Forebygger dere strekkmerker?

sist smurte jeg godt og holdt unna merkene helt fram til de siste 14dagene før fødsel, og det var ikke fordi magen plutselig vokste...hormondritt! Men må vel bare smøre dennegangen også bare i tilfelle...har en olje fra Lykkelig som liten som heter Strekkmerkeolje! produsert av barneleger og nonner så om dette ikke funker så vet ikke jeg

Jeg har ikke troa på at det er så mye kan gjøre for å forebygge, det har vel mer med gener å gjøre. Det skader jo likevel ikke å holde huden myk og smidig, så jeg smører meg morgen og kveld med fet body lotion. Gjorde det samme forrige svangerskap og har ikke et eneste strekkmerke. Det skal sies at det har hverken mamma eller mormor heller, så jeg er nok heldig med arva der:)

Jeg kommer til å bynne å bruke Clarins sine produkter. Kroppsoljen å strekkmerke kremen. Jobber jo i et parfymeri så vet jo litt om de kremene da. Huden trenger å forberede seg, å da om man bruker riktige kremer så gjør man huden mer elastisk. Å husk, billigkremer funker ikke - man må betale for kvalitet!

Jeg får strekkmerker bare noen gravide ser hardt på meg, så jeg har vel ikke tro på at det skal hjelpe når jeg er gravid.

Det sies jo at det ikke kan dokumenteres at det hjelper siden strekk strekkmerkene skjer i underhuden. Men det skader jo ikke å prøve å forebygge. Er jo bare positivt med litt fuktighet til huden uansett Selv smørte jeg sist med en eller annen krem dra body shop. Fikk kun noen få rundt navelen sist helt til slutt. Tror moren min fikk strekkmerker, men hun la også på seg mye mer.

Kan noen komme med tips til hvilke kremer som folk bruker? Eventuelt merke, pris og hvilken butikk den kan kjøpes på ? :)

Har ikke tro på den smøringa jeg :P Sist smurte jeg meg ikke, og fikk heller ingen strekkmerker ;)

Jeg smører innimellom, men jeg har en oversikt over alle verdens elver på magen fra sist gang, så tar det ikke veldig tungt ;)

Decubal!

Back
Topp