For å være helt ærlig. Viss du bor så nærme butikken så ser Ikke jeg problemet med å svippe raskt 10 min på butikken mens barnet sover. Men helst bare en sjelden gang i blant viss det er krise. Og ikke noe ukeshandling eller noe sånt. Så alt bør jo gjøres for å slippe å gjøre det. Men husker når søsteren min sin elste jente var liten, så måtte hun ut på tur med hunden om kveldene når mannen var i nordsjøen. Hu hadde med seg babycall og skyntet seg såklart tilbake om hu begynnte å lage lyd. Husker ikke hvor lang turen hennes var. Men gikk hun hele lengden babycallen tillot og hunden snuste og gjorde sitt, så tok det nok 20-30 min totalt. Men lengdemessig så var hu aldri mer en et par min unna. Ikke optimalt verken å gå på tur på hund eller gå på butikken. Men er man alene så blir det av og til litt slikt.
Og søster til mannen min er bondekone. Der har det også vært tilfeller der hun enten må ut å hjelpe på kveld/natt eller at mannen har vært vekke og hu har mått ta kveldsjekk og/eller gå og se om det var kalving på gang. Og vet at det flere ganger har tatt lengre tid enn 10 min.
Så totalt sett. Ville nok ikke gjordt en vane utav det. Men i nøden av og til viss for eksempel brødet har muglet som du skrev.
Og søster til mannen min er bondekone. Der har det også vært tilfeller der hun enten må ut å hjelpe på kveld/natt eller at mannen har vært vekke og hu har mått ta kveldsjekk og/eller gå og se om det var kalving på gang. Og vet at det flere ganger har tatt lengre tid enn 10 min.
Så totalt sett. Ville nok ikke gjordt en vane utav det. Men i nøden av og til viss for eksempel brødet har muglet som du skrev.