Fortelle sjefen..

Når jeg fikk storebror begynte jeg i ny jobb og fant ut om graviditeten etter 4 dager, lå så rett ut i 11 uker med oppkast, så var 100% sykemeldt. Har heldigvis verdens beste sjef, som sybs graviditeter er det koseligste som finns. :) Så hun tok det med et smil.
Men nå vil jeg helst holde det hemmelig så lenge som mulig, men er sykepleier, så skal jo ikke inn på smutterom å div, så blir nok nødt å si ifra ganske tidlig. For å besytte lille spira <3

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app

Det er faktisk overraskende mange smitterom man kan gå i.. Jobba på infeksjonsavdelingen, det er bare luftsmitte man ska holde seg unna fikk de beskjed om der:)




Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ok, ja det kan hende. Hos oss har vi bare fastsatt at gravide ikke skal på smitterom, så det ikke er noe spørsmål. :)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app
 
Gruer meg for ble sykemeldt i uke 9 sist pga bekkenet! Og det var i januar:/ så mast eg i februar og hun bare venter på at eg skal bli gravid igjen! Har ikkje 100 fast, men jobber stort sett det så er redd for å si noe sånn at eg mister ekstravaktene mine og taper penger! Erfaringsvis med bekkenet så blir eg tidlig sykemeldt


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg ver ikke helt enda.. Er i hjemmesykepleien så jeg kan jo klare meg unna endel av de tingene.. Men merker jeg ikke liker å gå til de som røyker som noen svamper inne... Jeg må sjekke kontrakten min.. Men lurer på å fortelle det rundt uke 10-12.. Når tenker du å fortelle det?





Sent from my iPhone using BV Forum


Det skjønner jeg. Du har vel kanskje krav på tilrettelagt arbeid? Men kanskje ikke i prøveprioden?

Jeg skal jobbe på kommunal akutt døgnenhet. Er så usikker på hvordan de vil ta det. Å om de i det hele tatt velger å ta meg med videre etter prøveperioden pga permisjonstid osv. Vet ikke når jeg tørr å fortelle det ! :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har tenkt masse på dette. Er også spl. Mye tunge løft og smitte. Får prøve å lure meg unna en liten stund

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg har også litt tunge løft. Jeg skal uansett slutte i august, så trenger jeg egentlig å si noe? Tenkte bare jeg kunne bruke 'legen sier jeg ikke burde løfte for tungt'.


Termin 24.03.14 ❤️
 
Jeg er også sykepleier, så blir nødt for å si det tidlig for å ikke håndtere blamt annet cellegift eller smitterom . Skal bjynne i ny jobb i oktober, fra kommune til sykehuset så lurer veldig på hvordan den nye sjefen reagerer på at jeg er gravid og går ut permisjojn allerede i februar. Men sånn er det, en kan ikke alltid planlegge når spiren plutselig sitter =)
 
Sniker fra februar forum☺️

Jeg er også gravid for andre gang og er fremdeles i permisjon. Gruuuuuer meg til å fortelle sjefen og kollegaer da jeg har vært hjemme i snart to år med sønnen min :-/


Termin 2. februar 2015
 
Er også spl, kjipt å fortelle sjefen at en blir borte og ikke kan gjøre alle arbeidsoppgaver. Men grunnen til at en ikke kan gjøre alle oppgaver er jo fordi det kan være skadelig for fosteret, og det er ingen risk å ta...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Sniker fra februar forum☺️

Jeg er også gravid for andre gang og er fremdeles i permisjon. Gruuuuuer meg til å fortelle sjefen og kollegaer da jeg har vært hjemme i snart to år med sønnen min :-/


Termin 2. februar 2015

Samme situasjon som meg, bare jeg har vært hjemme 1 år- gruer meg kjempe ille:/


Venter nr 2 mars 2015❤️
 
Begynner i ny 100% fast jobb etter ferien! På sykehuset, er sykepleier! Så må vel fortelle det ganske fort etter oppstart! Har en trivelig sjef, så tror det skal gå bra :)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Jeg måtte fortelle det til de som fordeler vakter i dag.. Eller hun ene så det vel egentlig på meg.. :) greit at de vet om det også forsåvidt ;-) klarer jo ikke å Holde kjeft om dette.. Er jo overlykkelig!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kommer til å prøve vente så lenge som mulig... skal ivertfall vente til uke 8 når vi har vært op ul... Sist måtte jeg si d i uke 9, kun fordi jeg måtte så mye på kk siden d ikke var som d sku, men håper å vente til uke 12 :) MEN d KAN bli vanskelig å vente siden jeg kommer til å få problemer med bekkenet.. tiden vil vise :)
 
....
 
