Fortelle venner og familie

Uh... akkurat det er mitt største skår i gleden. Jeg kommer nok ikke til å si noe til noen, selv ikke mine nærmeste venner, med mindre jeg må. Jeg har sagt det til to venninner, ellers vet bare min mann og min kjæreste. Tør ikke engang si det til legen min. Det er jo så uvanlig med et forhold med tre voksne istedet for to, og nå vil jo "alle" skjønne at min nære mannlige venn er mer enn det. De vil anklage mannen min for å være en idiot og kalle meg stygge ting bak ryggen min, så akkurat det frister veldig lite. Jeg regner med at mine svigerforeldre på kjærestesiden blir veldig glade, for de vet om vårt tremannsforhold og synes det er fint, men min manns foreldre vil vel frike ut og lage et helvete. Æsj. Ja, så jeg skjønner at folk sliter med å holde det inni seg for man er jo så glad - og tro meg - det er vi også, men det er ikke noe hyggelig å være så glad og lykkelig over at det skal skje en noe fantastisk også vil hele vår omverden fordømme oss.
 
Uh... akkurat det er mitt største skår i gleden. Jeg kommer nok ikke til å si noe til noen, selv ikke mine nærmeste venner, med mindre jeg må. Jeg har sagt det til to venninner, ellers vet bare min mann og min kjæreste. Tør ikke engang si det til legen min. Det er jo så uvanlig med et forhold med tre voksne istedet for to, og nå vil jo "alle" skjønne at min nære mannlige venn er mer enn det. De vil anklage mannen min for å være en idiot og kalle meg stygge ting bak ryggen min, så akkurat det frister veldig lite. Jeg regner med at mine svigerforeldre på kjærestesiden blir veldig glade, for de vet om vårt tremannsforhold og synes det er fint, men min manns foreldre vil vel frike ut og lage et helvete. Æsj. Ja, så jeg skjønner at folk sliter med å holde det inni seg for man er jo så glad - og tro meg - det er vi også, men det er ikke noe hyggelig å være så glad og lykkelig over at det skal skje en noe fantastisk også vil hele vår omverden fordømme oss.
Velkommen inn til oss!
Heldigvis har du oss! For her dømmer ingen❤️
Så fantastisk å høre at du er heldig nok til å ha flere enn en i livet ditt som elsker deg så høyt. Babyen deres kommer til å bli en heldig liten baby med 3 voksne som alle elsker hen høyest på jorden:happy:
 
Har fortalt sjefen det i dag :coldfeet:
Fryktelig skummelt med tanke på at vi er ei lita bedrift og ferie er rett rundt svingen og vi trenger alle mann på dekk!
Men det gikk forrykande fint! ❤️
 
Fortalte det til min familie i dag. Mamma er litt scary, hun bare; se hva jeg hentet på posten i går! Oppskrift og garn til Verdens nydeligste bukse og genser til baby.

Jeg :confused004

visste du?

Nei, men fikk for meg at jeg skulle strikke babyklær.

kanskje hun er litt synsk? :excited001
Jeg har hørt lignende historier fra venninner ang deres mødre! Tror nesten vi må utstråle noe som bare mødre eller andre nære familie/venner klarer å plukke opp.
 
Uh... akkurat det er mitt største skår i gleden. Jeg kommer nok ikke til å si noe til noen, selv ikke mine nærmeste venner, med mindre jeg må. Jeg har sagt det til to venninner, ellers vet bare min mann og min kjæreste. Tør ikke engang si det til legen min. Det er jo så uvanlig med et forhold med tre voksne istedet for to, og nå vil jo "alle" skjønne at min nære mannlige venn er mer enn det. De vil anklage mannen min for å være en idiot og kalle meg stygge ting bak ryggen min, så akkurat det frister veldig lite. Jeg regner med at mine svigerforeldre på kjærestesiden blir veldig glade, for de vet om vårt tremannsforhold og synes det er fint, men min manns foreldre vil vel frike ut og lage et helvete. Æsj. Ja, så jeg skjønner at folk sliter med å holde det inni seg for man er jo så glad - og tro meg - det er vi også, men det er ikke noe hyggelig å være så glad og lykkelig over at det skal skje en noe fantastisk også vil hele vår omverden fordømme oss.
Jeg har full forståelse for hva du sier ☺️ Men hadde vel kanskje revurdert å fortelle det til legen? Hvis ikke du kun skal forholde deg til jordmor selvfølgelig ☺️
 
