Fortelle om svangerskapet

Det har jeg tenkt på. Og vil unngå det. Men vi har mange familieselskap fremover i vårt eget hus. Så vi kan utsette det. Håper bare formen holder seg bra slik at jeg får fortelle det før de gjetter det :)
Masse lykke til :Heartred Jeg hadde hyperemesis i forrige svangerskap og kvalmen kommer allerede sigende, så jeg tviler på jeg kan skjule det så veldig lenge med tanke på at jeg kommer til å trenge hjelp med treåringen når pappaen reiser på jobb igjen:dance008
 
Jeg venter nok en stund til før vi forteller det til slekt og venner. Klarer sikkert ikke vente så alt for lenge ;)
 
Her vet mine foreldre allerede, men ikke hans. Jeg finner støtte i å kunne snakke med mine dersom det går galt, mens han vil vente til vi er sikre på at det ikke går galt før vi forteller.
 
Jeg fortalte det til mannen (vekkreist på jobb) og to venninner rett etter jeg skjønte det var noe i gjære. Hun ene venninna har nesten vært mer med i prøveprosessen enn mannen, haha og har vært helt informert om el tester og alt. Vi pleier å dele det meste. Hun andre har visst at vi har prøvd. Jeg mista i november og syntes det var godt at å ha ei venninne som også visste det, ikke bare mannen. Fikk trøst på en annen måte, han hadde ikke tatt det innover seg på samme måte og ble ikke like knust. Venninna mi skjønte følelsene bedre. Jeg lurer på hvor lenge vi klarer å holde det hemmelig, spørs på formen min. Mannen håper lengst mulig fordi han er redd for å miste igjen...
 
Nærmeste venninner fikk bilde på snap av positiv test med en gang! Da vi har prøvd i 14 mnd, å mine venninner går gravide og har håpet lenge. Så vi snapper daglig om eggløsning og graviditet, så helt naturlig at de er med hele veien! Familien min, og hans får ikke vite noe før senere. Absolutt ikke før etter uke 12, kanskje faktisk helt frem til vi får vite kjønn. Kanskje på tidlig UL uke 15 eller noe. Han måtte bytte jobb, og er jobbsøker nå. Så veldig redd for reaksjon, spesielt fra min familie, de kan være veldig dømmende, og det orker jeg ikke! Vi har jo prøvd så lenge, så vi ville ikke vente uansett. Er jo bare 4+3 så han har god tid på å få ny jobb :love7 Så håper ting faller litt mer på plass innen vi forteller nyheten :Heartbigred
 
Har fortalt det til noen venninner og et vennepar, vanskelig å holde det hemmelig da vi har prøvd lenge og vært igjennom IVF, så egentlig ganske godt å kunne fortelle det og ha støtten i tilfelle det ikke skal gå bra❤️ tenker å fortelle det til foreldrene våre etterhvert, de også vet jo om IVF-behandlingen og at vi har prøvd lenge, men har ikke fortalt om dette innsettet, så det blir gøy å overraske :love017
 
Hvordan tenker dere i forhold fil jobb/sjef? Jeg sliter skikkelig med å få gjort jobben min for tiden, så tror jeg må sykemeldes en viss grad. Men vet at sjefen må finne en plan på når jeg går ut i perm.. vet det vil være en tidkrevende prosess… er det kanskje på tide å fortelle til sjef?
 
Hvordan tenker dere i forhold fil jobb/sjef? Jeg sliter skikkelig med å få gjort jobben min for tiden, så tror jeg må sykemeldes en viss grad. Men vet at sjefen må finne en plan på når jeg går ut i perm.. vet det vil være en tidkrevende prosess… er det kanskje på tide å fortelle til sjef?
Jeg liker å være tidlig ute, både fordi det gjør jobben enklere for sjefen min (både fremtidig plan og tilrettelegging) og fordi det er godt å være åpen om det dersom vi mister og det går innpå meg :) Jeg har 2 barn fra før og en MA hvor jeg sa det etter å ha hørt hjertelyden alle 3 gangene, og kommer til å gjøre det denne gangen også, så i løpet av neste uke en gang tar jeg praten.
 
