Forliggende morkake

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Noen flere her som har morkake som dekker over utgangen?

Jeg fikk beskjed at jeg hadde d i uke 10. Men forhåpentligvis har den flyttet seg nå. Men mest sansynlig derfra jeg har hatt en del blødninger . Spent på oul om 2 uker

Jeg fikk beskjed om at jeg har det på ul i uke 16. Håper inderlig at den flytter seg, jeg vil helst ikke ha keisersnitt. :oops:

Min lå mest bak men litt på forsiden, men den lå liksom sidelengs og ikke forran åpningen.. På en måte..

Vet ikke hvordan den ligger nå, men da jeg var gravid med nr 3 fikk jeg på oul beskjed om at morkaka lå i veien. Fikk ny ul senere og da hadde den heldigvis flytta seg :-)

Krysser fingrene for at den flytter seg jeg også. Ble litt nervøs mtp dette da de forrige svangerskap begynte å stoppe rier i uke 25+ noe og det hadde da påvirket livmorhalsen så det den ytre delen begynte å åpne seg. Klarte med hjelp å holde babyen inne til vannet gikk uke 35+0. Håper virkelig ikke det skjer igjen.

Sa
Vet ikke hvordan den ligger nå, men da jeg var gravid med nr 3 fikk jeg på oul beskjed om at morkaka lå i veien. Fikk ny ul senere og da hadde den heldigvis flytta seg :)
Samme skjedde med nr to. Men den flyttet seg og det ble normal fødsel.

Den flytter seg heldigvis hos de fleste som har morkaken liggende foran kanalen. :) Men skjønner det er en bekymring. Er jo ikke noe gøy å måtte ta keisersnitt hvis man ikke vil.

Lå framme på siden hos meg, ikke over utgangen heldigvis. Men syns det var rart det ikke ble nevnt på ultralyd i uke 11..

Dere andre som har fått beskjed om at dere har forliggende morkake, har dere fått beskjed om å ta spesielle hensyn, med tanke på løfting/bæring, sex osv...? Jeg synes jeg fikk så lite info på forrige ul. :rolleyes: Heldigvis er det ikke lenge til oul nå, så jeg får spørre og grave litt mer da. :)

Dere andre som har fått beskjed om at dere har forliggende morkake, har dere fått beskjed om å ta spesielle hensyn, med tanke på løfting/bæring, sex osv...? Jeg synes jeg fikk så lite info på forrige ul. :rolleyes: Heldigvis er det ikke lenge til oul nå, så jeg får spørre og grave litt mer da. :)

Jeg fikk klar beskjed; ikke samleie eller tung løfing(det siste må jeg til en viss grad da jeg har en liten en hjemme). Legen sa det da kunne begynne å blø fordi livmorhalsen blir "dyttet på" under samleie.

Da jeg fikk beskjeden så var d ikke samleie, og ikke løfte mer enn en bøtte vann ila dagen! Og ikke baze j badekar oga d er visst litt stlrre infeksjonfare npr morkaken ligger slik. Men jeg har ikke blødd siden . Så nå lever jeg som normalt igjen til oul. Satser stort på at den har flyttet seg ☺

Jeg fikk klar beskjed; ikke samleie eller tung løfing(det siste må jeg til en viss grad da jeg har en liten en hjemme). Legen sa det da kunne begynne å blø fordi livmorhalsen blir "dyttet på" under samleie.

Takk for svar! :) Å ikke løfte er litt vanskelig å unngå her også, siden 2-åringen til stadighet trenger hjelp med ett eller annet, men jeg får satse på at det går bra for det. :)

Da jeg fikk beskjeden så var d ikke samleie, og ikke løfte mer enn en bøtte vann ila dagen! Og ikke baze j badekar oga d er visst litt stlrre infeksjonfare npr morkaken ligger slik. Men jeg har ikke blødd siden . Så nå lever jeg som normalt igjen til oul. Satser stort på at den har flyttet seg ☺

Takk for svar! :) Jeg har heller ikke blødd noe *bank i bordet, krysse fingra osv ;)* på over 3 uker nå, til tross for at lege sa på ul i uke 16 at det lå blod i livmorhalsen som kom til å komme ut. Jeg har enda ikke turt å slippe til mannen for det jeg da, så han (og jeg) begynner å bli rimelig frustrert. :p 8 dager igjen til oul, fryktelig spent på å høre hvordan det ser ut da! :)

Takk for svar! :) Å ikke løfte er litt vanskelig å unngå her også, siden 2-åringen til stadighet trenger hjelp med ett eller annet, men jeg får satse på at det går bra for det. :)

Takk for svar! :) Jeg har heller ikke blødd noe *bank i bordet, krysse fingra osv ;)* på over 3 uker nå, til tross for at lege sa på ul i uke 16 at det lå blod i livmorhalsen som kom til å komme ut. Jeg har enda ikke turt å slippe til mannen for det jeg da, så han (og jeg) begynner å bli rimelig frustrert. :p 8 dager igjen til oul, fryktelig spent på å høre hvordan det ser ut da! :)

Jeg skal på sjekk tirsdag :)

Back
Topp