Begynner i jobb i august jeg også etter 1,5 år hjemme. Ser ikke akkurat voldsomt frem til hverken denne småflaue samtalen med sjefen eller turnusjobbingen. Jaja, det er jo bare for 6 mnd ;)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Jeg fortalte sjefen i dag når jeg var innom med sykemeldinga.. Sa bare at formen ikke var helt bra for A skal bli storebror. Hun ble kjempeglad, å syns det var sååå stas. Puh, godt å få det unnagjort! ;)

Sent from my LT26i using BV Forum mobile app
 
Lurer fælt på når jeg skal si det. Egentlig "skal" vi si det så fort vi vet om det for vi blir tatt ut av jobb den dagen sjefen er klar over at vi er gravid. Vi har lov å jobbe på eget annsvar som de sier så lenge det er mulig eller til det vises og sjefen selv finner ut av det. Kan si det nå og gå ut i svangerskapspermisjon med en gang men vil helst ikke det. Spørsmålet nå er om jeg skal si det før eller etter sommervikariatet mitt går ut. Etter det NAV sier så har det ingenting å si da jeg får utbetalt jeg det har når jeg går ut i permisjon. Er annsatt som vikar og er ansatt på timebasis(men jobber 100% og vell som det), men har en fast vikarstilling på 100% nå i sommer(turnus). Går tilbake til den vanlige vikarstillingen på timebasis etter sommeren.

Er 3mnd på vei 1uke før min sommerturnus går ut.
 
Lurer fælt på når jeg skal si det. Egentlig "skal" vi si det så fort vi vet om det for vi blir tatt ut av jobb den dagen sjefen er klar over at vi er gravid. Vi har lov å jobbe på eget annsvar som de sier så lenge det er mulig eller til det vises og sjefen selv finner ut av det. Kan si det nå og gå ut i svangerskapspermisjon med en gang men vil helst ikke det. Spørsmålet nå er om jeg skal si det før eller etter sommervikariatet mitt går ut. Etter det NAV sier så har det ingenting å si da jeg får utbetalt jeg det har når jeg går ut i permisjon. Er annsatt som vikar og er ansatt på timebasis(men jobber 100% og vell som det), men har en fast vikarstilling på 100% nå i sommer(turnus). Går tilbake til den vanlige vikarstillingen på timebasis etter sommeren.

Er 3mnd på vei 1uke før min sommerturnus går ut.

Hva jobber du som siden du vil bli tatt ut med en gang?


♡02.03.2015♡
 
Hva jobber du som siden du vil bli tatt ut med en gang?


♡02.03.2015♡

Ambulansearbeider :) Det har noe med at forsikringen ikke dekker skader på fosteret eller noe sånn som jeg har forstått. Ser det ikke som er fare selv for å være ærlig menmen. Lite vi har med utagerende personer å gjøre og der det er fare for oss er jo politiet :) Blir tatt ut samme dag som sjefen vet om det og vi jobber på eget ansvar fra vi vet det til vi forteller sjefen(og h*n har nødt til å sende meg hjem umiddelbart hvis jeg sier det når jeg er på jobb feks.)
 
Ambulansearbeider :) Det har noe med at forsikringen ikke dekker skader på fosteret eller noe sånn som jeg har forstått. Ser det ikke som er fare selv for å være ærlig menmen. Lite vi har med utagerende personer å gjøre og der det er fare for oss er jo politiet :) Blir tatt ut samme dag som sjefen vet om det og vi jobber på eget ansvar fra vi vet det til vi forteller sjefen(og h*n har nødt til å sende meg hjem umiddelbart hvis jeg sier det når jeg er på jobb feks.)

Hm, er det slik for alle ambulansearbeidere eller kun der du jobber? Kan ikke huske at de jeg kjenner har vært hjemme hele tiden


♡02.03.2015♡
 
Back
Topp