Forlate huset med sovende barn?

• Trådstarter Trådstarter Gjest
  • Opprettet Opprettet
Jeg trilla bort søppelspanna en gang mannen var borte, det er kanskje 100 meter. Hadde babycall med meg da, og den har så lang dekning. Syntes det var sånn passe kjekt.

Skjønner ikke hva som er problemet med å handle på vei hjem fra bhg:eek: Du må vel ikke handle hver dag heller? Skjønner at det er tøft å være alene, men du bør kanskje bli litt flinkere til å planlegge.

Da må du nesten bare handle etter du har hentet i barnehagen. Du handler vel ikke hver dag? Så får det bare være at ungen kommer litt senere i seng de dagene.

Trene gjør du lett hjemme.
Bli medlem av en gruppe eller start en for mødre med små barn som vil sosialisere eller hjelpe hverandre litt.
Kanskje prøve å bytte jobb. Vurder muligheten i hvert fall.

Sånn er det bare med små barn i hus. Jeg har alltid vært alene i perioder mens pappaen var i Nordsjøen og da måtte jeg gjøre det beste utav det når jeg både jobbet og hadde et lite barn å ta meg av. Hva ofrer vi ikke for våre barn, sant? Jeg har gitt avkall på mye, men det kommer en tid der ting blir lettere.

Nei. Kunne jeg ikke gjort. Du kan vel ta med ungen på butikken? Evt storhandel på lørdag? Bruk lunchen på å handle? Det er ikke greit å gå ifra et sovende barn for å trene eller handle.

Vi har bestefar som sitter barnevakt fra 0345 til 7. Han for baby call Aldri dratt fra ungen

Vi spiste middag hos naboen en gang etter ungene var lagt , vi bor på landet på en gård med en vei opp hit, ikkje midt i ett nabolag,så er nokså trygt med tanke på inbrudd ol. tok med babycall og spiste middag og koste oss :)

Jeg går ikke ut med søppelet hvis ungen sover. Han er 6 år.
Jeg er heldig at jeg har flere naboer i blokken som jeg kan spørre om de kan passe han hvis jeg absolutt MÅ på butikken, men prøver å få handlet inn før leggetid.
Trener kun på dagtid mens han er på skolen.
Er sjelden alene hjemme over lengre tid, og som regel handler mannen min inn mat og drikke til de dagene han er bortreist, sånn at jeg skal slippe å stresse med det.

Prøv å skaff deg barnevakt. Se på facebooksiden på din hjemplass om det er noen barnevaktgrupper.

Jeg bor på gård og det hender at jeg må i fjøset for å hjelpe til med vanskelig lamming mens ungan sover. Men vi har babycall. Et fåtall ganger har jeg måtte lemne de yngre for å kjøre og hente eldste barnet på skolen pga f.eks. akutt sykdom, det tar maks 5 min. Da ringer jeg barnefar og gir beskjed at jeg kjører, og gir en tidsfrist på når han skal få en mld at jeg er tilbake. Da er han klar om han må reagere, for man vet aldri om det skjer noe på veien.

Jeg skjønner at du er i en vanskelig situasjon, men å trene mens ungen er hjemme alene er ikke greit. Hvis du må forte deg på butikken en sjelden gang, bør du ha en du kan sende mld til som jeg gjør, for det ville være fryktelig om det skjer noe med deg mens du er borte, og barnet ender opp alene i farlig lang tid

Du er nok verdens beste mamma som alle oss andre, og håper du tar til deg råd og meninger fra oss :)

Jeg bor på gård og det hender at jeg må i fjøset for å hjelpe til med vanskelig lamming mens ungan sover. Men vi har babycall. Et fåtall ganger har jeg måtte lemne de yngre for å kjøre og hente eldste barnet på skolen pga f.eks. akutt sykdom, det tar maks 5 min. Da ringer jeg barnefar og gir beskjed at jeg kjører, og gir en tidsfrist på når han skal få en mld at jeg er tilbake. Da er han klar om han må reagere, for man vet aldri om det skjer noe på veien.

Jeg skjønner at du er i en vanskelig situasjon, men å trene mens ungen er hjemme alene er ikke greit. Hvis du må forte deg på butikken en sjelden gang, bør du ha en du kan sende mld til som jeg gjør, for det ville være fryktelig om det skjer noe med deg mens du er borte, og barnet ender opp alene i farlig lang tid

Du er nok verdens beste mamma som alle oss andre, og håper du tar til deg råd og meninger fra oss :)
Hvorfor tar du ikke med de yngre barna for å hente eldste ved akutt sykdom o.l?

Hvorfor tar du ikke med de yngre barna for å hente eldste ved akutt sykdom o.l?
Skolen er rett ved siden av huset vårt. Vi bor på landet. Hvis minste sover, tar det tid å vekke henne og kle på ho, er det minus 40 synes jeg det er helt unødvendig. Dette har skjedd ved noen få tilfeller, og jeg mener det er den beste løsningen i den situasjonen. Heldigvis har vi svigerforeldre i kårboligen ved siden av, så vi slipper så og si helt denne problemstillingen

Skolen er rett ved siden av huset vårt. Vi bor på landet. Hvis minste sover, tar det tid å vekke henne og kle på ho, er det minus 40 synes jeg det er helt unødvendig. Dette har skjedd ved noen få tilfeller, og jeg mener det er den beste løsningen i den situasjonen. Heldigvis har vi svigerforeldre i kårboligen ved siden av, så vi slipper så og si helt denne problemstillingen
ok. Bare lurte :)

Jeg går ikke i fra sovende barn (mine er 2,5 og 6,5 år), selv om jeg godt kan forstå situasjonen din. Jeg er også alene med barna mine og dermed litt "låst" til huset etter kl 19 (ca). Om jeg ikke rekker butikken før jeg henter i bhg så tar jeg med meg yngste på butikken for å handle :)
Og aldri i verden om jeg hadde gått for å trene etter at de har lagt seg, selv om trengsrommet her er bare 100 m unna.

Back
Topp