Fortelle

Jobb vet det, familie vet det, venner vet det… ikke fortalt det til datteren vår på 2 1/2, eller til barnehagen. Bare ble sånn denne gangen, vanskelig å skjule det når jeg har vært så dårlig og magen er synlig større.
Spent på om jg får tidlig mage siden dette er nummer fem.

Nærmeste sjef vet det, ettersom jeg må avbryte sykemelding tidlig og presse meg ut i jobb. Håper å vente en stund med de andre på jobb, bortsett fra en kollega som jeg «måtte» si det til, slik at jeg kan sitte på med ham til jobbhyttetur (greit å bare være to i bilen om jeg plutselig må spy- har ikke pleid det i svangerskap, men who knows om en uke liksom). Alle på jobb vet at vi prøver da, og de vet at de tre mistene er grunnen til den lange sykemeldingen.

Har sagt det til noen venninner og. Typisk de jeg uansett sier det til om vi mister. Har valgt å være veldig åpen i hele prosessen. To av dem sa jeg det til fordi de vet at vi skulle starta ivf denne uka, og de spurte hvordan det går.

Skal si det til besteforeldre siste helg i september, hvis det fremdeles er liv da, og vi har fått se det på ul den fredagen. Jeg tar ingenting for gitt :dontknow

Så lyst til å fortelle, men også fint at bare jeg og mannen vet. Fant det ut på fredag, så har brukt helga til å roe oss ned litt. Skal ikke si noe før uke 12.

Bestevenninna vet og ei venninne som bor på andre kanten av landet uten felles bekjente vet :hilarious: tenker resten får vite etter otul en gang. Vil si det til ungene først❤️

Vi har fortalt det til ganske mange allerede.. planen var egentlig å vente til etter uke 12, men jeg hadde ikke sjangs:laughing002 synes egentlig det er like greit, hadde en SA i fjor og var fint med støtte fra folk når det gikk ille

Denne gangen har jeg kun fortalt mine to nærmeste venninner om det. Vurderer å fortelle det til mamma også, hun har vært god å ha tidlig i alle mine svangerskap, hvor 2 ikke har gått bra.. :)

Noen som har noen fine ideer til hvordan fortelle familie og venner? :joyful:

Noen som har noen fine ideer til hvordan fortelle familie og venner? :joyful:
Føler vi har "brukt opp" alle de fine måtene på første gang og første MA. Første gang spurte jeg mamma om hun kunne strikke en dåpskjole, og hun bare: "For hvem?", for hun hadde gitt opp tanken på at jeg skulle få barn. Og så fikk farmor og farfar kopp med verdens beste farmor/farfar og et ultralydbilde og en bamsemums oppi. På første MA fikk alle fire skrapelodd fra Ebay, der man kunne skrape frem antatt fødselsmåned. Falt veldig i smak. Pluss at jentungen hadde på seg: Jeg skal bli storesøster-body.

Denne gangen skal vi si det etter tul 7+3 hvis det er liv, og det blir nok mer bare en sånn: Forresten, vi ble gravide før vi fikk starta IVF. Hvis det går bra kommer hen i mai. Tror nok alle blir mer bekymra enn glade og, så gleder meg ikke så veldig til å dele sånn egentlig. Hadde det ikke vært for at alle vet at vi skulle starte ivf i høst, så hadde jeg venta en god stund med å si noe.

Har kun fortalt det til bestevenninnen min, vil helst holde det skjult for alle, inkludert barna våre, til etter ultralyd og nipt-test i uke 12. Tror avdelingen min mistenker det siden magen kom i uke 4 og de vet vi prøver pga. SA tidligere i år. Vil helst skjerme barna mine fra å høre om en SA dersom det ikke går igjen.

Vi har kopper stående som vi kjøpte første gang. Som det står bestemor, bestefar, oldemor og oldefar på :) resten av familien får noe annet

Fortalt det til sjefen. Da jeg tenker det er greit at hun vet om det. Tenker å fortelle foreldrene våre om ikke så altfor lenge. Klarer ikke vente mye lengre.

Jeg har kjøpt en genser med Storebror på, som guttungen skal få ha på når vi besøker tanta, onkelen og kusinen hans i oktober. Da har vi nettopp vært på første ultralyd også, så da kan vi liksom (forhåpentligvis) være sikker på at det blir :smiley-angelic001 Skal ikke gjøre noe greie ut av det, men se om de ser det av seg selv:happy: min mor fikk en liten gaveeske hvor det stod utenpå Til mommo, fra *navnet til guttungen*… og inni lå et kort hvor det stod «…og frøet» sammen med en graviditetstest:happy:

Hadde som plan å i det minste ikke si særlig til noen før etter tul, men i går kveld kom det ei lita frøken inn i stuen som lurte på hvorfor det var graviditetstester i baderomsskapet til mor - hun skulle låne en neglelakk.. Så da fikk hun vite da.. Spørs hvor lenge hun klarer å holde det for seg selv. Ulempen når de plutselig kan lese :cool:

Har fortalt til nærmeste venninner, siden de vet om prosessen med IVF. Men vil holde det hemmelig for resten en stund til.

Tror ikke noen forventer at vi kjører på igjen så raskt etter første, så kanskje det kan være gøy å dele det på 1 årsdagen til mini :hilarious: Blir godt å få overstått TUL om et par dager, og håper det enda er noe der da. Da vil det føles litt tryggere å fortelle det etterpå, føler jeg:happy:

Tenkte noe «jeg skal bli storebror» genser eller noe til mini, og se hvem som reagerer på det først :hilarious:

Orker ikke å gjøre noe stort ut av det å fortelle. Vil egentlig ikke at folk skal vite det heller. Utenom ungene da❤️

Tror vi må fortelle det til barna snart, hun eldste syns det er rart at mamma ikke er på jobb og ligger mye på sofaen :depressed: har klart å skjerme de for oppkast da. Haha. Spent på om de klarer å holde på hemmeligheten eller om alle i bhg og skolen får vite det :hilarious: syns det er litt skummelt og dele det tidlig, har jo mistet noen ganger før.. men men o_O

Back
Topp