikke med ulike tester. Kan være alt er helt iorden, men blodprøver og evt UL etter 6 uker er beste middel for å få vite. Lykke til.
 
Du må iallfall kontakte lege tenker jeg, uansett. Om det blir to HCGmålinger eller en tul er jeg usikker på! Lykke til!!
 
Fikk tatt en HCG, og skal ta en ny om to dager. Hvis stigningen ikke er som forventet, skulle hun henvise til ultralyd [emoji4]
 
Ingen tvil om at de er positive nei.
 
De er nå hvertfall positive! Krysser fingre for HCG-stigning[emoji256]
 
Masse lykke til [emoji177] håper det hår veien og at stigningen er AKKURAT slik den skal være. Nervepirrende.. testene ser veeeldig positive ut iallefall :)
 
hcg endringer i blodet viser om du er fortsatt gravid. Ønsker deg masse lykke til :Heartred
 
Æsj, får ikke svar på hcg før på mandag [emoji53] Jeg hadde i utgangspunktet en god følelse, ettersom testene har blitt veeldig positive, men forleden kveld hadde jeg en del magesmerter, og etter det har det kommet en del brunt utflod. Det var sånn min forrige spontanabort startet, så nå har jeg litt dårlig følelse på de kommende dagene [emoji53]
 
Uff! Ikke greit.. det er så leit når sånt skjer[emoji20]
Prøve å få slappet av i helgen og ta livet med ro. [emoji847] god klem!
 
Back
Topp