Fortell litt om deg og din historie :)

Tittenteia

Elsker forumet
Jeg kan starte :)

Jeg er 26 år og har to barn fra før.

Er nå gravid men min tredje etter kun 1 pp. Håper virkelig den holder og at alt går bra. Har aldri hatt en MA eller SA men frykten er der.
Er kun 11 dpo nå og fått 4 svakt positive tester. Skal ta en digital i dag :)

Ingen symptomer enda.
 
Jeg er 23 og har en jente som blir 3 år nå i februar fra før.
4+3 uker på vei nå i følge menstermin. Måtte kjøpe en test igår da tante rød ikke har dukket opp og jeg har vært kvalm og rar i kroppen en ukes tid. Ikke planlagt, men ikke uønsket heller. Bare litt dårlig timing, men det ordner seg Hadde en SA i februar i fjor, i uke 11, så kjenner jeg ikke tørr å glede meg helt.

4 svakt positive er jo 4 positive det også, så da viser nok den digitale også positiv! Lykke til ☺
Selv fikk jeg min første positive urintest i går, begge de andre gangene har jeg funnet det ut i uke 7, med negative tester helt til da. Har måttet tatt blodprøve hos legen for å få positiv test. Så hcgnivået mitt er nok noe høyere denne gangen enn de to andre
 
26 år fra Bergen :) har en datter fra før på snart 3,5 og en samboer/forlovede som jobber på sjøen og er borte en del på jobb.... Vi gleder oss veldig over at det er et nytt lite vidunder på vei :)
 
Nesten samme som Mammahjerte; har ei datter på 3,5 år fra før og en mann som jobber offshore og er mye borte. Takknemlige for nok et lite vidunder på vei etter to SA i fjor. Denne lille spiren er blitt til ved IVF❤️ Fra Sørlandet☺️
 
Jeg er født i 1989, og traff min store kjærlighet allerede i 2004. Vi har holdt sammen nå i over 10 år, og har 12pp bak oss. Henvendte oss til lege forrige uke ang. ufrivillig barneløshet - dette gjorde nok susen - fikk positiv graviditetstest i dagtidlig! :p Jeg er veldig nervøs for å miste, og går hele tiden på toalettet for å sjekke etter blodspor.. Ikke bra å ha den tankegangen, men jeg er født ulykkesfugl, og må alltid jobbe hardt for å oppnå ting. Dette forfølger meg selvfølgelig nå, når det største som kunne skje i mitt liv nettopp har skjedd :) Jeg skal ta test i morgentidlig også, bare for å trygge meg selv. Samtidig vil jeg kjøpe en med ukesindikator. - Eller er det bare tull, når jeg vet sånn ca. når EL var?
 
Jeg er 25 år og fra Bergen. Jeg har en gutt på 6 år og en jente på 3 år. Jeg har vært sammen med mannen i 8 år og vi er veldig lykkelig sammen. Nå gleder vi oss stort til nr 3 :)
 
Jeg er født i 1989, og traff min store kjærlighet allerede i 2004. Vi har holdt sammen nå i over 10 år, og har 12pp bak oss. Henvendte oss til lege forrige uke ang. ufrivillig barneløshet - dette gjorde nok susen - fikk positiv graviditetstest i dagtidlig! :p Jeg er veldig nervøs for å miste, og går hele tiden på toalettet for å sjekke etter blodspor.. Ikke bra å ha den tankegangen, men jeg er født ulykkesfugl, og må alltid jobbe hardt for å oppnå ting. Dette forfølger meg selvfølgelig nå, når det største som kunne skje i mitt liv nettopp har skjedd :) Jeg skal ta test i morgentidlig også, bare for å trygge meg selv. Samtidig vil jeg kjøpe en med ukesindikator. - Eller er det bare tull, når jeg vet sånn ca. når EL var?

Jeg mener egentlig det bare er tull.. Vertfall så lenge du vet, første dag i siste mens, eller som du sier selv eggeløsnings dato :)

Men det er jo alltid gøy å bare teste, bare for å ha gjort det! :p
Sitter å klør i fingrene etter å handle selv, men er totalt unødvendig når jeg allerede har fått positiv test..
 
Jeg mener egentlig det bare er tull.. Vertfall så lenge du vet, første dag i siste mens, eller som du sier selv eggeløsnings dato :)

Men det er jo alltid gøy å bare teste, bare for å ha gjort det! :p
Sitter å klør i fingrene etter å handle selv, men er totalt unødvendig når jeg allerede har fått positiv test..

