Fornøyd!

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Har endelig begynt å få litt rutiner på ting! Sluttet å amme fordi jeg hadde så lite melk og hun la på seg dårlig til tross for tillegg siden jeg aldri hadde helt kontroll på hvor mye hun fikk i seg. Og nå går det SÅ mye bedre! Akkurat nå elsker jeg virkelig å være mamma, og føler jeg får det mye bedre til. Vi koser oss stort sett hele dagen, og lillemor er så blid og fornøyd. I dag sovnet hun helt alene i kurven sin på rommet for 2. gang, jeg er så stolt. :D

Måtte bare dele litt glede! :D

Last edited:
I dag var vi på helsestasjonen for ny veiing. Hun har lagt på seg 355 g på 9 dager! Det er jo egentlig alt for mye, men hs sa at hun sikkert kom til å legge på seg mye i begynnelsen fordi hun har så mye å ta igjen. Hun har endelig kommet inn igjen i den opprinnelige kurven sin og nå veier hun 4,7 kg :o hun har gått opp over et halvt kilo siden jeg slutter å amme, i forhold til den ene kiloen hun gikk opp på 9 uker når jeg delammet. Det er så deilig :D nå er det litt over 2 uker til neste gang vi skal, og da er det 3 mnderskontroll. Det er godt at hs har nok tro på oss til at vi ikke må komme tilbake neste uke. :D nå kan jeg nok snart slutte å vekke henne på natten for mat også, det skal bli sinnsykt deilig siden hun sover natten gjennom. Vi har fått en helt ny hverdag!

Så herlig å høre:-). Vet hvordan det er å ha problemer med å få til amming og få til en vektoppgang som er tilfredsstillende så alltid kjekt når det ordner seg:-).

Så herlig å høre:-). Vet hvordan det er å ha problemer med å få til amming og få til en vektoppgang som er tilfredsstillende så alltid kjekt når det ordner seg:-).

Ja, vi fikk en tøff start men herregud så godt vi har det nå! Uansett hvor tungt det var for meg å slutte å amme, var det absolutt verdt det!

Ja, vi fikk en tøff start men herregud så godt vi har det nå! Uansett hvor tungt det var for meg å slutte å amme, var det absolutt verdt det!
Uff, ja kjenner til den samvittigheten med å ikke få til ammingen. Delammer selv, og skulle veldig gjerne klart å fått til ammingen helt. Men sånn er det desverre ikke alltid går. Det viktigste er at de små får mat og blir mett, om det er med mm eller mme:-).

Uff, ja kjenner til den samvittigheten med å ikke få til ammingen. Delammer selv, og skulle veldig gjerne klart å fått til ammingen helt. Men sånn er det desverre ikke alltid går. Det viktigste er at de små får mat og blir mett, om det er med mm eller mme:-).

Ja, der er det som er det viktigste. Og jeg prøvde så hardt å få det til, men til slutt kom det ingenting ut og det ble bare slitsomt for oss begge. Det var utrolig godt at hs ikke var negativ til at jeg sluttet. Som hun. Sa i dag "vi anbefaler ikke amming til en hver pris"

Ja, der er det som er det viktigste. Og jeg prøvde så hardt å få det til, men til slutt kom det ingenting ut og det ble bare slitsomt for oss begge. Det var utrolig godt at hs ikke var negativ til at jeg sluttet. Som hun. Sa i dag "vi anbefaler ikke amming til en hver pris"
Kan ikke sulte de stakkars små heller bare fordi en skal amme. Bra du også ihverfall har en hs som ikke ser problemet med å gi mme:-).

Kan ikke sulte de stakkars små heller bare fordi en skal amme. Bra du også ihverfall har en hs som ikke ser problemet med å gi mme:-).

Mhm! Synes det blir så dumt når folk mener at man ikke gjør det beste for barnet sitt når man gir mme, men det er jo nettopp det man gjør!

Mhm! Synes det blir så dumt når folk mener at man ikke gjør det beste for barnet sitt når man gir mme, men det er jo nettopp det man gjør![/QUOTE
Så kjekt å høre noen som synes det:-). Ikke mange jeg snakker med dom forstår hvorfor jeg gir flaske. Mange amme fans sier til meg at jeg bare må droppe flasken og la han ligge til puppen i ett par døgn så går det seg til. At han gråter av sult fordi jeg ikke har nok mener de bare er tull. Føler det er sårt nok at jeg ikke kan amme fullt og stolt jeg ihverfall får til å amme litt:-)