Har fortalt sjefen det i dag :coldfeet:
Fryktelig skummelt med tanke på at vi er ei lita bedrift og ferie er rett rundt svingen og vi trenger alle mann på dekk!
Men det gikk forrykande fint! ❤️

Så bra at det gikk fint!
Jeg har også sagt det til sjefen i dag - er supertidlig, men de jobber med å legge opp neste arbeidsår nå. Da er det like greit å spille med åpne kort.. Heldigvis ble han veldig glad (som ventet), så det var kjekt å si det :Heartred
 
Så bra at det gikk fint!
Jeg har også sagt det til sjefen i dag - er supertidlig, men de jobber med å legge opp neste arbeidsår nå. Da er det like greit å spille med åpne kort.. Heldigvis ble han veldig glad (som ventet), så det var kjekt å si det :Heartred

Ja eg tenke det et like greit sjøl on det er tidlig :)
Godt det gikk fint med deg også ❤️
 
Jeg har full forståelse for hva du sier ☺️ Men hadde vel kanskje revurdert å fortelle det til legen? Hvis ikke du kun skal forholde deg til jordmor selvfølgelig ☺️
jeg skal jo si det til legen etterhvert... det må jeg jo. Jeg snakket med gynekologen min om når jeg trenger å begynne å gå til kontroller, og han sa fra rundt uke 16, og nå er jeg bare uke 7 så har mange uker å gå rundt å tygge på. Er ikke noe interessert i jordmor. Har tre barn fra før av og alle jordmødrene jeg har hatt som ikke har pensjonert seg har vært regelrett bæsj.
 
Det er forståelig med din situasjon. Men samtidig så vil nok mange glede seg på dine vegne og. Håper du har noen du kan snakke med om den store frykten du har
Er nok mange som vil det, men jeg tror ikke jeg orker alt snakket og følelsen av alle som gleder seg eller har meninger om det i fen perioden... Har helsepersonell som støtter oss i frykten, men den er det allikevel.
 
Føler jeg forteller 1 person, så vet mange det plutselig ‍♀️ Hvorfor kan man ikke stole på noen? Tre stk på jobb er omtrent de eneste som ikke har sagt det til minst en annen person.. lyst å dele det selv når jeg er klar! Min avd. Måtte få vite det siden jeg spyr og sånt.. mye lettere de dagene jeg har sovet veldig lite og er veldig sliten og slikt.. men jeg vil fortelle når jeg kjenner meg mer trygg på at lille ormen blir værende, men jeg føler andre tar over når jeg ikke får lov selv. Dukker stadig opp nye noen har fortalt det til, kjenner at jeg blir veldig frustrert.. Min glede vil jeg dele, er det mye å forlange? Tatt IVF så var noen som visste om det før det i hele tatt var noe påvei :HeartredHåper ormen er sterk:Heartred Jeg som må fortelle mange flere det om det går galt.. når andre forteller at det har gått bra så langt...
 
Spørs om det blir avslørt litt ufrivillig 7. mai her, når jeg er 6+4. Da skal familien samles for å feire bursdag (innenfor korona-restriksjoner), og jeg har ingen unnskyldninger for å ikke drikke alkohol om noen legger merke til det (burde jo i prinsipp være greit å la være om man vil, selv i festlige anledninger, men jeg takker liksom aldri nei ellers hehe!). Jeg har ikke lappen så kan ikke si at jeg kjører heller). Dessuten vet de at vi prøver, så... Men får se hva som skjer. ;)
 
