Foreldrepenger igjen

Tror helt ærlig at noen av de som jobber der er jævlige bare for gøy innimellom... Ser for meg at de sitter å ler etter de har lagt på... Haha
Jeg tror de får en liste på starten av dagen, jeg.
Så så mange skal de hjelpe.
Så så mange skal få feil svar.
Så så mange skal man være nebbete mot.
Så så mange skal man bare gjøre mer forvirra.
Så så mange skal man ikke hjelpe i det hele tatt.
 
Jeg tror de får en liste på starten av dagen, jeg.
Så så mange skal de hjelpe.
Så så mange skal få feil svar.
Så så mange skal man være nebbete mot.
Så så mange skal man bare gjøre mer forvirra.
Så så mange skal man ikke hjelpe i det hele tatt.

Hehe... Høres riktig ut det :p
 
Jobben var så treig med å sende inn intektsopplysninger, så fikk purring av nav. Snakket med jobben i går. Da hadde de sendt inn inntekt forrige uke, men det er sikkert ikke registrert av nav enda. Og i dag fikk jeg brev fra jobben og de har regnet ut perm. Og i følge jobben er jeg ferdig i perm 20 november 2016! Og da har jeg fått 5 uker ferie! Mens nav sier jeg er ferdig 13 januar 2017, og det er ikke med ferie!:eek: personalsjefen er en ræv! Helt utrolig udugelig i jobben sin. Så hun kunne ikke forstå at hun hadde gjort noe galt. Så jeg sendte henne et bilde og sa at de rekner f.eks ikke helg som perm i nav systemet, og at jeg ikke kunne se at hun har satt opp mammakvoten..håper hun finner ut av det tilslutt. Lønn får jeg iallefall.
 
Venter på min selv... Prata med nav i dag, og de kan ikke si noe om hva utfallet er, men så lenge man ikke mangler noe og man har krav så er d godkjent :p
 
Sendte inn søknad 23/11, fikk brev i posten i går om at søknaden var ferdigbehandlet og innvilget. Første utbetaling skjer 31/1, så best å holde seg hjemme til man har noen penger på konto igjen :p
 
Får min første utbetaling idag jeg :) tok vell 2 dager fra jeg leverte den til den var ferdig behandlet.
Fikk også en utbetaling i dag, men det var vesentlig mindre enn jeg hadde forventet meg, det stod fødsels og adopsjonspenger, har ikke gått ut i permisjon enda da, stod det var for 25/1 - 31/1, så da er det vel ikke det jeg kommer til å få i mnd?
 
Fikk også en utbetaling i dag, men det var vesentlig mindre enn jeg hadde forventet meg, det stod fødsels og adopsjonspenger, har ikke gått ut i permisjon enda da, stod det var for 25/1 - 31/1, så da er det vel ikke det jeg kommer til å få i mnd?
Det er foreldren pengene for de 5 dagene, regner jo ikke med helg.
De blir jo regnet ut etter dagsatsen du har fått vedtak om. I februar får du vesentlig mer :)
 
Fikk også en utbetaling i dag, men det var vesentlig mindre enn jeg hadde forventet meg, det stod fødsels og adopsjonspenger, har ikke gått ut i permisjon enda da, stod det var for 25/1 - 31/1, så da er det vel ikke det jeg kommer til å få i mnd?
Nei, de har vel bare utbetaling én gang i mnd (ca den 20. tror jeg), så du fikk jo bare det du skal ha for januar. 20.februar får du nok det du har regnet ut at du skal ha. Nå fikk du jo bare for 6 dager. ;)
 
Det er foreldren pengene for de 5 dagene, regner jo ikke med helg.
De blir jo regnet ut etter dagsatsen du har fått vedtak om. I februar får du vesentlig mer :)
Okei, da får jeg vente på vedtaket å se hva jeg får om dagen, men det var betryggende å høre :D
 
Min søknad ble ferdig behandlet 13/1, ikke fått noe brev enda... permisjonen har startet allerede :p
 
Sniker fra mars :) Har søkt til nav for ca 3 uker siden å fikk beskjed om at det tok 6 uker i brevet jeg fikk fra nav, vil det si at det tar 6 uker til jeg får utbetalt pengene? :)
6 ukers behandlings tid :) så når søknaden er ferdig behandlet så kommer utbetaling fortløpende om du er gått ut i permisjon.
 
Jeg tror de får en liste på starten av dagen, jeg.
Så så mange skal de hjelpe.
Så så mange skal få feil svar.
Så så mange skal man være nebbete mot.
Så så mange skal man bare gjøre mer forvirra.
Så så mange skal man ikke hjelpe i det hele tatt.

