Forebygger dere strekkmerker?

Vinterbarn

Betatt av forumet
Ja, lurer på om noen allerede har begynt med oljer og slikt på kroppen! Jeg bruker vanlig bodylotion hver dag! Huden må jo være elastisk og myk før den begynner å strekke? Jeg innbiller meg at det hjelper hvertfall :p

Ja, lurer på om noen allerede har begynt med oljer og slikt på kroppen! Jeg bruker vanlig bodylotion hver dag! Huden må jo være elastisk og myk før den begynner å strekke? Jeg innbiller meg at det hjelper hvertfall :p
Ble anbefalt dr greve strekmerke krem senere :p begynner vel om to uker :-)

Tenkte jeg skulle kjøpe olje/bellybutter fra mama bee. (Burt's Bees.)

Skaden har allerede skjedd her etter de to forrige svangerskapene, så tenker ikke så mye på det :P

Jeg smurte meg inn med babyolje i dusjen og fuktighetskrem hver dag i forrige svangerskap.. Meeeen strekkmerka kom plutselig ei uke før fødselen ;)
Så her er kartet på magen godt på plass allerede ;)
Men bryr ikke meg en plass! For meg har det blitt ett bevis på at jeg har båret frem min lille gutt :)
Viser heller ikke magen min til noen, utenom i syden :p Nå kunne jeg ikke brydd meg mindre om de :D

smurte meg ikke noe spesielt sist, da jeg gjorde det var det bare for å lindre kløe :p
mener å ha hørt å smøre ikke hjelper så mye, pga det er under huden som strekkes, og kremer når ikke så langt inn :(
Men skader selvfølgelig ikke å prøve ;)

Fikk 3 små strekkmerker sist, og nå 2 år etter er de så godt som borte ;)

Har ikke noe tro på de her kremene jeg ;)

Kommer nok ikke til å smøre meg med strekk erkekrem, denne gangen heller. Gikk bra sist så håper det gjør det nå også :)

Har aldri smurt, og kommer nok ikke til å gjøre det denne gangen heller. Skal mye til å finne noe jeg tåler også...

Sies at en mor er en tiger som har fortjent hver en stripe ;)

Tror strekkmerkene kommer krem eller ei, men man kan jo gjøre litt damagecontrol. brukte kremene fra bodyshop med nr 1. Fikk ikke 1 strekkmerke, vet ikke om det er tilfeldig...ikke begynt med krem enda men bør kanskje det

Jeg smørte meg fra 10-12 uker sist, og fikk ikke et eneste strekkmerke. Brukte shea butter og coacoa butter fra bodyshop tror jeg det var. Også litt spenol og olje innimellom i dusjen. MEN. Har hørt at det ikke har noe å si om man smører seg eller ikke, for det er visst arvelig belastet. Hverken min mor eller søster har strekkmerker. Så om din mor har strekkmerker er nok sjansen stor for at du får også. :)

Leste også en artikkel her om dagen at det er yngre mødre som oftest får det (ung hud).

Har hørt at det ikke skal ha noen betydning å smøre, men jeg gjorde det sist. Jeg gjør det kanskje denne gangen også, men ikke på en stund enda..

Back
Topp