Formen idag?

  • Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet
Har begynt å bli kvalm på morgenen. Ellers blir jeg fort utmattet utover dagen, og føler meg ikke helt på topp. Men er vel slik det er den siste tiden
 
Våknet i natt i 02 tiden. Hadde brennende vondt i brystkassen og ut i armene og opp til haka. Prøvde å skifte stillinger, men ingenting hjalp. Det slo meg etter hvert at jeg kanskje hadde halsbrann. Aldri hatt det før av noe nevneverdig karakter. Stod opp og drakk litt melk. Forsøkte å legge meg, bygde opp puter, hjalp lite. Sto opp i 04 tida, spiste vaniljeis og mer melk. La meg igjen. Sov noen minutter nå og da, men veldig lite.
Dro på jobb. Vært der noen timer. Kjøpte Gaviscon mikstur og tyggetabletter på apoteket. Så dro jeg hjem nå på formiddagen, skal hvile litt. Håper Gaviscon hjelper!!
Fler som sliter med det samme?
 
Bra foreløpig [emoji4] er ganske trøtt, men bekkenet har ikke begynt å tulle skikkelig enda og det er så deilig!
 
Våknet i natt i 02 tiden. Hadde brennende vondt i brystkassen og ut i armene og opp til haka. Prøvde å skifte stillinger, men ingenting hjalp. Det slo meg etter hvert at jeg kanskje hadde halsbrann. Aldri hatt det før av noe nevneverdig karakter. Stod opp og drakk litt melk. Forsøkte å legge meg, bygde opp puter, hjalp lite. Sto opp i 04 tida, spiste vaniljeis og mer melk. La meg igjen. Sov noen minutter nå og da, men veldig lite.
Dro på jobb. Vært der noen timer. Kjøpte Gaviscon mikstur og tyggetabletter på apoteket. Så dro jeg hjem nå på formiddagen, skal hvile litt. Håper Gaviscon hjelper!!
Fler som sliter med det samme?

Har hatt det innimellom og det er heilt grusomt. Du har min fulle sympati. For meg hjalp det å bruke gaviscon (flytande) kvar kveld ein periode. Fekk brekninger av den vonde smaken, men det er verdt det. Må vere streng og halde meg unna kaffi og jus i periodar. Samarin brusepulver kan lindre akutte smerter om du får det på jobb eller liknande. Syns også det hjelper å stresse ned. Lykke til
 
Våknet i natt i 02 tiden. Hadde brennende vondt i brystkassen og ut i armene og opp til haka. Prøvde å skifte stillinger, men ingenting hjalp. Det slo meg etter hvert at jeg kanskje hadde halsbrann. Aldri hatt det før av noe nevneverdig karakter. Stod opp og drakk litt melk. Forsøkte å legge meg, bygde opp puter, hjalp lite. Sto opp i 04 tida, spiste vaniljeis og mer melk. La meg igjen. Sov noen minutter nå og da, men veldig lite.
Dro på jobb. Vært der noen timer. Kjøpte Gaviscon mikstur og tyggetabletter på apoteket. Så dro jeg hjem nå på formiddagen, skal hvile litt. Håper Gaviscon hjelper!!
Fler som sliter med det samme?

Ja, jeg sliter voldsomt med dette. Hatt det tidligere svangerskap også... ender ofte med at jeg kaster opp ☹️
 
Takk for svar Tumle og Småsnakk.
Har tatt gaviscon noen ganger i dag og bare spist veldig lite, litt knekkebrød og melk. Virker som det er litt bedre og ikke like intenst. Fått sove litt på sofaen på dagtid.
Håper natta blir bedre. Skal ha Gaviscon på nattbordet hvert fall. :)
 
Våknet i natt i 02 tiden. Hadde brennende vondt i brystkassen og ut i armene og opp til haka. Prøvde å skifte stillinger, men ingenting hjalp. Det slo meg etter hvert at jeg kanskje hadde halsbrann. Aldri hatt det før av noe nevneverdig karakter. Stod opp og drakk litt melk. Forsøkte å legge meg, bygde opp puter, hjalp lite. Sto opp i 04 tida, spiste vaniljeis og mer melk. La meg igjen. Sov noen minutter nå og da, men veldig lite.
Dro på jobb. Vært der noen timer. Kjøpte Gaviscon mikstur og tyggetabletter på apoteket. Så dro jeg hjem nå på formiddagen, skal hvile litt. Håper Gaviscon hjelper!!
Fler som sliter med det samme?

