Forkjøla barn

Luna30

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvor lenge/mye lar dere barna sove/hvile når de er syke?

Jente mi på 4år er forkjøla (hatt feber i 5 dager), hun er lik seg men nå sovnet hun på sofaen mens hun så på tv. Har ikke hjerte til å vekke henne:shy:
 
Hmm... Det der er alltid et dilemma... Men jeg tror nok at jeg hadde latt henne sove. Evt prøve å vekke henne etter en halvtime-time og se hvordan hun responderer. La henne sove videre om hun vil det?
 
Lar de sove når de er syke :)
 
Så lenge de har feber og er syke, så får de sove så mye og lenge de trenger/ønsker.
 
Mine unger får slappe av så mye de vil, og hvis de har høy feber får de bare sove. Forventer også at de sover om natta, selv om vi må inn og gi medisin o.l.

Har en med forkjølelse, slapp og fjern på dagtid. Prøver å få henne til å holde koken, og heller bare ligge og slappe av. Ikke særlig feber. Merker at oppvåkninger om natta gjør henne verre, og søvn på dagtid sørger for oppvåkninger om natta.
 
Sover så mye og ofte de vil når de er syke, sover stortsett på natta uannsett ved sykdom, bortsett fra når vi vekker ved høy feber for å gi medisin.
 
Hvor lenge er det "normalt" at barn har feber? Vesla (4 år) har hatt feber av og på siden tirsdag, hoster litt, er litt slapp og dårlig matlyst, men hun leker og gjør det hun pleier å gjøre, hun ligger ikke bare på sofaen liksom, hun har sovnet 2 ganger på sofaen denne uka. Tenker at jeg tar en tur til legen i morgen vist hun har feber da. Men regner med at dette er bare en vanlig forkjølelse og som alltid så sier sikkert legen at det går over eller at vi må se det an..:p Hva tror dere?
 
Jeg lar mine sove så lenge de vil og trenger når de er syke. Jenta mi som snart blir 4 år har vært syk hele helgen. Hadde høy feber fredag og lørdag og sov store deler av dagen begge de dagene. Igår var ikke feberen like høy. Hun er litt kvikkere idag og har ikke feber lengre, men har holdt henne hjemme idag også sånn at hun fikk henta seg inn litt igjen :happy:
 
Mine sovner ikke på dagen med mindre de er veldig syk, så da får de sove så mye de vil. Har alltid sovnet igjen på kvelden.
 
Back
Topp