Fortelle venner og familie

Vi har ikke delt med noen enda. Tenker at storebror bør få vite det først, og ettersom han kommer til å si det til ALLE han møter på sin vei, så har jeg lyst til å være komfortabel med det først. Eller.. det blir jeg sikkert aldri, men om vi kan holde an til oppimot sommeren så blir det gull! (Akkurat til dette ELSKER jeg korona :p )
 
Forrige gang sa vi det til de nærmeste med én gang etter positiv test fordi det var julefeiring og jeg var dødskvalm og kunne åpenbart plutselig ikke spise eller drikke masse greier. Akevitt og rakfisk, for eksempel. Også postet vi det på instagram etter OUL.

Denne gangen venter vi nok til ihvertfall etter tul før de aller nærmeste får vite noe, og poster ikke noe før barnet blir født. Foreløpig er det bare mannen og noen venninner som vet det.
 
Vi venter til jeg er ferdig med semesteret, passer bra for er i uke 12 da. Orker ikke håndtere besteforeldre i innspurten :hilarious:
 
Har fortalt til svigerforeldre men kun til de, forteller til mine foreldre etter uke 10, neste uke har jeg UL. Men vil være sikker at det går bra først moren min er så bekymret første tiden så vil bare gi hun en glad nyhet når jeg vet at sjansene er store for at det blir en baby :)
 
Fortalte det til min familie i dag. Mamma er litt scary, hun bare; se hva jeg hentet på posten i går! Oppskrift og garn til Verdens nydeligste bukse og genser til baby.

Jeg :confused004

visste du?

Nei, men fikk for meg at jeg skulle strikke babyklær.

kanskje hun er litt synsk? :excited001
 
Fortalte det til min familie i dag. Mamma er litt scary, hun bare; se hva jeg hentet på posten i går! Oppskrift og garn til Verdens nydeligste bukse og genser til baby.

Jeg :confused004

visste du?

Nei, men fikk for meg at jeg skulle strikke babyklær.

kanskje hun er litt synsk? :excited001

Magefølelser altså! Har blitt skremt av min egen altfor mange ganger :woot: Søt reaksjon da :Heartred
 
Jeg fant det ut i går, og er 4+1 bare ennå. Ettersom det har gått galt 3 ganger tidligere drøyer vi det til etter TUL med å si noe. Men det skulle ikke forundre meg om svigermor allerede har fått det med seg, enda så tidlig det er, hun har en utrolig evne til å «se» det :hilarious: Ingen av de tre andre graviditetene har overrasket henne, hehe.
 
Foreløpig vet kun jeg, mannen og min mamma det :) jeg syns det er veldig vanskelig å ikke fortelle flere, men de kommende storesøsknene er så store at de må nesten få vite først så ikke vi røper noe. forteller de nok rundt uke 12 :)
 
Jeg sto omtrent med testen i hånda da jeg ringte storesøstra mi! (Rakk å vise testen til samboer først da laughing6) Søsteren min visste at vi prøvde, så veldig naturlig for meg at hun fikk vite det med en gang. Dagen etter ringte jeg mamma og stefar og pappa og stemor! Ble like godt mottatt som med alle de andre barnebarna! :Heartred Vi har fortalt det tidlig med alle tre. Tenker at hvis det går galt trenger jeg støtte fra mine nærmeste, så da kan de like gjerne vite det med en gang.
 
Nå, 8+1, så vet typ alle det :hilarious: Ikke alle da, men familie og nærmeste venner. Så tyd alle som betyr noe liksom. Vi klarte ikke helt dette med å holde det hemmelig. :smug::hilarious::hilarious: Men det gjør ikke noe, vi synes det er gøy at folk vet.
 
Jeg sto omtrent med testen i hånda da jeg ringte storesøstra mi! (Rakk å vise testen til samboer først da laughing6) Søsteren min visste at vi prøvde, så veldig naturlig for meg at hun fikk vite det med en gang. Dagen etter ringte jeg mamma og stefar og pappa og stemor! Ble like godt mottatt som med alle de andre barnebarna! :Heartred Vi har fortalt det tidlig med alle tre. Tenker at hvis det går galt trenger jeg støtte fra mine nærmeste, så da kan de like gjerne vite det med en gang.

