Formen idag?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Null energi idag, men samtidig en rar, rastløs følelse i kroppen. Masse liv i småen da, han holder på for oss begge [emoji28]
 
Er bare helt tung idag, alt er tungt...
 
Formen er grei, skal til legen i dag for å få sykemelding 1 dag i uken fremover. Nå er det bare 3.5 uke til permisjon, og kroppen trenger litt mer hvile. Skulle ønske det var mulig å tilrettelegge mer på jobb, men jobber i barnehage, det er så travelt at det er ikke mulig å ta flere pauser eller jobbe kortere dager. Liten barnehage, så vi har ikke plass til sofa på pauserommet, så er ikke mulig å legge seg ned i løpet av dagen heller. :p
Sliter med dårlig samvittighet for å sykemelde meg, fordi jeg kjenner at jeg sikkert klarer å presse meg til å jobbe fullt hvertfall et par uker til. Håper at jeg føler det var rett å gjøre etter å ha vært hos legen. :)
 
Formen er grei, skal til legen i dag for å få sykemelding 1 dag i uken fremover. Nå er det bare 3.5 uke til permisjon, og kroppen trenger litt mer hvile. Skulle ønske det var mulig å tilrettelegge mer på jobb, men jobber i barnehage, det er så travelt at det er ikke mulig å ta flere pauser eller jobbe kortere dager. Liten barnehage, så vi har ikke plass til sofa på pauserommet, så er ikke mulig å legge seg ned i løpet av dagen heller. :p
Sliter med dårlig samvittighet for å sykemelde meg, fordi jeg kjenner at jeg sikkert klarer å presse meg til å jobbe fullt hvertfall et par uker til. Håper at jeg føler det var rett å gjøre etter å ha vært hos legen. :)

Jobber 80% og merker at det er alt jeg har kapasitet til. Heller jobbe ut til permisjon enn å bli 100% sykemeldt for å ha presset seg for mye:)
 
Formen er grei, skal til legen i dag for å få sykemelding 1 dag i uken fremover. Nå er det bare 3.5 uke til permisjon, og kroppen trenger litt mer hvile. Skulle ønske det var mulig å tilrettelegge mer på jobb, men jobber i barnehage, det er så travelt at det er ikke mulig å ta flere pauser eller jobbe kortere dager. Liten barnehage, så vi har ikke plass til sofa på pauserommet, så er ikke mulig å legge seg ned i løpet av dagen heller. :p
Sliter med dårlig samvittighet for å sykemelde meg, fordi jeg kjenner at jeg sikkert klarer å presse meg til å jobbe fullt hvertfall et par uker til. Håper at jeg føler det var rett å gjøre etter å ha vært hos legen. :)

Når jeg leser dette innlegget tenker jeg at du må ta vare på deg selv og baby, sykemeld deg, få tilrettelagt eller jobb redusert! Så kommer jeg fort på at dette tipset fikk jeg fra flere av dere for bare to dager siden.

Det er lett å gi andre råd, men ikke alltid like lett å følge de selv. Dårlig samvittighet og følelser av burde og «sikkert klarer» herjer.

Jeg er med på at graviditet ikke er en sykdom, men det er en ekstrajobb som innebærer mye fysisk. Ugravide ville også møtt noen utfordringer hvis de skulle jobbet med 15 kg vekter i sekken døgnet rundt i 9 måneder mens de spøy og ikke sov en eneste sammenhengende natt [emoji5]

Uansett.. Jeg var helt utslitt før sist fødsel, typ intravenøs næring og måtte dusjes, hadde null energi. Det ødela enormt mye de første månedene som jeg husker lite av. Det unner jeg ingen. Bare si stopp, du produserer et helt menneske, det merkes. Og du skal ha energi til å ta være på han/henne etter fødsel.

Hilsen glasshus [emoji5]
 
Når jeg leser dette innlegget tenker jeg at du må ta vare på deg selv og baby, sykemeld deg, få tilrettelagt eller jobb redusert! Så kommer jeg fort på at dette tipset fikk jeg fra flere av dere for bare to dager siden.

Det er lett å gi andre råd, men ikke alltid like lett å følge de selv. Dårlig samvittighet og følelser av burde og «sikkert klarer» herjer.

Jeg er med på at graviditet ikke er en sykdom, men det er en ekstrajobb som innebærer mye fysisk. Ugravide ville også møtt noen utfordringer hvis de skulle jobbet med 15 kg vekter i sekken døgnet rundt i 9 måneder mens de spøy og ikke sov en eneste sammenhengende natt [emoji5]

Uansett.. Jeg var helt utslitt før sist fødsel, typ intravenøs næring og måtte dusjes, hadde null energi. Det ødela enormt mye de første månedene som jeg husker lite av. Det unner jeg ingen. Bare si stopp, du produserer et helt menneske, det merkes. Og du skal ha energi til å ta være på han/henne etter fødsel.

Hilsen glasshus [emoji5]

Var hos legen i går å fikk sykemelding hver onsdag, tror det kommer til å gjøre godt med en liten pause midt i uken. :) Takk for gode råd! Og du har helt rett, det er mye enklere å gi andre råd enn å følge de selv! Legen var heldigvis helt enig i at det nok var lurt å trappe litt ned, så skulle jeg ha lav terskel for å komme tilbake om jeg har behov for å jobbe mindre plutselig. :)
Veldig glad for at jeg endelig kom meg til legen.

Det hørtes veldig lite greit ut å ha det sånn som du hadde det med forrige fødsel, håper du og hører mer på kroppen denne gang. :)
 
Hvordan er formen din akkurat idag? :) :)

Formen er grei Mye trøtt, og tar det med ro. Sykemeldt 100% da jeg har vært innlagt to døgn på sykehuset med premature rier, 3cm åpning og kort livmorhals. Våknet i natt med masrier, de stoppa etter to timer.. dette har pågått noen uker nå.
Mulig jeg er 37uker og ikke 35 som legene først trodde
Ellers alt bra:happy:
 
Flere som bare er helt hinsides trøtte hele tiden? :p Her sover jeg en time eller mer etter jobb hver dag om jeg har muligheten, føler meg like trøtt som i begynnelsen av svangerskapet.
Har aldri vært så usosial som nå heller, vil helst være hjemme å slappe av etter jobb. Koser meg plutselig mye mer både hjemme og i eget selskap enn tidligere. ❤️
 
I begynnelsen av svangerskapet ble jeg trøtt og kunne duppe av uten å ha foretatt meg så mye. Mens nå er jeg utmattet og trøtt etter jobb. Til vanlig klarer jeg meg fint med 5 timers søvn i hverdagene, men nå merker jeg at kroppen trenger å lades opp. Frihelgene har jeg vært opptatt med venner og familie og blir jo ikke helt utslitt av det, ikke på samme måte hvert fall. Liker å være sosial og tilbringe fritiden med de nærmeste da:)
 
Varierende form for tiden, mye sliten og hormonell Men også forventningsfull og glad for at terminen nærmer seg
 
jeg plages mye med konstant høy puls, og det blir jeg så sliten og trøtt av i tillegg så blir jeg så svimmel:meh: jeg har vel innsett at jeg må være flinkere til å høre på kroppen. Det hamrer ikke bestandig like ille, men når det er som verst så blir det mye sofasliting:dead: det merkes på kroppen at den trenger mer hvile nå enn tidligere.
 
Back
Topp