Ja, altså, jeg vet begge deler. Mest nøyaktig er jo første dag i siste mens, som var 26.12.14, så er sikkert totalt tullete å kjøpe en med ukesindikator, når jeg t.o.m har en annen en som jeg kjøpte på Kiwi liggende. Det var en fra Kiwi som ga meg positiv på dagen i dag også. Tok en EL-test i gårkveld, siden jeg hadde hørt at HCG kunne slå ut sammen med LH, noe den så absolutt gjorde.. jeg har aldri fått en sterkere strek enn den som alltid er der, men dét fikk jeg i gårkveld gitt! Så da skjønte jeg det egentlig da, så det ble lite søvn før jeg dura ned på Kiwi og kasta to hcg-tester på disken mens jeg gliste rått :p
 
Ja, altså, jeg vet begge deler. Mest nøyaktig er jo første dag i siste mens, som var 26.12.14, så er sikkert totalt tullete å kjøpe en med ukesindikator, når jeg t.o.m har en annen en som jeg kjøpte på Kiwi liggende. Det var en fra Kiwi som ga meg positiv på dagen i dag også. Tok en EL-test i gårkveld, siden jeg hadde hørt at HCG kunne slå ut sammen med LH, noe den så absolutt gjorde.. jeg har aldri fått en sterkere strek enn den som alltid er der, men dét fikk jeg i gårkveld gitt! Så da skjønte jeg det egentlig da, så det ble lite søvn før jeg dura ned på Kiwi og kasta to hcg-tester på disken mens jeg gliste rått :p

Spar pengene og bruk de på beibisen senere :D
 
Ja, altså, jeg vet begge deler. Mest nøyaktig er jo første dag i siste mens, som var 26.12.14, så er sikkert totalt tullete å kjøpe en med ukesindikator, når jeg t.o.m har en annen en som jeg kjøpte på Kiwi liggende. Det var en fra Kiwi som ga meg positiv på dagen i dag også. Tok en EL-test i gårkveld, siden jeg hadde hørt at HCG kunne slå ut sammen med LH, noe den så absolutt gjorde.. jeg har aldri fått en sterkere strek enn den som alltid er der, men dét fikk jeg i gårkveld gitt! Så da skjønte jeg det egentlig da, så det ble lite søvn før jeg dura ned på Kiwi og kasta to hcg-tester på disken mens jeg gliste rått :p
Det kommer an på hvorfor du vil teste da. For å bekrefte graviditet trenger du det ikke, men hvis du er litt redd for at noe skal være galt, kan det jo hende det er lurt... Skal forklare; jeg blr gravid i august, og da jeg var 5+3, ville jeg ta en test med ukesindikator bare for å sjekke at den (selvfølgelig) viste 3+ (det skal den jo gjøre fra 5 uker + av). Den viste bare 2-3. Jeg ble litt bekymret, men gikk ikke av skaftet. Kjøpte en til, og tok den en uke senere; fortsatt bare 2-3. I mellomtiden forsvant symptomene mine gradvis, og før jeg fikk målt HCG-prøve nr 2 (hadde vært hos legen pga min bekymring), begynte jeg å blø. Dvs at fosteret døde omtrent 5+noe, og da avtok symptomene. Men jeg begynte ikke å blø før 2 uker etterpå, 7+2, og det var altså en MA. Mange vil sikkert si at det er å skremme seg selv osv å teste for å sjekke slik, men jeg kommer garantert til å gjøre det samme nå, teste 4++ og så en uke senere for å se framgang, for å evt VITE dersom noe går galt. Jeg fikk ikke sjokk da jeg begynte å blø, noe jeg er veldig glad for! Pga testene - og avtagende symptomer, forstod jeg hva som ventet meg, og kunne takle tapet gradvis... (Kommer til å legge ut dette som et tips på hovedsiden også, for det hjalp meg så mye! Sikkert mange negative til slikt, men dette var nå min erfaring da :) IKKE meningen å kuppe tråden med dette, eller drepe gleden din over graviditet!!!!!!!! Og jeg må virkelig si GRATULERER som gravid!!! Gleder meg til mange uker og måneder sammen her, for alt skal jo gå BRA!! :) Ville bare nevne dette, siden du lurte på det du gjorde.... Beklager langt innlegg!
 
