Foreldre penger.

Jeg skulle jo til en jordmor idag og tenkte å spørre om bevis på graviditet, men GLEMTE :(
Og nå haster det jo litt. Er 29+1, ca 8 uker til permisjon starter og ser på nav.no at det er 8 ukers behandlingstid i mitt fylke. Nå skal jeg til legen neste tirsdag (men hadde egentlig tenkt å avbestille den timen! :eek:) og da er jeg 30+1. Har time til jordmor igjen 19/8, da er jeg 31+4...

Regner med at de ikke blir ferdig med behandlingen før etter jeg har gått ut i permisjon... :( men jeg mister vel ikke noen penger for det? De kommer bare senere?

Samme hos meg. Var hos JM sist uke og glemte selvfølgelig å be om bekreftelsen. Og JM sitter i lånte lokaler, så jeg får ikke tak i henne der, men måtte ringe en annen helsestasjon som skulle sende en lapp til JM med posten om at hun skulle ringe meg :wideyed:.

Bare tull, så jeg stakk innom legekontoret og fikk de til å be legen skrive ut en bekreftelse til meg, men han var så busy at jeg ikke fikk den før i går. Det vil si:

Jeg er 30+4 og har enda ikke søkt :sorry: Må prøve å få gjort det i kveld.

Kan han ikke? :eek: det visste jeg ikke... Men det er vel bare å søke allikevel det, da ligger jo søknaden inn tenker jeg :)

Nei han kan visst ikke det :P :eek: Spurte igjen om det på nav sin fb-side, og samme svaret der og.. Så da får vi/han bare søke rett etter fødsel da.. :) Det skulle visst gå helt fint det for de kunne visst etterbetale så lenge det ble innvilget. Er ikke alt som er helt forståelig altså... Syns også det er litt dumt at han ikke kan ta før uke 7 etter fødsel; det er jo midt i semesteret og jeg har jo ikke tenkt å ta permisjon, så jeg vil jo måtte (eller bør hvertfall) møte til undervisning så snart jeg kan etter fødsel. :) Men vi får det vel til på et vis :)

Jeg søkte nå på mandag, var da 31+4 uker på vei :o hvis det er behandlingstid på 10 uker i Oslo sliter jeg nå litt, men får håpe det går i orden :p

Er det noen her som tar ut ferie, f.eks i påsken for å spare noen dager?

Er det noen her som tar ut ferie, f.eks i påsken for å spare noen dager?
Jeg skal ta ut ferie i desember for å få brukt opp årets ferie og få lenger permisjon :)

Jeg har satt opp ferie i mai. Sparer bare 3 dager, men vil ha muligheten til å ta ut pappaperm samtidig, slik at vi kan dra på tur ;)

Problemet er at sykehuset er 30 min hjemmefra, feil vei mot for jobben, så har ikke mulighet å hente der. Min jordmor har ferie til 17/8, likeså min lege har ferie ut uken her og neste. Måtte mase til meg en legetime til en annen lege i neste uke for å få ta prøver som skulle vært tatt i juli. Selvom jeg egentlig ikke har mulighet å gå dit ettersom jeg har 50 min en vei til jobb der jeg er akkurat nå og fikk time kl 11.30 :(
Bare tull med alt nå! :P
Tror jeg ringer sykehuset imorgen å hør om de kan sende bekreftelsen på posten :)

Du kan sende inn kopi av sv.skap journalen din. Må ikke ha eget skriv

Bah! Sitter og skal fylle ut nå. Men jeg vet ikke om jeg har jobb videre etter august, og har all ferie fra i år tilgode pga sjukemelding. Så tenkte jeg å evt ta de ukene etter de første obligatoriske, men siden jeg ikke veit om jeg har jobb enda, så får jeg ikke bestemt det. Lurer på om jeg vil ha en samtale på nav jeg, så jeg kanskje blir litt klokere...

Bah! Sitter og skal fylle ut nå. Men jeg vet ikke om jeg har jobb videre etter august, og har all ferie fra i år tilgode pga sjukemelding. Så tenkte jeg å evt ta de ukene etter de første obligatoriske, men siden jeg ikke veit om jeg har jobb enda, så får jeg ikke bestemt det. Lurer på om jeg vil ha en samtale på nav jeg, så jeg kanskje blir litt klokere...
Kanskje du må snakk litt med arbeidsgiveren din og da? :)
Håper du finner utav det!

Om dere ikke er sikre på ferie etc enda, så kan dere søke/endre på det etter babyen er født. Jeg valgte å vente med å bestemme alt dette til jeg faktisk vet når permisjonen min slutter, og pappaen vet når han skal søke fra. Syns det var greit å bare få sendt inn basic slik at alt er i orden mtp utbetalinger

Jepp, jeg har søkt jobben om ferie i påska. Tjener noen få ekstra dager ved å gjøre det sånn. :)
Hvordan tjener du ekstra dager pga det?
Jeg trodde også man kunne ordne det slik, men har snakket med andre som har fått avslag når de har søkt om å få ha ferie istedenfor permisjon i julen.

Hvordan tjener du ekstra dager pga det?
Jeg trodde også man kunne ordne det slik, men har snakket med andre som har fått avslag når de har søkt om å få ha ferie istedenfor permisjon i julen.
Jeg er ikke sikker, men jeg tror Nav regner i hele uker, så hvis jeg får ferie i påsken, bruker jeg kun 3 feriedager og resten av uka er helligdager. Pers.avd. på jobben nærmest oppfordret meg til å gjøre det sånn, så da satser jeg på at søknaden går gjennom.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror Nav regner i hele uker, så hvis jeg får ferie i påsken, bruker jeg kun 3 feriedager og resten av uka er helligdager. Pers.avd. på jobben nærmest oppfordret meg til å gjøre det sånn, så da satser jeg på at søknaden går gjennom.
Si gjerne i fra om det blir godkjent så kan jeg evt endre min søknad :)

Jeg skal ta ut ferie i desember for å få brukt opp årets ferie og få lenger permisjon :)

Tror det avhenger veldig av arbeidsgiveren din, hos oss får vi ikke lov dessverre, men du burde absolutt spørre :)

Kan ikke skjønne hva det har å si for arbeidsgiver om du har ferie eller permisjon?

Jeg har tatt ferie både jul- og påskeukene. Så fortsetter permisjonen rundt.

Kan ikke skjønne hva det har å si for arbeidsgiver om du har ferie eller permisjon?

Jeg har tatt ferie både jul- og påskeukene. Så fortsetter permisjonen rundt.
Fordi jeg får lønn direkte fra arbeidsgiver og det betyr at de mister de refusjonsdagene de ellers ville fått. Fikk ta ferie i påska, men bare på det som er arbeidsager. Litt irriterende, ja, men de betaler full lønn uten avkorting ved 6g og får full feriepengeopptjening så føler ikke jeg kan gjøre meg vanskelig på det.

Back
Topp