Foreldre penger.

Du er hvertfall tøff og jeg håper det går greit for dere. Skal du jobbe lenge før du skal ta resten av ukene med perm?
Hehe, tusen takk :) Jeg blir å jobbe 13 uker før jeg tar neste 13 uker med permisjon. Leste nå at man har jo rett til å dra hjem fra jobb i løpet av dagen for å amme, også bor vi ikke så langt unna jobben min så om det skjer noe kan samboer bare trille bort :P

Da har jeg også søkt! :) Gikk overraskende enkelt å søke elektronisk, hadde gruet meg til å sette meg inn i alt det der :p

Har også søkt om å overta fedrekvoten da far er student, og synes det var litt rart at jeg ikke måtte sende inn noe dokumentasjon på det... Men mulig de etterspør mer senere.

Da var min søknad også sendt inn i dag, glemte terminbekreftelse sist jeg var hos jordmor så da drøyde det litt.... Skal utsette/forlenge permisjonen med ferie så håper det nå ble riktig.... Det beste er at jeg har endel ferie igjen også når permisjonen er ferdig slik at jeg regner med å kunne ta noen dager her og der + jula neste år fri :-)

Søkte i dag på nav, det gikk kjempe lett.. :) må berre sende inn dokumentasjon på lønn

Da er jeg ferdig! Endelig. Fått hjelp til å fylle inn og alt.. Så nå bør det være i orden:)

Jeg søkte for en uke siden :) Greit å ha unnagjort siden behandlingstiden her er 10 uker. Spent på hvor lang tid det tar!

Skal søke nå straks, begynte å se på det i dag. Arbeidsgiver betaler meg lønn som vanlig i permisjonen, og får refundert av NAV. Burde sendt inn for et par uker siden tror jeg, men har vært på ferie. Behandlingstid på 6 uker her, så det bør gå bra.

Sniker fra september jeg ;) jeg søkte 27/6 og ventet enda på svar. Behandlingstiden er 6 uker og jeg begynner å bli stressa kjenner jeg :)

Søkte i dag, den elektroniske søknaden var jo så enkel og grei i forhold til den gamle postsendte som jeg måtte bruke sist.

Ikke søkt ennå. Pers.avdelingen på jobben trodde ikke de fikk sendt bekreftelse på ansettelse/lønn før om to uker pga ferieavvikling. :-O Det blir rimelig seint i og med at Oslo har 10 uker behandlingstid....

Sniker fra september jeg ;) jeg søkte 27/6 og ventet enda på svar. Behandlingstiden er 6 uker og jeg begynner å bli stressa kjenner jeg :)

Forrige gang jeg fikk foreldrepenger fikk jeg ikke svar før noen dager før første utbetaling. Null stress! Går som regel i orden sånn rett før :)

Jeg skulle jo til en jordmor idag og tenkte å spørre om bevis på graviditet, men GLEMTE :(
Og nå haster det jo litt. Er 29+1, ca 8 uker til permisjon starter og ser på nav.no at det er 8 ukers behandlingstid i mitt fylke. Nå skal jeg til legen neste tirsdag (men hadde egentlig tenkt å avbestille den timen! :o) og da er jeg 30+1. Har time til jordmor igjen 19/8, da er jeg 31+4...

Regner med at de ikke blir ferdig med behandlingen før etter jeg har gått ut i permisjon... :( men jeg mister vel ikke noen penger for det? De kommer bare senere?

Jeg skulle jo til en jordmor idag og tenkte å spørre om bevis på graviditet, men GLEMTE :(
Og nå haster det jo litt. Er 29+1, ca 8 uker til permisjon starter og ser på nav.no at det er 8 ukers behandlingstid i mitt fylke. Nå skal jeg til legen neste tirsdag (men hadde egentlig tenkt å avbestille den timen! :eek:) og da er jeg 30+1. Har time til jordmor igjen 19/8, da er jeg 31+4...

Regner med at de ikke blir ferdig med behandlingen før etter jeg har gått ut i permisjon... :( men jeg mister vel ikke noen penger for det? De kommer bare senere?

Du kan vell bare høre med resepsjonen på legekontoret du bruker slik at legen din kan skrive under en? Du trenger nok ikke egen time pga det :) jeg ville gjort det og sagt at det haster å få det med en gang.

Og du mister ikke noe penger uansett :)

Og nå haster det jo litt. Er 29+1, ca 8 uker til permisjon starter og ser på nav.no at det er 8 ukers behandlingstid i mitt fylke. Nå skal jeg til legen neste tirsdag (men hadde egentlig tenkt å avbestille den timen! :eek:) og da er jeg 30+1. Har time til jordmor igjen 19/8, da er jeg 31+4...

Jeg hadde også legetime og glemte å spørre etter bekreftelse. Dro bare tilbake og hentet det dagen etter (ringte først og spurte om de kunne ha det klart).

Syns egentlig det er litt merkelig at far ikke kan søke før etter fødsel? Her skal han ta permisjon fra uke 7 etter fødsel, og behandlingstiden her er 10 uker, men da vi snakket med noen i nav og leste på nett står det likevel at far skal søke etter fødsel? :P Tenkte å se om han kan søke et par uker før likevel, men hørtes ikke ut som det var meninga at han skulle det :P Skjønner meg ikke helt på nav-systemet alltid altså..

Jeg glemte også å få bekreftelsen.. Ringte og fikk den sendt til meg per post

Jeg hadde også legetime og glemte å spørre etter bekreftelse. Dro bare tilbake og hentet det dagen etter (ringte først og spurte om de kunne ha det klart).
Problemet er at sykehuset er 30 min hjemmefra, feil vei mot for jobben, så har ikke mulighet å hente der. Min jordmor har ferie til 17/8, likeså min lege har ferie ut uken her og neste. Måtte mase til meg en legetime til en annen lege i neste uke for å få ta prøver som skulle vært tatt i juli. Selvom jeg egentlig ikke har mulighet å gå dit ettersom jeg har 50 min en vei til jobb der jeg er akkurat nå og fikk time kl 11.30 :(
Bare tull med alt nå! :P
Tror jeg ringer sykehuset imorgen å hør om de kan sende bekreftelsen på posten :)

Du kan vell bare høre med resepsjonen på legekontoret du bruker slik at legen din kan skrive under en? Du trenger nok ikke egen time pga det :) jeg ville gjort det og sagt at det haster å få det med en gang.

Og du mister ikke noe penger uansett :)
Min lege har ferie to uker til...men jeg skal til en annen lege på tirsdag da.
Tenker jeg ringer sykehuset og hør om de kan sende på posten imorgen :)

Syns egentlig det er litt merkelig at far ikke kan søke før etter fødsel? Her skal han ta permisjon fra uke 7 etter fødsel, og behandlingstiden her er 10 uker, men da vi snakket med noen i nav og leste på nett står det likevel at far skal søke etter fødsel? :P Tenkte å se om han kan søke et par uker før likevel, men hørtes ikke ut som det var meninga at han skulle det :P Skjønner meg ikke helt på nav-systemet alltid altså..
Kan han ikke? :o det visste jeg ikke... Men det er vel bare å søke allikevel det, da ligger jo søknaden inn tenker jeg :)

Back
Topp