Var mange som fortalte meg at jeg absolutt ikke måtte slutte å amme også. Mamma mente tilogmed at hennes tidvise dårlige forhold med bestemor skyldtes at hun ikke ble ammet.. Men til slutt tok jeg et valg ut i fra hva som var best for meg og min baby. Og nå er jeg stolt! Stolt over at jeg gjorde mitt beste, og ammet så lenge jeg klarte. Men også stolt over at jeg så når det gikk ut over både meg og lille, og at jeg tok det beste valget for oss. Jeg føler ikke at jeg g ga opp, jeg føler at jeg satte lin dattera behov først. Og det har virkelig lønnet seg. Jeg har fått en helt fantastisk god baby, som alltid er fornøyd. Jeg får hele tiden kommentarer på hvor årvåken hun er. en dag gråt hun kun en gang i løpet av dagen!
Hun har nesten aldri vondt i magen, og er rett og slett en fryd å ha med å gjøre. Føler allerede at vi er mer knyttet nå enn når jeg ammet. Passer på å kose masse, og ligger "naken" med hun hver morgen når jeg gir flaske for at hun skal få nærkontakt. Hun har mye mer energi enn før, og utvikler seg hele tiden (nesten litt for fort :p).

Jeg er så lei av at andre, spesielt mødre som ikke har problemer med amming, skal fortelle meg hvor "lett det er å amme", og alle fordelene med det. Selv om det er lett for dem betyr ikke det at det var lett for meg. Og det finnes mange fordeler med flaske også.

Jeg er rett og slett blitt en stolt flaskemamma, og jeg nyter det! :D

Var mange som fortalte meg at jeg absolutt ikke måtte slutte å amme også. Mamma mente tilogmed at hennes tidvise dårlige forhold med bestemor skyldtes at hun ikke ble ammet.. Men til slutt tok jeg et valg ut i fra hva som var best for meg og min baby. Og nå er jeg stolt! Stolt over at jeg gjorde mitt beste, og ammet så lenge jeg klarte. Men også stolt over at jeg så når det gikk ut over både meg og lille, og at jeg tok det beste valget for oss. Jeg føler ikke at jeg g ga opp, jeg føler at jeg satte lin dattera behov først. Og det har virkelig lønnet seg. Jeg har fått en helt fantastisk god baby, som alltid er fornøyd. Jeg får hele tiden kommentarer på hvor årvåken hun er. en dag gråt hun kun en gang i løpet av dagen!
Hun har nesten aldri vondt i magen, og er rett og slett en fryd å ha med å gjøre. Føler allerede at vi er mer knyttet nå enn når jeg ammet. Passer på å kose masse, og ligger "naken" med hun hver morgen når jeg gir flaske for at hun skal få nærkontakt. Hun har mye mer energi enn før, og utvikler seg hele tiden (nesten litt for fort :p).

Jeg er så lei av at andre, spesielt mødre som ikke har problemer med amming, skal fortelle meg hvor "lett det er å amme", og alle fordelene med det. Selv om det er lett for dem betyr ikke det at det var lett for meg. Og det finnes mange fordeler med flaske også.

Med førstemann endte jeg også opp med flaskebaby da hun ikke gikk opp i vekt og var for svak til å die skikkelig. Holdt på å kjøre meg selv i grøfta med pumping og amming og flasking med mm og mme. Her var det hs som satte ned foten og sa stopp. Da var hun 4 mnd og jeg var helt kaputt.
Syntes det var utrolig sårt å ikke kunne gi babyen min mat slik at hun gikk opp i vekt og fikk den utviklingen hun skulle, men gud hvor deilig det var å se at hun fikk den vektutviklingen hun skulle ha og hvor mye mer tilfreds hun ble med kun mme på flasken.
Mye kommentarer fra omverden, men det var bare å vende det døve øret til.
Denne gangen er det helt motsatt. Han nekter noe annet enn pupp og jeg holder på å amme meg ihjel.
Har lettpumpede bryst og skulle ønske pappan kunne gitt ett måltid av og til, men lillegutt nekter å ta flaske, uansett innhold.

Det viktigste er at en finner noe som funker for dere så får en heller lukke ørene for hva alle andre måtte mene. Er din baby og du som går oppi det:-). Syns du er god som holdt ut så lenge men endelig har funnet noe som funker for deg og din lille:-). Er ikke godt å gå sulten, verken for oss eller de små.

Jeg får høre spesielt fra en venninne jeg som selv måtte gi opp amming ganske tidlig på sine 2 hvorfor jeg ikke bare kan få over til flaske. Vi skal begge være forlovere i mai for en venninne og hun stresser veldig med at jeg har en liten jeg ammer også og jeg kan jo ikke ha han med meg i utdrikningslaget og bryllupet - da må jo noen gi han flaske den dagen. At jeg får spreng er ikke det viktigste. Bruden selv har visstnok fortalt at hun er redd for at hun mister oppmerksomheten hun som brud vil ha hvis jeg må amme mens hun sitter i frisørstolen. Jeg blir rett og slett oppgitt da begge visste om at jeg var gravid og ønsket å amme så lenge jeg fikk det til da bryllupsdatoen ble satt og vi ble spurt om å være forlovere. Jeg har sagt at får jeg til amming så lenge så ammer jeg, vi kan snart starte på smaksprøver så ikke sikkert jeg trenger å amme så mye da men litt vil jeg ihverfall amme får jeg det til. Jeg må nok uansett pumpe meg om jeg fremdeles ammer pga sprengen, da kan jeg like godt amme mens hun er hos frisøren mener nå jeg.

