Foreldre penger.

Fordi jeg får lønn direkte fra arbeidsgiver og det betyr at de mister de refusjonsdagene de ellers ville fått. Fikk ta ferie i påska, men bare på det som er arbeidsager. Litt irriterende, ja, men de betaler full lønn uten avkorting ved 6g og får full feriepengeopptjening så føler ikke jeg kan gjøre meg vanskelig på det.

Samme hos meg. Men de er ikke vanskelige for det :)..Men sikkert forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver.

Kom på posten idag :D
Å jeg som glemte å kjøre innom kontoret med helsekortet idag for å skanna det! :P
ImageUploadedByBV Forum1470403174.645100.jpg

Bare ta bilde av det, det gjorde jeg :)
Formulerte meg litt feil kanskje... Jeg skulle innom kontoret med helsekortet idag men glemte å gjøre det. Så tok jeg inn posten og der lå det better meg et brev fra sykehuset!
Er jo topp å ha den bekreftelsen fra jordmor isteden :D
Ja, bilde funker greit! Om jeg ikke tar å vekker liv i vår printer som står på loftet :P eller venter til på mandag å far innom kontoret ;)

Sendte inn i går:) så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på svar :) arbeidsgiver utbetaler lønn i permisjonen så stresser heldigvis ikke med nav og alt det der:) men er jo greit at arbeidsgiver får refundert :)

Jeg har også fått brev i posten, og der stod det en sum jeg får utbetalt hver dag. Og her kommer et skikkelig dumt spørsmål: skatt er trekt fra den summen, ikke sant? :p

Nei, søker engangsstønad siden jeg bare er vikar, ikke jobbet fullt lenge nok og taper penger på å ikke fortsette å jobbe. Men der er det kortere behandlingstid?

Jeg har også fått brev i posten, og der stod det en sum jeg får utbetalt hver dag. Og her kommer et skikkelig dumt spørsmål: skatt er trekt fra den summen, ikke sant? :p
Jeg mener å tro det ja :) står det "utbetales" så er skatten trukken allerede.

Jeg mener å tro det ja :) står det "utbetales" så er skatten trukken allerede.

Takk for svar :) Det sier jo egentlig seg selv når det står "utbetales", men jeg gikk nylig opp i stillingsprosent og var litt usikker på de tok hensyn til det eller ikke.

Jeg fikk innvilget i dag! Kun to uker etter jeg søkte. Skikkelig imponert :D

Takk for svar :) Det sier jo egentlig seg selv når det står "utbetales", men jeg gikk nylig opp i stillingsprosent og var litt usikker på de tok hensyn til det eller ikke.
Jeg lurte på det samme selv, men når jeg googlet det og fikk opp noen som hadde stilt samme spørsmål til Nav foreldrepenger på Facebook sa de at det var før skatt.

Jeg søkte engangsstønad i begynnelsen av Juli, måtte ettersende (enda en)termin bekreftelse og skal få svar innen 20 august, 6ukers behandlingstid. Er glad jeg fikk gjort det da,føler meg allerede stresset selv om det er litt tid igjen før bebisen kommer men må ha alt klart i god tid før hun kommer

Back
Topp