Hva om man er i jobbsøkingsprosess? Jeg visste ikke om graviditeten når jeg søkte. Har jobbintervju i morgen og er da 4+5. Tenker ikke å nevne det da, men kanskje i andre intervjurunde om jeg kommer dit? Eller bør jeg ikke si noe før etter jeg eventuelt har fått jobben? Problemet er at den starter ikke før i august, kan ikke plutselig trappe opp dag en med mage 28 uker gravid, og så jobbe 2 mnder før permisjon :schocked028 :oops:
 
Vi mistet 3 ganger (uke 6, 8 og 14), før vi fikk de 2 barna vi har i dag. Da jeg ble gravid med første, ventet vi til uke 14 med å dele nyheten til venner og familie. Med andre ventet vi til uke 12.

Vi skal ta NIPT i uke 10, så venter uansett på resultatet av den testen før vi deler det med barna, familie og venner.

Nå planla vi ikke å bli gravide før til høsten, så for vår del vil vi vel si at det var en hyggelig overraskelse :)
 
Familien visste vi prøvde så dagen vi fikk positiv test fortalte vi alle. Alle vet jo at det ikke er sikkert at det går bra, men åpenhet er det beste for oss på godt og vondt.
 
Hvordan tenker dere i forhold fil jobb/sjef? Jeg sliter skikkelig med å få gjort jobben min for tiden, så tror jeg må sykemeldes en viss grad. Men vet at sjefen må finne en plan på når jeg går ut i perm.. vet det vil være en tidkrevende prosess… er det kanskje på tide å fortelle til sjef?
Jeg fortalte det til sjefen min denne uka. Han er vanntett, så det det jeg ikke på som noe problem :joyful: Jeg er allerede sykmeldt 50% for noe annet og har behov for tilrettelegging på jobb (både fysisk og mentalt). Jeg vet at han planlegger neste skoleår og får dobbelt arbeid om jeg venter til 12 uker i månedskiftet april/mai, og det sa jeg rett ut til han at jeg ikke hadde samvittighet til:joyful: Nå har ikke alle like store endringer hvert år i jobben sin, men jeg synes det er godt å kunne være transparent med han i alle fall. Resten av kollegaene får vite det når jeg er klar:Heartred
 
Vi fortalte det til barna våre og hele familien i dag under et selskap :joyful: :Heartred Veldig koselig. Vi hadde tenkt å vente, men jeg klarer ikke skjule det mer - alt for sliten og kvalm.
 
Jeg fortalte det til to venninner ganske fort slik at jeg har noen å støtte meg på om det skulle gå galt. Jeg nevnte det også ganske tidlig til sjefen pga. jeg var litt bekymret for jobb. Jeg har et ganske bra forhold til sjefen så hun ble kjempeglad og sa at det ikke var noe å bekymre seg for. Jeg planlegger å fortelle det til familien min når jeg reiser hjem til påske (Uke 8+1) :) Da får dem påskeegg med et babyplagg inni hvor det står "Hei bestemor/bestefar, kan du passe på denne til november?" :Heartpink Ellers så får andre vite det etter vi har fått svar på NIPT-testen jeg skal ta i uke 10.
 
Jeg har sagt det til nermeste familie og beste venninner. Føler resten av verden kan vente litt til ☺️ koselig å ha en hemmelighet også!

Det er ikke folk sin «ting» om dere har prøvd eller ikkje og om det var planlagt. Jeg tenker at de som vet, de vet. ❤️
 
Min søster, mamma og ei venninne vet om det. Har hatt behov for å prate med noen siden situasjonen min er litt bedriten Venter nok en god stund med å fortelle barna og resten av familien
 
Venter med å si noe til vi har vært på ul, da får de nærmeste familie og venner vite.
Både gleder meg og gruer meg til å fortelle.
 
Forteller nok min beste venninne etter privat TUL, mens familie og andre venner får vente til etter TOUL. Vil at barna skal få vite det først, og stoler ikke på at de hadde klart å holdt det hemmelig særlig lenge :hilarious:
 
Har fortalt det til nærmeste familie og noen venner, pluss sjef og nærmeste kollega (mest pga at vi var på jobbreise denne uken og jeg var i litt dårlig form) xsmile3 Jeg foretrekker åpenhet tidlig, i tilfelle det skulle skje noe. Er også mitt første svangerskap, og så mye som skjer i hodet, synes det er fint å ha folk rundt meg jeg kan snakke om alt med. :Heartred
 
Back
Topp