Huff ja! Har slitt med halsbrann og sur oppstøt i et par år til vanlig og. Men nå er det et helt annet nivå og varer stort sett hele dagen:/ pleier å bruke titralac til vanlig men under svangerskapet har jeg måttet ty til gaviscon som jeg hater. Men den er kjempe effektiv til gjengjeld. håper den hjelper hos deg og:)
 
Huff ja! Har slitt med halsbrann og sur oppstøt i et par år til vanlig og. Men nå er det et helt annet nivå og varer stort sett hele dagen:/ pleier å bruke titralac til vanlig men under svangerskapet har jeg måttet ty til gaviscon som jeg hater. Men den er kjempe effektiv til gjengjeld. håper den hjelper hos deg og:)

Må være plagsomt å ha det sånn til vanlig også. :( Bra å høre at Gaviscon hjelper hos deg. Krysser fingrene her!
 
Klarer det men sliter litt med pusten [emoji23]
Ja, bare 7uker igjen jeg nå [emoji7]
Herlig! 10 uker igjen her :) kan derimot ligge på magen, sånn halvveis-det hjelper litt. Altså på sida/magen.
 
Herlig! 10 uker igjen her :) kan derimot ligge på magen, sånn halvveis-det hjelper litt. Altså på sida/magen.
På magen har jeg ikke klart siden uke 12 [emoji23] men det gleder jeg meg til når minien er ute, ligge på magen [emoji1] blir anbefalt å ligge på magen etter fødsel å [emoji6]
 
På magen har jeg ikke klart siden uke 12 [emoji23] men det gleder jeg meg til når minien er ute, ligge på magen [emoji1] blir anbefalt å ligge på magen etter fødsel å [emoji6]
Nei, var annerledes i første svangerskap. Klarer ikke ligge rett oppå altså. Men sover best på magen så det hjelper veldig å kunne ligge litt på magen-ish. Det var det beste etter fødselen husker jeg, å kunne sove oppå bolledeigen :)
 
Nei, var annerledes i første svangerskap. Klarer ikke ligge rett oppå altså. Men sover best på magen så det hjelper veldig å kunne ligge litt på magen-ish. Det var det beste etter fødselen husker jeg, å kunne sove oppå bolledeigen :)
Jeg kunne sove på magen mye lengre sist gang enn denne gange [emoji4] ja blir rart å få bollemagen igjen [emoji23]
 
Jeg kunne sove på magen mye lengre sist gang enn denne gange [emoji4] ja blir rart å få bollemagen igjen [emoji23]
Lurer på hvor bollete den blir denne ganga...etter tre svangerskap på fem år :happy: blir nok en deilig deig!
 
Er alle her fortsatt i full jobb? Det står alle steder, apper osv, at man skal gå tur, ta det med ro osv.. Jeg synes dette er vanskelig med full jobb og tre barn med hundre aktiviteter. Selv med en mann som prøver å ta på seg det hele, blir jeg sliten og vil egentlig bare ligge på sofaen. Sliter med å konsentrere meg om jobb.

Noen andre som kjenner på dette? Har løsninger eller lignende?
 
Er alle her fortsatt i full jobb? Det står alle steder, apper osv, at man skal gå tur, ta det med ro osv.. Jeg synes dette er vanskelig med full jobb og tre barn med hundre aktiviteter. Selv med en mann som prøver å ta på seg det hele, blir jeg sliten og vil egentlig bare ligge på sofaen. Sliter med å konsentrere meg om jobb.

Noen andre som kjenner på dette? Har løsninger eller lignende?

Synes det er nok med 80%, en hund og diverse husoppg. Kan ikke tenke meg hvordan det er med tre barn[emoji86]Du kan jo snakke med legen om sykemelding, eller sjefen om tilrettelegging de gjenværende ukene?
 
Her er det 100% sykmelding pga blødninger og morkakeplassering. Men har bare jobbet 35,5% fra desember til sist uke.
 
Formen begynner å bli dårlig.. heldigvis bare 4 dager igjen på jobb☺ vann i bena og bekkenløsning her...
 
Er alle her fortsatt i full jobb? Det står alle steder, apper osv, at man skal gå tur, ta det med ro osv.. Jeg synes dette er vanskelig med full jobb og tre barn med hundre aktiviteter. Selv med en mann som prøver å ta på seg det hele, blir jeg sliten og vil egentlig bare ligge på sofaen. Sliter med å konsentrere meg om jobb.

Noen andre som kjenner på dette? Har løsninger eller lignende?

Ære være deg som har orket å jobbe 100% så lenge med tre små barn hjemme! Høres ut som du kanskje bør jobbe litt redusert nå i slutten? Hadde jeg hatt like mye på hjemmefronten som deg så ville jeg gjort det hvertfall. :)

Jeg jobber i barnehage med barn med spesielle behov, tenker meg til legen i morgen for å redusere ned til 80% de tre siste ukene. Spørs om jeg gjennomfører, har snakket om det i tre uker nå. :p
 
Back
Topp