Dette er så likt meg, kjenner jeg får behov for å ringe min storesøster å fortelle med en gang :hilarious: ser du også venter nr 3, når forteller dere til søsken? syns det er så vanskelig balansegang. de skjønner det jo og kommer til å bli kjempe glad, men samtidig er det SYYYYYYKT lenge å vente til desember for de :)
 
Dette er så likt meg, kjenner jeg får behov for å ringe min storesøster å fortelle med en gang :hilarious: ser du også venter nr 3, når forteller dere til søsken? syns det er så vanskelig balansegang. de skjønner det jo og kommer til å bli kjempe glad, men samtidig er det SYYYYYYKT lenge å vente til desember for de :)

Så gøy! Forteller Søstra mi ALT! Hun er min beste venn og store støtte her I livet :Heartred
Vi tenkte å vente til ca uke 8-9 med å fortelle storesøsken.... har bestilt tidlig ul 20.05. Vi gifter oss 22.05, så om alt ser bra ut på ul får de vite det rett etter vi har giftet oss :happy: (hadde tenkt å ha dem med på seremonien, men pga corona er det ikke lov. Da tenkte vi en så fin overraskelse rett etterpå kan gjøre opp for det :D) barna er 10 og straks 7. Ventetiden blir jo uendelig lang uansett om vi forteller det i uke 9 eller 18 tenker jeg! Hva gjør dere?
 
Vi har vært igjennom ivf og har dinna gangen klart og holde innsettet sjult :smiley-bounce012
Og det har vært en befrielse og slippe alt maset fra svigermor! Hehe
Så tenke og gi den gode nyheten etter tul om alt ser bra ut ❤️
 
Vi kommer til å røpe det etter TUL i uke 7, i hvert fall til søsken. Vi har holdt det skjult for alle at vi har drevet med IVF i nesten ett år og det er slitsomt da mamma ofte er et hormonmonster og vil bare sove, høy på hestedoser av både det ene og andre:bored::confused:

Nå vil jeg at ungene skal få vite snart, jeg forventer mange megatrøtte uker framover hvis graviditeten blir som de foregående:joyful:, pluss at HVIS jeg skulle miste vil de skjønne mer.
 
Så gøy! Forteller Søstra mi ALT! Hun er min beste venn og store støtte her I livet :Heartred
Vi tenkte å vente til ca uke 8-9 med å fortelle storesøsken.... har bestilt tidlig ul 20.05. Vi gifter oss 22.05, så om alt ser bra ut på ul får de vite det rett etter vi har giftet oss :happy: (hadde tenkt å ha dem med på seremonien, men pga corona er det ikke lov. Da tenkte vi en så fin overraskelse rett etterpå kan gjøre opp for det :D) barna er 10 og straks 7. Ventetiden blir jo uendelig lang uansett om vi forteller det i uke 9 eller 18 tenker jeg! Hva gjør dere?

å så gøy, gratulerer så mye med planlagt giftemål ❤️ Høres jo ut som en veldig fin overraskelse til etterpå! Dine er større en mine, mine er 4 og 7. du har jo helt rett i at om det er 4 eller 6 mnd å vente så har nok ikke det så mye å si for de må tenk litt met på hvordan vi gjør det... kanskje det må bli en tidlig ultralyd på oss også
 
Har dere planer for hvordan dere skal fortelle om graviditeten? Og hvem har dere sagt det til?:happy:

Jeg har sagt det til samboeren (selvfølgelig), mamma, to venninner og kollegaene mine.
Skal annonsere det til svigers i påska ved å gi de et påskeegg med en body i:joyful:
Resten sier jeg det til når jeg møter de:woot:
Jeg tror ikke vi skal fortelle det denne gangen. Fortalte det i fjor med et bilde av ultralyd, men i år ønsker jeg å ikke fortelle det til så mange før jegvhqr baby trygt i armene mine..
 
Jeg tror ikke vi skal fortelle det denne gangen. Fortalte det i fjor med et bilde av ultralyd, men i år ønsker jeg å ikke fortelle det til så mange før jegvhqr baby trygt i armene mine..
Det er forståelig med din situasjon. Men samtidig så vil nok mange glede seg på dine vegne og. Håper du har noen du kan snakke med om den store frykten du har
 
Foreløpig vet kun jeg, mannen og min mamma det :) jeg syns det er veldig vanskelig å ikke fortelle flere, men de kommende storesøsknene er så store at de må nesten få vite først så ikke vi røper noe. forteller de nok rundt uke 12 :)
Samme tanke her! :happy090
 
Back
Topp