Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da er den foranliggende, og ikke forliggende(dekker åpningen).Har morkaken liggende forran, men tror ikke den dekket utgangen.
Samme skjedde med nr to. Men den flyttet seg og det ble normal fødsel.Vet ikke hvordan den ligger nå, men da jeg var gravid med nr 3 fikk jeg på oul beskjed om at morkaka lå i veien. Fikk ny ul senere og da hadde den heldigvis flytta seg![]()
Dere andre som har fått beskjed om at dere har forliggende morkake, har dere fått beskjed om å ta spesielle hensyn, med tanke på løfting/bæring, sex osv...? Jeg synes jeg fikk så lite info på forrige ul.Heldigvis er det ikke lenge til oul nå, så jeg får spørre og grave litt mer da.
![]()
Da jeg fikk beskjeden så var d ikke samleie, og ikke løfte mer enn en bøtte vann ila dagen! Og ikke baze j badekar oga d er visst litt stlrre infeksjonfare npr morkaken ligger slik. Men jeg har ikke blødd siden . Så nå lever jeg som normalt igjen til oul. Satser stort på at den har flyttet seg ☺Dere andre som har fått beskjed om at dere har forliggende morkake, har dere fått beskjed om å ta spesielle hensyn, med tanke på løfting/bæring, sex osv...? Jeg synes jeg fikk så lite info på forrige ul.Heldigvis er det ikke lenge til oul nå, så jeg får spørre og grave litt mer da.
![]()
Jeg fikk klar beskjed; ikke samleie eller tung løfing(det siste må jeg til en viss grad da jeg har en liten en hjemme). Legen sa det da kunne begynne å blø fordi livmorhalsen blir "dyttet på" under samleie.
Da jeg fikk beskjeden så var d ikke samleie, og ikke løfte mer enn en bøtte vann ila dagen! Og ikke baze j badekar oga d er visst litt stlrre infeksjonfare npr morkaken ligger slik. Men jeg har ikke blødd siden . Så nå lever jeg som normalt igjen til oul. Satser stort på at den har flyttet seg ☺
Takk for svar!Å ikke løfte er litt vanskelig å unngå her også, siden 2-åringen til stadighet trenger hjelp med ett eller annet, men jeg får satse på at det går bra for det.
![]()
Takk for svar!Jeg har heller ikke blødd noe *bank i bordet, krysse fingra osv
* på over 3 uker nå, til tross for at lege sa på ul i uke 16 at det lå blod i livmorhalsen som kom til å komme ut. Jeg har enda ikke turt å slippe til mannen for det jeg da, så han (og jeg) begynner å bli rimelig frustrert.
8 dager igjen til oul, fryktelig spent på å høre hvordan det ser ut da!
![]()
Jeg skal på sjekk tirsdag![]()