27år, fra Skedsmokorset, har ei datter på 2år. Hadde en MA i desember 12uker der det hadde stoppet 6+3. Ble gravid før jeg fikk tilbake mensen, så vet ikke termin, men regner med det blir noen dager inn i oktober.. Jeg kan ikke si hvor mange tester jeg har tatt :p datt ut av tellingen :p er 5+0ish i dag og testet med digital i dag og fikk 2-3, som jeg også fikk for en uke siden, uken før fikk jeg 1-2, så har hatt riktig stigning i hcg..så hadde forventet 3+ I dag, men håper alt går greit inni der fordet kommer til å teste til jeg ser 3+, evnt 1-2..
 
Jeg er 27, bor i norland. Har mann og ei datter på litt over 2. Er i dag 10 dpo så spent på hvordan det går ved ikm. er på pp 9 nå. 2 av pp har endt i SA. Får sterkere tester enn i går så har god tro :)
 
Hei!

Vi er et lesbisk par på 27 og 29 år fra nordland. Fra før av så har vi ei på 8 år. Hund og katt har vi også. Var heldige å ble gravide ganske fort- pp3. Vi har funnet donoren selv, så selv om vi er to mammaer så vil det være en farsfigur i bildet, men han kommer ikke til å være det på papiret, min kjære skal stebarnsadoptere og far vi stå som ukjent på papirene. Om ting går bra så har vi termin den 04.oktober.


 
Vi møttes som 15 og 17 åringer via foreldrene våre. Det må ha vært kjærlighet ved første blikk! :p Men vi brukte likevel et helt år før vi ble sammen.

Som 19 og 21 år gamle flyttet vi sammen i vår første leilighet. Rett etter det kjøpte vi en hund, og noen år og noen leiligheter etterpå enda en hund. Nå er vi 22 og 24 (blir 23 og 25 i år) og i april 2014 sa jeg høyt at jeg ville prøve å få barn. Han var ikke helt med, så vi ble enige om å vente til juli 2014. Og da startet prøvingen!

Ble gravid måneden etter, i august 2014, men mistet i uke 5. Prøvde i nesten tre mnd til og ble gravid i november, men mistet igjen, 4+4. Dro til legen og krevde progesteron tilskudd. Tok også blodprøver for å se om jeg hadde progesteron mangel, men det har jeg ikke. Altså er alt normalt der, men crinone blir likevel tatt i bruk :) Jeg er gravid igjen nå, nesten 2 mnd etter sa`en i november. Vi håper crinone vil hjelpe oss denne gangen og at alle gode ting er tre!
 
Hei alle sammen!
Jeg er 29 år, bosatt i Rogaland, har vært sammen med mannen min i 5 år og giftet oss i august 2014. Fra før har vi en datter på 3.5 år. En mnd etter bryllupet fikk jeg fjernet spiralen, men synes ting har gått tregt. I går satt jeg endelig med en positiv test i hånden, og mens termin er regnet til å være 05.10.15.
Passer litt dårlig med graviditet akkurat nå, da jeg har fått prolaps i ryggen og et svangerskap gjør ting litt verre siden jeg ikke får ta medisiner mot betennelse.. Frykter derfor at jeg blir sengeliggende i 9 mnd.. :s

Men håper for alt i verden at alt går bra med spiren og at han holder seg frisk til tross for mine problemer.

Gleder oss stort til å bli foreldre igjen, men kjenner også at dette er skummelt! Var ikke redd og bekymret ved sist svangerskap..

Håper på å bli bedre kjent med dere alle, og gleder meg til å følge dere og spirene deres :D
 
Hei alle sammen!
Jeg er 29 år, bosatt i Rogaland, har vært sammen med mannen min i 5 år og giftet oss i august 2014. Fra før har vi en datter på 3.5 år. En mnd etter bryllupet fikk jeg fjernet spiralen, men synes ting har gått tregt. I går satt jeg endelig med en positiv test i hånden, og mens termin er regnet til å være 05.10.15.
Passer litt dårlig med graviditet akkurat nå, da jeg har fått prolaps i ryggen og et svangerskap gjør ting litt verre siden jeg ikke får ta medisiner mot betennelse.. Frykter derfor at jeg blir sengeliggende i 9 mnd.. :s

Men håper for alt i verden at alt går bra med spiren og at han holder seg frisk til tross for mine problemer.

Gleder oss stort til å bli foreldre igjen, men kjenner også at dette er skummelt! Var ikke redd og bekymret ved sist svangerskap..

Håper på å bli bedre kjent med dere alle, og gleder meg til å følge dere og spirene deres :D

Så du vet allerede at det er en liten pjokk der inne? :p hehe.. siden du skrev "han".. hoho
 
Back
Topp