Har veldig forståelse for at nav kan være veldig forvirrende osv, og at mange har grunn til å være oppgitt. Men blir trist av å lese så mye negativt om et regelverk som faktisk lar oss være hjemme ganske så lenge når vi får barn! Det er ikke akkurat mange land som har en så bra ordning :) Ja, ting kan ta tid. Men det er i nav som andre deler av helsevesenet; det er ikke alltid nok ressurser til å få gjort alt så kjapt som man kanskje ønsker. Og de aller fleste som jobber i nav er hyggelige, selv om det selvfølgelig finnes unntak her og :) Jeg er bare veldig glad jeg ikke jobber innenfor foreldrepenger, for det er et utrolig stort regelverk å jobbe med (jobber i ungdomsteamet).
 
Har veldig forståelse for at nav kan være veldig forvirrende osv, og at mange har grunn til å være oppgitt. Men blir trist av å lese så mye negativt om et regelverk som faktisk lar oss være hjemme ganske så lenge når vi får barn! Det er ikke akkurat mange land som har en så bra ordning :) Ja, ting kan ta tid. Men det er i nav som andre deler av helsevesenet; det er ikke alltid nok ressurser til å få gjort alt så kjapt som man kanskje ønsker. Og de aller fleste som jobber i nav er hyggelige, selv om det selvfølgelig finnes unntak her og :) Jeg er bare veldig glad jeg ikke jobber innenfor foreldrepenger, for det er et utrolig stort regelverk å jobbe med (jobber i ungdomsteamet).

Kanskje ikke riktig fora å forsvare NAV på ;)
Det er råtne epler over alt, men forskjellen på en vanlig arbeidsplass og NAV er jo det at de ansatte på NAV kan igrunn behandle brukerene akkurat som de vil uten å få konsekvenser. I mitt yrke hadde jeg fått fyken på dagen, hadde jeg behandlet mine kunder som jeg har blitt behandlet av ansatte i NAV...ved flere anledninger.
 
Kanskje ikke riktig fora å forsvare NAV på ;)
Det er råtne epler over alt, men forskjellen på en vanlig arbeidsplass og NAV er jo det at de ansatte på NAV kan igrunn behandle brukerene akkurat som de vil uten å få konsekvenser. I mitt yrke hadde jeg fått fyken på dagen, hadde jeg behandlet mine kunder som jeg har blitt behandlet av ansatte i NAV...ved flere anledninger.

Handler ikke om å forsvare nav, men prøver å si at vi er heldige som har det systemet vi har.
Er jo kjempe trist dersom du kun har blitt dårlig behandlet på nav, sånn skal det jo ikke være. På kontoret jeg jobber er det hvert fall veldig lite av klager fra brukere på at de har blitt dårlig behandlet, og dersom en veileder får klager på dårlig behandling av brukere så går det direkte til lederen. Så det er absolutt konsekvenser for ansatte i nav som alle andre arbeidsplasser :)
Ha en fortsatt fin kveld!
 
Har veldig forståelse for at nav kan være veldig forvirrende osv, og at mange har grunn til å være oppgitt. Men blir trist av å lese så mye negativt om et regelverk som faktisk lar oss være hjemme ganske så lenge når vi får barn! Det er ikke akkurat mange land som har en så bra ordning :) Ja, ting kan ta tid. Men det er i nav som andre deler av helsevesenet; det er ikke alltid nok ressurser til å få gjort alt så kjapt som man kanskje ønsker. Og de aller fleste som jobber i nav er hyggelige, selv om det selvfølgelig finnes unntak her og :) Jeg er bare veldig glad jeg ikke jobber innenfor foreldrepenger, for det er et utrolig stort regelverk å jobbe med (jobber i ungdomsteamet).
Klart vi er heldige som bor i norge og alt det der, ingen som diskuterer på det. Men det er noe stein hakkende galt med nav. Jeg har møtt nav med et smil om munnen og tenkt at det bare er skrekkhistoriene man hører. Haha, om jeg har måtte bitt i meg de ordene mange ganger! :p
For å ta et enkelt (og ikke blant de 5 verste selvopplevde) eksempel, - foreldrepengesøknaden. Tre ganger måtte jeg ringe inn, fordi de har gitt meg vedtak på feil start og slutt dato. Tre! Når jeg opplyser om hva som er korrekt, og så får vedtak med feil allikevel. Jeg fatter ikke at det er mulig.
Klart at mange som jobber på nav er dyktige og vet hva de driver, helt sikkert flesteparten. Men antall som gir råd/opplysninger som ikke er korrekte er ekstremt høyt, og de det gjelder får liten til ingen konsekvenser. Alle kan gjøre feil, men de burde iallefall kunne møte brukere med ydmykhet når de gjør det. :)
 
Jeg venter på inntektsopplysninger i fra arbeidsgiver. Han har sendt de da, så må vente til nav mottar de. Men er arbeidsgiver som skal betale ut lønn her, så da får jeg feriepenger neste år også *glede*

Dere er klar over at dere kun får 12 uker med feriepenger om nav betaler ut lønn. Skal liksom ikke tape på å få barn, men man taper jo ganske mange uker med feriepenger.
 
Back
Topp