Fortelle at du er gravid

Skjønner! Hvordan tok de det? :excited001
Jeg er bare 5+4, og merker ikke så mye på formen enda. Unger skjønner mer enn vi tror, så jeg er spent på hvor lenge jeg kan skjule det for de eldste som er 13. Det kommer nok veldig an på formen fremover.
Fireåringen ble veldig glad, og spurte om babyen var "riktig bygget denne gangen". Måtte svare at vi ikke visste, men håpet. Hun vet godt om MA-en og har fulgt med på om jeg fikk mensen eller ikke hver måned. :hilarious: Men nå hadde hun nok gitt litt opp, så det ble en fin overraskelse. Hun passet ekstra godt på meg akkurat nå. Toåringen skjønner ikke så mye av det ennå, men forstod at det var noe viktig, og at mamma må passes på. Han gjør det samme som søsteren.

Med en 13-åring kan det vel gå begge veier? Enten skjønner vedkommende tvert eller så er det sånn "hææææ, jeg er i min egen verden, jeg!" :hilarious: Si det når du er komfortabel - eller når du må!
 
Fireåringen ble veldig glad, og spurte om babyen var "riktig bygget denne gangen". Måtte svare at vi ikke visste, men håpet. Hun vet godt om MA-en og har fulgt med på om jeg fikk mensen eller ikke hver måned. :hilarious: Men nå hadde hun nok gitt litt opp, så det ble en fin overraskelse. Hun passet ekstra godt på meg akkurat nå. Toåringen skjønner ikke så mye av det ennå, men forstod at det var noe viktig, og at mamma må passes på. Han gjør det samme som søsteren.

Med en 13-åring kan det vel gå begge veier? Enten skjønner vedkommende tvert eller så er det sånn "hææææ, jeg er i min egen verden, jeg!" :hilarious: Si det når du er komfortabel - eller når du må!
Så koselig :HeartredOppegående 4-åring du har!
Når det gjelder tenåringene så heller jeg mot det siste :hilarious:
 
Har fortalt det til mine 2 ledere på jobb, synes det er greit at de vet hvorfor jeg brått ble sykemeldt, og de vet at vi har mista og hatt en del utfordringer i forhold til abortene tidligere.
Har også sagt det til mamma og søstrene mine,vi er så tette,og det er umulig for meg skjule at jeg er sykmeldt uansett. Søstera mi bor i nabohuset og vi samarbeider mye med barna som har lik alder. Vurderer å fortelle jenta mi på 11, hun er veldig bekymret når jeg ikke er på jobb,vanskelig å lyve,men samtidig så tar hun alt veldig inn på seg,så om det ender med enda en MA blir det veldig tøfft for henne..
 
Har fortalt det til mine 2 ledere på jobb, synes det er greit at de vet hvorfor jeg brått ble sykemeldt, og de vet at vi har mista og hatt en del utfordringer i forhold til abortene tidligere.
Har også sagt det til mamma og søstrene mine,vi er så tette,og det er umulig for meg skjule at jeg er sykmeldt uansett. Søstera mi bor i nabohuset og vi samarbeider mye med barna som har lik alder. Vurderer å fortelle jenta mi på 11, hun er veldig bekymret når jeg ikke er på jobb,vanskelig å lyve,men samtidig så tar hun alt veldig inn på seg,så om det ender med enda en MA blir det veldig tøfft for henne..
Huff, vanskelig! Må være tøft å dele dårlige nyheter med større barn. Samtidig skjønner jeg så godt bekymringene når de ikke vet. Vi måtte fortelle, så de skjønner hva som skjer. 10 og 11 :Heartred
 
Denne gangen har vi lyst til å holde det hemmelig så lenge som mulig!❤️ Forrige gang gjettet min mor det tidlig, pga noe jeg ikke spiste, men den gangen visste de at vi prøvde. Nå har vi egentlig sagt vi er ferdige (noe vi også trodde vi var), og syns det er koselig når det er bare jeg og samboer som vet❤️ Dette er også absolutt sistemann, så denne gangen tror jeg heller ikke jeg vil vite kjønn :)
 
Kommer til å holde det skjult til etter UL. Gikk ikke bra forrige gang, og da hadde noen i familien sagt det videre til en drøss med folk selv om vi sa at det var hemmelig. Dagen etter jeg måtte ta abort (pga MA) så møtte vi noen som gratulerte oss høyt på en kafè. Jeg hadde også sagt det til 4åringen, og hun ble trist når jeg måtte fortelle henne at det ikke var baby i magen lengre.
 