Det viktigste er at en finner noe som funker for dere så får en heller lukke ørene for hva alle andre måtte mene. Er din baby og du som går oppi det:-). Syns du er god som holdt ut så lenge men endelig har funnet noe som funker for deg og din lille:-). Er ikke godt å gå sulten, verken for oss eller de små.

Jeg får høre spesielt fra en venninne jeg som selv måtte gi opp amming ganske tidlig på sine 2 hvorfor jeg ikke bare kan få over til flaske. Vi skal begge være forlovere i mai for en venninne og hun stresser veldig med at jeg har en liten jeg ammer også og jeg kan jo ikke ha han med meg i utdrikningslaget og bryllupet - da må jo noen gi han flaske den dagen. At jeg får spreng er ikke det viktigste. Bruden selv har visstnok fortalt at hun er redd for at hun mister oppmerksomheten hun som brud vil ha hvis jeg må amme mens hun sitter i frisørstolen. Jeg blir rett og slett oppgitt da begge visste om at jeg var gravid og ønsket å amme så lenge jeg fikk det til da bryllupsdatoen ble satt og vi ble spurt om å være forlovere. Jeg har sagt at får jeg til amming så lenge så ammer jeg, vi kan snart starte på smaksprøver så ikke sikkert jeg trenger å amme så mye da men litt vil jeg ihverfall amme får jeg det til. Jeg må nok uansett pumpe meg om jeg fremdeles ammer pga sprengen, da kan jeg like godt amme mens hun er hos frisøren mener nå jeg.
Unnskyld men det er noe av det teiteste jeg har hørt..redd for å miste oppmerksomheten når hun sitter i frisørstolen??
Får man så mye ekstra oppmerksomhet når man ammer?Jeeeeses,hun har ikke barn selv regner jeg med??
Jeg synes du skal amme med god samvittighet:)

Unnskyld men det er noe av det teiteste jeg har hørt..redd for å miste oppmerksomheten når hun sitter i frisørstolen??
Får man så mye ekstra oppmerksomhet når man ammer?Jeeeeses,hun har ikke barn selv regner jeg med??
Var akkurat det jeg også stusset over. Hun jeg er forlover med sa at siden det var brudens dag kunne det se ut som jeg ville ta oppmerksomhet vekk fra bruden om jeg ammet mens hun var hos frisøren og hvorfor ikke bf bare kan gi flaske imens. Bruden har ikke barn selv, hun jeg er forlover med har 2 gutter (som fikk flaske da de var små). Jeg kommenterte bare at ja hun er bruden og det er hennes dag, men i frisørstolen burde det ikke gjøre noe om bf kommer med mini så jeg får ammet en liten stund. Jeg ble oppgitt over hele situasjonen spesielt når jeg allerede har strevd så mye for å få til den lille ammingen jeg klarer nå.

Å hjelpes! :o hvorfor kan ikke folk bare la andre holde på som de selv ønsker da? Er tydeligvis blitt litt flaskepress også, ikke bare ammepress.. Selv om jeg synes det går mye bedre å gi flaske vil jo ikke det si at jeg mener at alle andre burde gjøre det også! Du må da få lov å amme babyen din selv om det er hennes dag!

Jeg har opplevd ett veldig flaskepress ihverfall blant mine venner. En må få gjøre det som er rett for sine barn, ikke akkurat slik at jeg tenker å sitte midt under en tale å amme foran alle gjestene.

Du får se an når dere skal til frisøren.. kanskje bebbis sover eller ikke er der mesteparten av tiden. Og når det er brud og forlovere i salong for å pyntes og ha en deilig start på dagen sammen, så hender det titt og ofte at en av forlovere f eks skal amme. Barnefar kommer gjerne innom, og mor går å ammer. Kommer litt an på hvordan salongen er satt opp, men hos oss, når det er lørdag er 3 stk på jobb, ja så er det bare brud med eks 2 forlovere som er der fra eksempelvis 9-12. Det er en stor dag for alle, aller størst for bruden. Vi pleier å servere bobler/mozell, ost, kjeks, frukt osv. Det er makeup, hårspray, en nervøs brud blant hårnåler og pynt.. og fokus er på alt annet enn om evt en av forlovere skulle sitte å amme. Hvis du som ammer også vil ha litt ro kan du jo sitte litt unna.. eller gjemme deg litt bort med kappen du har på.

Men det er noe av det mest naturlige at en mor ammer sitt barn. Noe vi ser hver dag. Mens en vordende brud ikke er hverdagskost. .så denne bruden du er forlover til kan nok slappe heeelt av!
Hilsen frisør :)

Back
Topp