Fortelle at du er gravid

Vi har begynt å fortelle venner nå, så mye face to face som går, men føles sååå rart uansett :wacky: Folk blir glade, så vet ikke hvorfor jeg føler på det :facepalm:
Så koselig! Jeg har fortsatt ikke klart å fortelle noen flere det. Syns det er litt kleint å si det, haha, selvom alt ligger til rette for at alle bare kommer til å bli glad for det! :laughing002 :hilarious::Heartred
 
Så koselig! Jeg har fortsatt ikke klart å fortelle noen flere det. Syns det er litt kleint å si det, haha, selvom alt ligger til rette for at alle bare kommer til å bli glad for det! :laughing002 :hilarious::Heartred
Ja, kleint er riktig ord! Såå merkelig :hilarious:
 
Alle våre nærmeste vet om graviditeten nå, det har de egentlig gjort i noen uker. Fortalt det til noen venner også, vil gjerne fortelle det ansikt til ansikt til de fleste men så passer det seg ofte bedre over telefon så da blir det sånn. Familien til stemora mi skal arrangere et selskap i juni og da er jeg rundt 18 uker på vei. Liker INGEN av de menneskene der (de tror de er bedre enn alle andre og har en kvalm ovenfra og ned-holdning). Er litt spent på reaksjonene der.. Hu ene presterte å kalle meg for en gammel mamma da jeg fikk første, var da 32, så det blir interessant å høre hva slags galle kjærringa kommer med den dagen:shifty:
 
De siste par dagene så har magen kommet mer og mer. Jeg bærer uniform på jobb, men for et trent øye kan man skimte en kul. Jeg har lagt merke til at noen kikker, men ingen tør å spørre. Jeg skal kose meg med det litt til. Er en venninne som vet, hun skjønte det da jeg ville ha bris og gjennomstekt biff på fredagen :wacky:
 
Nå er det fri flyt her og alle forteller det videre. Nå skal jeg på festival utenlands, og da kommer alle utlendingene vi kjenner til å få vite det også. :hilarious: Ser megagravid ut. Det BØR gå bra, for det er slitsomt hvis perifere folk skal spørre hvordan det går med nr. 3 neste gang vi sees om... to år.
 
Fortalte det til mamma nå på vei til sykehuset, da vi skal på en time for henne, hun er jo dement som nevnt, og hun ble sååå glad og kyssa meg på kinnet og var helt utav seg. Sa at hun ikke måtte si det til noen enda.
Men det første som skjedde da vi gikk inn hovedinngangen på sykehuset og jeg møtte legen min tilfeldig var at hun fortalte at jeg hadde baby i magen :dance008
Han ble jo sjeleglad, og klemte meg like mye som henne. Så da går vel ryktet fort regner jeg med. Hun er jo søt da, men irriterende allikevel!
 
Fortalte det til mamma nå på vei til sykehuset, da vi skal på en time for henne, hun er jo dement som nevnt, og hun ble sååå glad og kyssa meg på kinnet og var helt utav seg. Sa at hun ikke måtte si det til noen enda.
Men det første som skjedde da vi gikk inn hovedinngangen på sykehuset og jeg møtte legen min tilfeldig var at hun fortalte at jeg hadde baby i magen :dance008
Han ble jo sjeleglad, og klemte meg like mye som henne. Så da går vel ryktet fort regner jeg med. Hun er jo søt da, men irriterende allikevel!
Kan ikke vere en enkel situasjon for dere.
Tenk så mye glede dette vil gi henne :Heartred
 
Jeg har ikke sagt det på jobb enda (annet enn til leder). Det føles så rart å bare skulle si det. Føles litt unaturlig på en måte. Forsøker å vente til det kommer en glidende overgang til at det føles naturlig å si :laughing002
Enig! Syns ikke det er så lett å finne den rette anledningen, haha, så plutselig kan det sikkert gå lenge her før venner og kjente får vite det :laughing002
 
Altså. Jeg har sagt det til mine nærmeste på jobb, samt leder, fordi de ser hvor dårlig jeg fungerer på jobb, så jeg har følt på et forklaringsbehov :hilarious:
Ut over det så har vi bare sagt det til mine to største barn, og til svigermor.