Ja det er jeg og nervøs for. Min mor fikk to, broren min fikk en, mormor og oldemor fikk to også kommer jeg med fire :oops:
Og så? Drit i hva andre tenker. Det er deres ønske og ansvar. Det går jo ikke utover dem på noen som helst måte. Pappa synes også det er rart at vi gidder tre, men det gjør ingen verdens ting. Han bryr seg minimalt uansett og har intet ansvar for VÅRE barn og valg.
 
Tenker å fortelle på jobb i morgen. Hadde lyst å holde det hemmelig til UL, men pga kvalmen og oppkast, det er umulig å jobbe. Skal prøve å jobbe litt neste uke,håper jeg klarer det. Ber sjefen å se etter vikar.:confused1
 
Har mere vansker med å dele det tidlig nå en sist. Veldig glad flere viste om det tidlig sist ettersom vi mistet og jeg var veldig dårlig.
 
Vi har delt det med tenåringene nå. De ble veldig overrasket. De føler jo at de er omtrent voksne :laughing002 Jeg har holdt veldig igjen, for jeg har vært så redd for å miste. Synes det er lettere å si at man er gravid enn at man har mistet, så har ikke hatt lyst til å dele det med folk jeg ikke ville fortelle om en eventuell abort til. Men har måttet si det til sjefen pga sm. Også sagt det til min familie.
 
Når forteller dere det på jobb? Er 11+2 nå
Vil i alle fall vente til etter OTUL og så ser jeg det litt an.

Min leder har visst det ca siden uke 6 fordi vi var i en samtale om livsfase i forbindelse med medarbeidersamtale. Dessuten ville jeg være føre var i tilfelle jeg skulle bli like dårlig som sist.
 
Vil i alle fall vente til etter OTUL og så ser jeg det litt an.

Min leder har visst det ca siden uke 6 fordi vi var i en samtale om livsfase i forbindelse med medarbeidersamtale. Dessuten ville jeg være føre var i tilfelle jeg skulle bli like dårlig som sist.
begynner å bli vanskelig å skjule på jobb. Spesielt i varmen. Mindre og lettere klær på. Var på kontroll for en uke siden også har jeg OTUL om nesten to uker.
 
begynner å bli vanskelig å skjule på jobb. Spesielt i varmen. Mindre og lettere klær på. Var på kontroll for en uke siden også har jeg OTUL om nesten to uker.
Ser den. Jeg er 13+2 nå og har vært på OTUL. Begynt å fortelle det på jobben nå, syns både det er veldig hyggelig og litt kleint å fortelle det :hilarious:
I tillegg er jeg jo redd for at alle på jobben skal få vite om det, og så skjer det noe ila de neste ukene og så man liksom fortelle det også.
Så jeg har delt det med mitt team + noen flere, men tror jeg skal holde igjen litt for resten.
 
Når forteller dere det på jobb? Er 11+2 nå
Fortalte det til sjefen nesten med en gang. Hun godkjenner timelistene og en får jo betalt fri for svangerskapskontroller, så dumt å ikke si noe. Kolleger har fått/får vite litt etter hvert. Er 13+2 og mange vet ikke om det ennå.
 
Jobben min har visst siden positiv test men jeg driver jo bedrift med min mor og søster :hilarious:
Svigerfamilien får vite det etter oul når vi vet kjønn (3 juli). Føler ingen forpliktelser til den siden av familien. Vil gjerne si det til svigermor først og Face to Face - og da passer det fint å ta det i fellesferien.

Ellers vet noen få det som bestevenninne og naboen som jeg trener med. Hun skjønte det når jeg takket nei til nabofesten. Noe jeg aldri gjør Hahaha.. og nå i uke 14 så klarer jeg ikke å skjule det uten å gå i telt sååå de som spør nå skal få vite :hilarious:
 
Back
Topp