Vi har en halvveis plan om å fortelle besteforeldre det på 17 Mai :happy:
Da skal vi ha et lite selskap hjemme, så vurderer å bestille ei kake der det står noe ala «Gratulere! Dere skal bli besteforeldre igjen!» ♥️
Håper å klare og holde oss så lenge, er 10+2 da:rolleyes:
 
Vi har en halvveis plan om å fortelle besteforeldre det på 17 Mai :happy:
Da skal vi ha et lite selskap hjemme, så vurderer å bestille ei kake der det står noe ala «Gratulere! Dere skal bli besteforeldre igjen!» ♥️
Håper å klare og holde oss så lenge, er 10+2 da:rolleyes:
Så koselig!
 
Akuratt nå er det kun gubben og de på jobb som vet. Jentungen på 3 har vi ikke sagt noe til ennda men hun kom å sa at mamma hadde baby i magen, uten at vi hadde sagt noe. Ville si de til de på jobb siden man aldri vet hvilken form man er i på mårran. Resten kan hende de får vite det neste helg når alle er mest sansynlig er samla for at vi skal skrive under på overtagelsen av huset "oldefar" bodde i og nå skal vi ta over.
 
Velkommen inn til oss!
Heldigvis har du oss! For her dømmer ingen❤️
Så fantastisk å høre at du er heldig nok til å ha flere enn en i livet ditt som elsker deg så høyt. Babyen deres kommer til å bli en heldig liten baby med 3 voksne som alle elsker hen høyest på jorden:happy:
Utrolig koselig å høre :p
 
Holdt på å fortelle svigers det istad:p vi driver og renoverer et hus og på ene siden er det nå gjort om til 4 rom og det ene var bad før. Så spør svigers om det ene skille bli bad. Holdt på å svare at nei der blir det babyrom:hilarious: turte bare ikke å si det enda:rolleyes: tenker at når vi er sånn ca ferdig er vi 12 uker på vei så når folk kommer på omvisning så tenkte jeg å røpe at vi er gravide med at det er babyrommet:woot:
 
Holdt på å fortelle svigers det istad:p vi driver og renoverer et hus og på ene siden er det nå gjort om til 4 rom og det ene var bad før. Så spør svigers om det ene skille bli bad. Holdt på å svare at nei der blir det babyrom:hilarious: turte bare ikke å si det enda:rolleyes: tenker at når vi er sånn ca ferdig er vi 12 uker på vei så når folk kommer på omvisning så tenkte jeg å røpe at vi er gravide med at det er babyrommet:woot:

Åh så gøy!!! :D holdt forøvrig også på å røpe det til mine foreldre idag då me planlegge tur til Kenya til hausten, er jo SÅ vande med tanken nå at det er skikkelig vanskelig å holde seg :hilarious:
 
Vi mistet i MA i januar da jeg var 12+5 så da hadde alle i familien og venner, jobb etc fått vite det.
Flere av familie og venner sa at de ville vite med en gang jeg var var gravid igjen, så vi har fortalt om den nye fjerten til mange i familien on noen venner allerede. Er bare 6+2, men krysser fingrene for at den klorer seg fast :Heartred
 
Vi mistet i MA i januar da jeg var 12+5 så da hadde alle i familien og venner, jobb etc fått vite det.
Flere av familie og venner sa at de ville vite med en gang jeg var var gravid igjen, så vi har fortalt om den nye fjerten til mange i familien on noen venner allerede. Er bare 6+2, men krysser fingrene for at den klorer seg fast :Heartred

«Nye fjerten» :hilarious::happy::Heartred

Går det bra på TUL i morgen så snakker jeg sannsynligvis med sjefen og forteller det. Hun er utrolig hyggelig og alright, og hun visste at jeg var gravid forrige gang også da det endte med EXU og operasjon (jeg fortalte det rett og slett fordi jeg gikk og bekymret meg pga mistet nylig to ganger tidligere og neppe var like produktiv eller tilstedeværende på jobb akkurat da). Og jeg kommer nok til å være litt fjern i ukene som kommer nå også. :nailbiting:
 
Last edited:
Back
Topp