Jeg har rett og slett ikke funnet et passende tidspunkt å fortelle det til andre, f.eks. familien min.
Først så ville jeg ikke stjele min datters oppmerksomhet rett før hennes konfirmasjon. Men etter det har det bare vært andre ting som har stått på i familien min, bare masse triste ting, og jeg vil ikke komme som en sånn "jeg vet alt er kjipt nå for alle, men hør her hvor fin en ting som har skjedd for meg da":meh:

Såå.. da har jeg endt opp med å ikke si det, bare. Jeg vet ikke når det passer seg å si det heller, for elendigheten vil nå fortsette en stund til, den
 
Altså. Jeg har sagt det til mine nærmeste på jobb, samt leder, fordi de ser hvor dårlig jeg fungerer på jobb, så jeg har følt på et forklaringsbehov :hilarious:
Ut over det så har vi bare sagt det til mine to største barn, og til svigermor.

Jeg har rett og slett ikke funnet et passende tidspunkt å fortelle det til andre, f.eks. familien min.
Først så ville jeg ikke stjele min datters oppmerksomhet rett før hennes konfirmasjon. Men etter det har det bare vært andre ting som har stått på i familien min, bare masse triste ting, og jeg vil ikke komme som en sånn "jeg vet alt er kjipt nå for alle, men hør her hvor fin en ting som har skjedd for meg da":meh:

Såå.. da har jeg endt opp med å ikke si det, bare. Jeg vet ikke når det passer seg å si det heller, for elendigheten vil nå fortsette en stund til, den
Å nei, det hørtes vanskelig ut :Heartred Sender en klem :Heartred
 
Skal møte familie som jeg ikke møter så ofte nå i kveld. Er 11+6 så usikker om jeg skal fortelle eller holde det hemmelig litt til.
 
Skal møte familie som jeg ikke møter så ofte nå i kveld. Er 11+6 så usikker om jeg skal fortelle eller holde det hemmelig litt til.
Hvordan gikk det? Håper du gjorde det som føltes rett for deg :Heartred
 
Nærmeste venner og familie har vist om det siden vi var 6-7 uker på vei:) vi publiserte det på fb mandag for en uke siden da jeg var kommet inn i andre trimester :) bare fått masse koselige tilbakemeldinger, folk gleder seg veldig på våre vegne! Fått tilbud om masse gratis utstyr osv også!
 
Nærmeste venner og familie har vist om det siden vi var 6-7 uker på vei:) vi publiserte det på fb mandag for en uke siden da jeg var kommet inn i andre trimester :) bare fått masse koselige tilbakemeldinger, folk gleder seg veldig på våre vegne! Fått tilbud om masse gratis utstyr osv også!
Hvor langt er du på vei nå? Er en nyhet de fleste blir glad for å høre. Kjekt å få tilbud om gratis utstyr å
 
Altså. Jeg har sagt det til mine nærmeste på jobb, samt leder, fordi de ser hvor dårlig jeg fungerer på jobb, så jeg har følt på et forklaringsbehov :hilarious:
Ut over det så har vi bare sagt det til mine to største barn, og til svigermor.

Jeg har rett og slett ikke funnet et passende tidspunkt å fortelle det til andre, f.eks. familien min.
Først så ville jeg ikke stjele min datters oppmerksomhet rett før hennes konfirmasjon. Men etter det har det bare vært andre ting som har stått på i familien min, bare masse triste ting, og jeg vil ikke komme som en sånn "jeg vet alt er kjipt nå for alle, men hør her hvor fin en ting som har skjedd for meg da":meh:

Såå.. da har jeg endt opp med å ikke si det, bare. Jeg vet ikke når det passer seg å si det heller, for elendigheten vil nå fortsette en stund til, den
Nå vet jeg ikke hva som har skjedd og skjer, eller hvordan familien din er som typer, men kan ikke en hyggelig nyhet være et godt avbrekk i en vanskelig tid? Så man ikke bare bader i elendighet, men også husker at livet tross alt kan være greit?
 
Nå vet jeg ikke hva som har skjedd og skjer, eller hvordan familien din er som typer, men kan ikke en hyggelig nyhet være et godt avbrekk i en vanskelig tid? Så man ikke bare bader i elendighet, men også husker at livet tross alt kan være greit?
Det er alvorlig sykdom og palliasjon, og uenigheter om hvordan alt rundt hvordan praktiske ting rundt det skal gjøres :schocked028 jeg vet ikke hvor jeg har noen av dem lenger, så det frister ikke så mye at graviditeten skal bli brukt til noe negativt..
 
Jeg har ikke sagt det på jobb enda (annet enn til leder). Det føles så rart å bare skulle si det. Føles litt unaturlig på en måte. Forsøker å vente til det kommer en glidende overgang til at det føles naturlig å si :laughing002
Føler den! Hehe, jeg fortalte det denne uken som var. Var litt herlig å poppe nyheten mtp at formen min på jobb har vært dårlig siste tiden. Bare positive reaksjoner :)
 
Back
Topp